Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2020

Επιστροφή στο σχολείο και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μετά από το διάστημα παραμονής στο σπίτι στην περίοδο της πανδημίας COVID-19: Χρήσιμες επισημάνσεις και έντυπα δραστηριοτήτων




Διανύουμε μια πολύ ιδιαίτερη συνθήκη, όπου καλούμαστε να προσαρμοζόμαστε διαρκώς σε νέα δεδομένα όσον αφορά στην προσωπική και οικογενειακή μας ζωή και τον επαγγελματι­κό μας ρόλο. Όσον αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία, επιχειρήθηκε να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου να διατηρηθεί η επαφή των εκπαιδευτικών με τις τάξεις τους και τους μαθητές τους, αντιμετωπίζοντας αρκετούς περιορισμούς (διδασκα­λία του αντικειμένου, δυναμική της τάξης, σχέση με τους μαθητές, κοινωνική και συναισθηματική διάσταση της μάθησης).
Η επιστροφή στο σχολείο στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19, αποτελεί μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η ψυχοκοινωνική προσαρμογή στα νέα δεδομένα και η ψυχολογική επανάκαμψη θα εξελίσσονται σταδιακά μέσα από τη συνύπαρξη όλων των μελών στις σχολικές μονάδες τηρώντας μέτρα ασφαλείας και προστασίας.
Η ενίσχυση της ψυχικής μας ανθεκτικότητας, δηλαδή της ικανότητάς μας να αξιοποιούμε τα δυνατά μας στοιχεία, τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και στο περιβάλλον μας και να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες στη ζωή μας, είναι ιδιαίτερα σημαντική σε αυτήν τη φάση.
Στην παρούσα φάση, με το άνοιγμα των σχο­λείων οι εκπαιδευτικοί επανέρχονται σε μια νέα, πρωτόγνωρη εμπειρία της τάξης, έχοντας το προσωπικό τους φορτίο των ημερών του περιορισμού στο σπίτι και των πολλαπλών ρόλων που είχαν αναλάβει. Υπάρχουν ποικίλα θέματα που χρειάζεται να επιλυθούν (π.χ. τήρηση των κανόνων υγιεινής, θέματα διοίκησης και οργάνωσης, ύλη μαθημάτων, διαχωρισμός των τμημάτων, μαθητές που θα λείπουν κλπ.). Επιπρόσθετα αγωνιούμε όλοι για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή και επανάκαμψη των μαθητών και για τους τρόπους που μπορούν να υποστηριχθούν μέσα από τους εκπαιδευτικούς – σημαντικούς άλλους.
Το ΥΠΑΙΘ, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (αρ.πρωτ.  3757/08-05-2020)  ενέκρινε το ηλεκτρονικό έντυπο με τίτλο "Επιστροφή στο σχολείο και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μετά από το διάστημα παραμονής στο σπίτι στην περίοδο της πανδημίας  COVID-19: Χρήσιμες επισημάνσεις και έντυπα δραστηριοτήτων" του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το ως άνω ηλεκτρονικό έντυπο,  στοχεύει στη διευκόλυνση της ομαλής μετάβασης στην τάξη και στην ενίσχυση των συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των μαθητών μετά την αναστολή της λειτουργίας των σχολείων και την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία.
Απώτερος σκοπός είναι η στήριξη των παιδιών ενισχύοντας τις κοινωνικοσυναισθηματικές διαστάσεις της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας όλων των εμπλεκομένων στη μαθησιακή διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται ορισμένοι βασικοί άξονες και χρήσιμες επισημάνσεις για τη διαχείριση της ομάδας και τη στήριξη των μαθητών στη μετάβαση και την επανασύνδεσή τους με την τάξη.
Με βάση τους άξονες αυτούς παρατίθενται τέσσερα (4) έντυπα δραστηριοτήτων, που μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με τους μαθητές με στόχο την αποτελεσματικότερη στήριξή τους.
Ελπίζουμε η προσπάθεια αυτή να λειτουργήσει υποστηρικτικά στο έργο που έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί αυτήν την περίοδο, στηρίζοντας για μια ακόμα φορά τα παιδιά σε μια δύσκολη κατάσταση με ευαισθησία, ευρηματικότητα και πολύ κόπο.
Δείτε επίσης:

Γραφτείτε στο Newsletter μας εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου