Στο πλαίσιο της προσπάθειας ανταπόκρισης στις ανάγκες που ανακύπτουν σε κάθε φάση της δύσκολης κατάστασης που όλοι βιώνουμε,  δημιουργήθηκε από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, ένα έντυπο,  για διευκόλυνση της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας και ειδικότερα, σε διαστάσεις που αφορούν στην επα­νασύνδεση της τάξης και στην ενίσχυση των συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των μαθητών/τριών.

Στο έντυπο αυτό υπάρχουν:


Χρήσιμες επισημάνσεις για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική τάξη και τη διαχείριση συζητήσεων που είναι πιθανό να προκύψουν σε σχέση με τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε.
Με  την  έναρξη  των  μαθημάτων  μέσω  της  σύγχρονης  εξ  αποστάσεως  διδασκαλίας οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιες προτάσεις για την επανασύνδεση  και  την  ανασύσταση  της  ομαδικότητας/συνεργασίας  μεταξύ  όλων  των  μελών της τάξης, την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και τη διαχείριση συζητήσεων που είναι πιθανό να προκύψουν σε σχέση με τη δύσκολη κατάσταση που  βιώνουμε  όλοι  μας.  Οι  επισημάνσεις  αυτές  αφορούν  σε  τρεις  τομείς/άξονες:
(α)  επανασύνδεση  της  ομάδας
(β) ψυχοκοινωνική  υποστήριξη  και  τη  διαχείριση συναισθημάτων και δύσκολων συζητήσεων
(γ) διευκόλυνση της εκπαιδευτικής  διαδικασίας.
Δραστηριότητες ενδυνάμωσης κοινωνικών και συναισθηματικών δεσμών στην ηλεκτρονική τάξη, για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μαθητών σε περιόδους που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων λόγω έκτακτων συνθηκών.

Προτείνονται «e-ιστορίες στην τάξη» οι οποίες περιλαμβάνουν προτάσεις για εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εντάξουν δράσεις και δραστηριότητες  για  την  ενίσχυση  των  κοινωνικών  και  συναισθηματικών δεσμών, με σκοπό την προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας  των  μαθητών  τους  στην  περίοδο  που  έχει  ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων λόγω των έκτακτων συνθηκών για την πρόληψη εξάπλωσης του COVID­19.
Οι δραστηριότητες  είναι  δυνατό  να  προσαρμοστούν  ανάλογα  με  το ηλικιακό επίπεδο των μαθητών, το περιβάλλον μάθησης ή τον τρόπο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που έχει επιλεγεί από τον/την εκπαιδευτικό. Η εφαρμογή των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει και από ψυχολόγους των σχολικών μονάδων,  στο  πλαίσιο  της  διεπιστημονικής  συνεργασίας. Τα  έντυπα  των  δραστηριοτήτων  είναι  διαθέσιμα  σε  επεξεργάσιμη  μορφή  στην ιστοσελίδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας.
Δείτε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα