Η κατανόηση του γραπτού λόγου στην αγγλική γλώσσα είναι μία διαδικασία η οποία δε συμβαδίζει κατ΄ ανάγκη με την αναγνωστική δεξιότητα. Δηλαδή μπορεί να έχουμε μία καλή ανάγνωση αλλά μία δυσχερή κατανόηση, καθώς και το αντίστροφο.
Η επαρκής κατανόηση των βασικών σημείων του γραπτού λόγου προϋποθέτει μία αρχική «αναγνωριστική» επαφή με το κείμενο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διαβαστεί με προσοχή ο τίτλος του κειμένου και να παρατηρηθούν όλες οι συνοδευτικές πληροφορίες που το συνοδεύουν (εικόνες, πηγές, υπομνήματα, χάρτες κ.λ.π.).
Ακόμη, πρέπει με βάση τα παραπάνω ερεθίσματα να ανασυρθεί η πρότερη βιωματική εμπειρία του παιδιού (δηλαδή το τι γνωρίζει ήδη το ίδιο το παιδί για το θέμα που πραγματεύεται το κείμενο).Στη συνέχεια, καθώς θα προχωράει η εξέλιξη της αφήγησης, μπορούμε να διακόψουμε την ανάγνωση σε κρίσιμα σημεία της πλοκής και να ρωτήσουμε το παιδί ποια νομίζει ότι θα είναι η εξέλιξη. Για τα μικρότερα παιδιά μπορούμε να ζητήσουμε να ζωγραφίσουν την υπόθεσή τους, ή να την αναπαραστήσουν υποδυόμενα τα πρόσωπα της ιστορίας.
Αντίστοιχα, μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και για το τέλος της ιστορίας. Επίσης, μπορούμε να προτείνουμε στο παιδί να δώσει τη δική του εκδοχή σύμφωνα με την οποία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η ιστορία.
Τέλος, καλό είναι να παροτρύνουμε το παιδί να εκφράσει τα συναισθήματα που του δημιουργήθηκαν διαβάζοντας το κείμενο παροτρύνοντάς το να τα διατυπώσει με μία ποικιλία λέξεων (π.χ. ενδιαφέρον, συναρπαστικό, ανιαρό κ.λ.π.).Ας μην ξεχνάμε ότι η κατανόηση δεν είναι μία μηχανιστική, αλλά μια ζωντανή διαδικασία - στην οποία το παιδί με δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ ή οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία - πρέπει να αλληλεπιδρά ενεργά με το κείμενο.
Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου - Ψυχολόγος
Επιστημονική υπεύθυνη : www.specialenglish.grΔημοσιεύτηκε από chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΥΛΙΚΟ-Δυσλεξία Ειδική Αγωγή - ΥΛΙΚΟ-Μαθησιακές Δυσκολίες και ΔΕΠΥ - ΥλικόΔιαβάστε επίσης:
- Πώς μπορεί ο καθηγητής ή ο δάσκαλος να βοηθήσει το δυσλεξικό μαθητή του
- Η δυσλεξία & τα αγγλικά διαβάζουν με τα χρώματα. Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου - Ψυχολόγος
- Δυσλεξία/ΔΕΠΥ/Μαθησιακές Δυσκολίες & Κατανόηση Αγγλικών Κειμένων Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου - Ψυχολόγος
- Η δυσλεξία παίζει με την ορθογραφία… Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Η δυσλεξία παίζει την Πρωτοχρονιά Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Η Δυσλεξία Παίζει τα Χριστούγεννα!! Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Κατάλληλη γραμματοσειρά για αναγνώστες με δυσλεξία
- Δυσλεξία & Αγγλικά: γιατί δεν γράφω ό,τι ακούω; Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Η αλφαβήτα της δυσλεξίας στο μάθημα των αγγλικών Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Μια εικόνα χίλιες λέξεις για την ειδική μάθηση των αγγλικών Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί με ΔΕΠΥ (ADHD)
- Δυσλεξία/ΔΕΠΥ/Μαθησιακές Δυσκολίες & Κατανόηση Αγγλικών Κειμένων Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου - Ψυχολόγος
- "ΔΕΠ-Υ: Χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση στη σχολική τάξη" Ράνια Χιουρέα PhD Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
- "Με κουράζει τόσο πολύ"! Διάσπαση προσοχής και 15 οδηγίες για δασκάλους Άσπα Μητρακάκη
- 10 + 1 Κόλπα Μνήμης για Παιδιά με Διάσπαση Προσοχής και Μαθησιακές Δυσκολίες Ευαγγελία Σούπη
- Προσεγγίζοντας το παιδί με ΔΕΠΥ-Πρακτικές υποστήριξής του για εκπαιδευτικούς και γονείς Δρ Ράνια Χιουρέα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
- Το παιδί με ΔΕΠΥ στο Νηπιαγωγείο-Πρακτικές συνοπτικές οδηγίες για εκπαιδευτικούς Δρ Ράνια Χιουρέα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
- Μπορούμε να «παίξουμε» αγγλικά στις γιορτές; Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Δωρεάν e-book για τους εκπαιδευτικούς της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.