Μια εικόνα χίλιες λέξεις για την ειδική μάθηση των αγγλικών

 Μια εικόνα χίλιες λέξεις για την ειδική μάθηση των αγγλικών

Η χρήση εικόνων (οπτικοποίηση) με σκοπό την κατανόηση της καθημερινής ζωής, αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο εκπαίδευσης των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα.
Το πλούσιο οπτικό υλικό (κάρτες με εικόνες), τα υποστηρίζει να κατανοήσουν, να οργανώσουν και να μάθουν  τις λειτουργίες της καθημερινότητάς τους.

Γενικότερα, στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών προγραμμάτων αγγλικών, οι εικόνες χρησιμοποιούνται για να ενεργοποιήσουν σημαντικές δεξιότητες των παιδιών, όπως η μνήμη  και  η κριτική σκέψη. Άλλωστε, ειδικά τα δυσλεξικά άτομα σκέφτονται, κατανοούν και θυμούνται πρωταρχικά με εικόνες.
Αυτή η διαδικασία είναι αυθόρμητη και γίνεται υποσυνείδητα.
Οι νοερές εικόνες,  δηλαδή η "μετάφραση" των αφηρημένων εννοιών καθώς και των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού σε σύντομες οπτικές πληροφορίες (π.χ. σχεδιαγράμματα), είναι η γέφυρα μέσω της οποίας τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες οδηγούνται στη γνώση.

Έτσι λοιπόν εικόνες προσώπων, ζώων, αντικειμένων, συμβόλων μπορούν:



  • να ανακατευτούν  και να δημιουργήσουν  την πιο αστεία, ή την πιο φανταστική, ή την πιο ανατρεπτική ιστορία γραπτά ή προφορικά
  • να γίνουν ερεθίσματα για ένα  διασκεδαστικά εκπαιδευτικό παιχνίδι παντομίμας
  • να γίνουν ένα παιχνίδι μνήμης
  • να γίνουν η επιβράβευση της ημέρας, στο τέλος μίας μαθησιακής συνεδρίας.

Οι  εικόνες μπορούν να αποτελέσουν έναν  εξαιρετικό σύμμαχο στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επιπλέον, τα ίδια τα παιδιά, μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο κατακτούν  αποτελεσματικά τη νέα γνώση.

Ειρήνη  Θ.  Ευαγγέλου
Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη  www.specialenglish.gr








Πηγή: http://www.onmed.gr




Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις