Για τα παιδιά με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές ανάγκες η εκμάθηση της ορθογραφίας είναι μια αποθαρρυντική και συχνά μη αποτελεσματική διαδικασία. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις προσέγγισης της ορθογραφίας σαν παιχνίδι στα ελληνικά και τα αγγλικά…..1. Γράψτε τις δύσκολες λέξεις μία – μία σε καρτέλες δίνοντας έμφαση με μαρκαδόρο στο κομμάτι της λέξης που είναι σημαντικό να θυμηθεί το παιδί ( κυρίως την κατάληξη ).Γυρίστε την καρτέλα ανάποδα και ζητήστε από το παιδί να γράψει με το δάχτυλό του πάνω στο γραφείο ή στο χαλί τη λέξη.2. Οργανώστε έναν αυτοσχέδιο αγώνα μπάσκετ με…λέξεις. Πάρτε δύο καλάθια σκουπιδιών και ορίστε έναν βασικό κανόνα ορθογραφίας για κάθε καλάθι. Ρίξτε τη μπάλα στο σωστό καλάθι και μαζέψτε πόντους.3. Παίξτε μία τρίλιζα ορθογραφίας. Στη θέση των Ο και Χ μπορούμε να βάλουμε δύο κατηγορίες λέξεων για εξάσκηση στην καταληκτική ορθογραφία.4. Παίξτε το γνωστό παιχνίδι παντομίμα αναπαριστώντας με κινήσεις του σώματός σας βασικές ενέργειες για εκμάθηση των καταλήξεων στα ρήματα.5. Κάντε επανάληψη των λέξεων της ορθογραφίας με κρεμάλα.6. Σχεδιάστε ένα διάδρομο με κενές θέσεις στις οποίες θα συμπληρώνονται οι λέξεις της ορθογραφίας. Νικητής θα είναι αυτός που θα συμπληρώσει πρώτος τις λέξεις του σωστά.7. Φτιάξτε τις καταλήξεις των λέξεων με πλαστελίνη.8. Οργανώστε ένα διαγωνισμό "λαθογραφίας" όπου νικητής θα είναι αυτός που θα γράψει τις πιο πολλές λανθασμένες λέξεις. Μια τέτοια δραστηριότητα θα ενισχύσει μια θετική στάση του παιδιού απέναντι στο λάθος, το οποίο θα πρέπει να έχει το χώρο που του αξίζει στη μαθησιακή διαδικασία, ως εκκίνηση για νέα γνώση……….Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, ΨυχολόγοςΕπιστημονική υπεύθυνη: www.specialenglish.grΑνάρτηση chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΥΛΙΚΟ-Δυσλεξία και Ειδική Αγωγή - ΓΟΝΕΙΣ-Δυσλεξία
Διαβάστε επίσης:
- Πώς να εντοπίσετε τις μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη
- Πώς να βοηθήσετε στην τάξη ένα μαθητή με δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες
- Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης/ ενημερότητας
- Δωρεάν e-book για τους εκπαιδευτικούς της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
- Αγγλικά για Μαθησιακές Δυσκολίες & Διάσπαση Προσοχής Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Μπορούμε να «παίξουμε» αγγλικά στις γιορτές; Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Μια εικόνα χίλιες λέξεις για την ειδική μάθηση των αγγλικών Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Όλη η Γραμματική μόνο σε 44 σελίδες!
- Σχεδιαγράμματα Ιστορίας Γυμνασίου
- Δυσλεξία στο σχολικό περιβάλλον: Συμπτώματα κι αντιμετώπιση Μιχαέλα Καλλιανιώτη
- Η Δυσλεξία παίζει την Πρωτοχρονιά Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Η Δυσλεξία Παίζει τα Χριστούγεννα!! Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Χρήσιμες τεχνικές για τη θεραπεία της δυσλεξίας σε δίδυμα Ιωάννα Δημητριάδου, Ειδική Παιδαγωγός
- Η δυσλεξία και τα αγγλικά πάνε διακοπές… Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου Ψυχολόγος
- Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης/ ενημερότητας
- ΓΡΑΦΗ, ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ - 10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις
- 29-05-25 Απόφαση ολοκλήρωσης του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας περιόδου 2024-2025
- 23-05-25 «Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα»
- 15-05-25 Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026 (Συμπληρωματική στην υπό στοιχεία 42358/Δ2/15-04-2025 (ΑΔΑ: 6Ι1Ο46ΝΚΠΔ-ΤΝ6) εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.)
- 15-05-25«Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026 ( Συμπληρωματική εγκύκλιος στην υπό στοιχεία 42338/Δ2/15-04-2025 (ΑΔΑ: 9Τ1Ν46ΝΚΠΔ-ΠΚΑ)
- 01-04-25 Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις
- 28-06-25 Επίσκεψη Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων στο Πατριαρχείο Αντιοχείας
- 27-06-25 Ενίσχυση της Διεθνούς Συνεργασίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση - Συμμετοχή του Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κωνσταντίνου Βλάση στην Άτυπη Διάσκεψη Υπουργών Παιδείας G7 και Ε.Ε., στη Ρώμη
- 27-06-25 Αναμορφωμένος Προσωρινός Αξιολογικός Πίνακας υποψηφίων Εκπαιδευτικών των Πρότυπων Εκκλησιαστικών Σχολείων (Π.Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136) –Πρόγραμμα συνεντεύξεων
- 27-06-25 Ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής , ανανέωσης εγγραφής και μετεγγραφής σε ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ.
- 27-06-25 Πρόσκληση εκπαιδευτικών για πλήρωση κενών θέσεων θητείας στα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) και τα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.)