Δελτίο Τύπου
21/01/2011


Δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, για τις Συνενώσεις και Ιδρύσεις Σχολείων


«Η λογική των συνενώσεων και των ιδρύσεων είναι εκπαιδευτική και τα κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά»


Συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων γίνονται κάθε χρόνο, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Η λογική των συνενώσεων και των ιδρύσεων σχολείων είναι εκπαιδευτική και τα κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά: κάθε παιδί του Δημοτικού να πηγαίνει σε σχολείο που κάθε τάξη έχει το δάσκαλό της.

Προφανώς, στα μικρά νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές όπου υπάρχουν λίγα παιδιά, θα παραμείνουν τα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία. Όταν, όμως, για παράδειγμα τα χωριά είναι σε κοντινή απόσταση, λιγότερο από δέκα (10) λεπτά, είναι κρίμα να υπάρχουν παιδιά σε ολιγοθέσια, που παρακολουθούν πρώτα την Δ’ και μετά την Γ’ δημοτικού ή παιδιά που κάνουν δώδεκα (12) ώρες μάθημα και όχι εικοσιτέσσερις (24).

Η λογική, λοιπόν, των συνενώσεων είναι καθαρά παιδαγωγική. Στόχος είναι να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, λαμβάνοντας υπόψη τις κτηριακές υποδομές σε κάθε περιοχή. Κοιτάμε το κάθε σχολείο χωριστά, γιατί υπάρχουν ιδιαιτερότητες.

Η γνώμη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι πολύ σημαντική. Εξίσου σημαντική είναι και η γνώμη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, εκπαιδευτικών και γονέων. Θα γίνει το καλύτερο δυνατόν για τα παιδιά.

Οι συνενώσεις και οι ιδρύσεις φέτος έχουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, ότι για πρώτη φορά γίνονται με τους νέους Καλλικρατικούς Δήμους. Κάνουμε διαβούλευση για τις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Φέτος, με τους νέους Δήμους, απαιτείται ιδιαίτερη συνεργασία.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις