«ΔΕΠ-Υ ΚΑΙ ΒΙΟΣΥΝΘΕΣΗ-ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΜΕΣΩ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ»
Εισηγήτρια: Κάλλια Ανδρικοπούλου

 Ειδική Παιδαγωγός Τ.Ε. 1ου Δημ.Σχολείου Ν.Ερυθραίας

(e- mail: kalpand@yahoo.gr)


Βιοσύνθεση σημαίνει ένταξη στη ζωή. Πρόκειται για ένα ολιστικό μοντέλο προσωπικής ανάπτυξης, κοινωνικής ενσωμάτωσης και πνευματικής εξέλιξης. Η καλή υγεία κι η αρμονία της πνευματικής και σωματικής λειτουργίας συνθέτουν μια ολοκληρωμένη οντότητα. Όταν αυτό συμβαίνει, η αναπνοή, η κίνηση, ο λόγος κι η δράση εναρμονίζονται.

Με τη συγκεκριμένη εισήγηση προτείνονται βιοσυνθετικές και κινησιολογικές ασκήσεις, που απευθύνονται σε μαθητές κάθε ηλικίας. Οι φυσικές αυτές ασκήσεις είναι απλές, ευχάριστες, ασφαλείς κι ιδιαίτερα αποτελεσματικές για παιδιά, που παρουσιάζουν ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα, παρορμητική συμπεριφορά κι άσκοπη υπερδραστηριότητα.

Στόχος  των ασκήσεων είναι η αναδιοργάνωση κι η καλύτερη συνεργασία των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Με τη χρήση της ολότητας του εγκεφάλου επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός συγκέντρωσης, επικεντρωμένης εστίασης κι ελέγχου της παρορμητικότητας. Παράλληλα διευκολύνεται η διαδικασία μάθησης, η εσωτερική οργάνωση, η ενεργητική ακρόαση κι ο συντονισμός των κινήσεων .

Οι συγκεκριμένες ασκήσεις αναπτύσσουν τους νευρικούς διαύλους του εγκεφάλου με τον τρόπο που ακολουθεί η ίδια η φύση, δηλαδή μέσω της κίνησης. Έχουν  δοκιμαστεί σε παιδιά, εφήβους κι ενήλικες και τα αποτελέσματά τους είναι εμφανή, άμεσα κι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.




ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ



ΔΕΠ-Υ, κιναισθητική νοημοσύνη, ισορροπία, συντονισμός, γείωση, εστίαση, κεντράρισμα, εγκέφαλος, νευροφυσιολογία, κινητική ανάπτυξη, εξειδικευμένη κινησιολογία

   
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
       Βάρβογλη Λ.(2005). Τί συμβαίνει στο παιδί; Νευροεξελικτικές διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, Εκδόσεις Καστανιώτη
       Βατζλάβικ Πολ. (2008). Η γλώσσα της αλλαγής, Εκδόσεις  Κέδρος

       Κάκουρος, Ε.  (επιμ.) (2002). Το Υπερκινητικό Παιδί, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.

       Κάκουρος, Ε. & Μανιαδάκη, Κ. (2002). Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα, Αθήνα, εκδ.Ελληνικά Γράμματα. 

       Κόρπα, Τ. (2009). Λειτουργία Ειδικού Ιατρείου Αξιολόγησης και Αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ- Κλινικό Πρωτόκολλο, Παρουσίαση Περιπτώσεων. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) : Διεθνή δεδομένα και Ελληνική Πραγματικότητα, 6ο Πανελλήνιο Παιδοψυχιατρικό συνέδριο
       Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνία Πατσιοδήμου, Γιώργος Μπότσας. (2004). Οι μαθησιακές δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Βόλος.
       Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνίου Φ. (2008). Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, εκδ. Γράφημα, Βόλος.
  •  Περβανίδου Π. (2009). Γενετικοί και Περιβαλλοντικοί Παράγοντες κινδύνου στην ανάπτυξη ΔΕΠΥ. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) : Διεθνή δεδομένα και Ελληνική Πραγματικότητα,6ο Πανελλήνιο Παιδοψυχιατρικό συνέδριο.
       Φωτιάδου Ελένη Επίκουρη Καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.(2012). Α.Π.Θ Θεραπευτική Γυμναστική, Αριστοτέλειο  Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,  Τμήμα Επιστήμης Φυσικής  Αγωγής και Αθλητισμού

  • Gardner, H. ( 2006): Πώς Το Παιδί Αντιλαμβάνεται τον κόσμο, Ατραπός, Αθήνα
  • Peter Levin Anna Frederick (επιμ. Λίλη Αναγνωστοπούλου).(2000). To ξύπνημα της τίγρης, εκδ. Ελληνικά Γράμματα
  • Schiller, P. & Phipps, P. (2002, 2003): Δραστηριότητες για την Υποστήριξη των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στο Νηπιαγωγείο, Σαββάλας, Αθήνα


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
       American Psychiatric Association.(2000).  Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th  ed.). Washington : DC APA
       S. M. Alessandri.(2002).Attention, Play, and Social Behavior in ADHD Preschoolers.Journal of Abnormal Child Psychology: Volume 20, No. 3, pp 289- 302
       Ballinger, E. (1992). The Learning Gym. Fun-to-Do Activities for Success at School. Edu – Kinesthetics, Inc., USA.
       Baron I.S. (2007). Attention- Deficit/ Hyperactivity Disorder: New Challenges for Definition, Diagnosis and Treatment.Neuropsychology Review:Volume 17, No 1, pp 1-3.
       Boadella David.(1987).Lifestreams.Routledge & Kegan Paul.
       Dennison, E., P. & Dennison, E., G. (1985). Personalized Whole Brain Integration. Edu – Kinesthetics, Inc., USA.
       Julia Hanna, "Mind, Brain, & Education.(2005) Linking Biology, Neuroscience, & Educational Practice," Harvard Graduate School of Education News, 1 June 2005, available at www.gse.harvard.edu/news/features/mbe06012005.html
       Hannaford, C. (1995). Smart movies. Arlington. Va.: Great Ocean Publishing Co.
       Teplitz, J. V. (1994). Switched-On Living. Easy ways to Use the Mind / Body Conection to Energize Your Life. Hampton Roads Publishing Company Norfolk.
 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα