Φεβρουάριος 2013


Αγαπητή κυρία Χιουρέα,
Είμαι μητέρα δυο παιδιών που φοιτούν τώρα στην Β΄ και Δ΄ δημοτικού στο ίδιο σχολείο.
Όπως καταλαβαίνεται για να μπω στην διαδικασία να σας αποστείλω αυτό το μήνυμα, σημαίνει ότι προβληματίζομαι  ιδιαίτερα και θα ήθελα αρχικά εάν έχετε χρόνο και δεοντολογικά βέβαια μπορείτε να με συμβουλεύατε.
Ο γιος μου που τώρα όπως σας είπα φοιτά στην δευτέρα δημοτικού προέρχεται από ένα πολύ κακό εκπαιδευτικό περιβάλλον από το νηπιαγωγείο. Εκεί στο νηπιαγωγείο το περιβάλλον μεταξύ των νηπιαγωγών ήταν ιδιαίτερα κακό ως προς την συνεργασία μεταξύ τους με αποτέλεσμα να μην γίνεται καμία στοιχειώδη εκπαίδευση. Το παιδί πέρυσι πήγε στο δημοτικό όπου και εκεί έτυχε δασκάλα (που για δεύτερη χρονιά την έχει και φέτος) η οποία καμία μα καμία σημασία δεν δίνει για το εκπαιδευτικό της έργο. Εγώ, ως γονιός μαζί πάντα με τον σύζυγο μου βλέπαμε ότι ο γιος μας δεν είχε καμία πρόοδο στα μαθήματα. Πηγαίναμε συνέχεια στην δασκάλα και της το λέγαμε, εκείνη μας έλεγε δώστε χρόνο στο παιδί είναι μικρό (γεννημένη Νοέμβριο). Τα μαθήματα του παιδιού αλλά και οι εργασίες σε φωτοτυπίες έρχονταν ΟΛΕΣ αδιόρθωτες. Ξαναπηγαίναμε στην δασκάλα. Να μην σας τα πολυλογώ έχει φτάσει ο μήνας Μάιος και μας ενημερώνει η δασκάλα ότι πήγε το παιδί στο τμήμα ένταξης. Όπως καταλαβαίνεται έπαθα συγκοπή. Ήρθε σχολ. σύμβουλος όπου έδειξα όλα τα αδιόρθωτα γραπτά του παιδιού με αξιολόγηση πάντα ΑΡΙΣΤΑ. Σχολ. σύμβουλος και διεύθυνση γνωρίζουν το παρελθόν αυτής της δασκάλας, παρόλα αυτά ούτε σαν σχολείο δεν κάνουν τίποτα. Γνωρίζουν ότι επί σειρά ετών, η δασκάλα αδιαφορεί. Το  δράμα συνεχίζει με την ενημέρωση ότι το παιδί πρέπει να κάνει το τεστ ΑΘΗΝΑ μέσα στο σχολείο, γνωστοποιώντας τους εγώ, ότι δεν θα είναι έγκυρο λόγω έλλειψης βασικών γνώσεων. Όλα έγιναν για τα μάτια του κόσμου, για να αποδείξει ότι το παιδί έχει πρόβλημα, 20 μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία για τις καλοκαιρινές διακοπές. Έλεος! .Δεν με ενημέρωσαν για κάποιο «πρόβλημα» του παιδιού βάσει τεστ. Αναγκάστηκα βέβαια όλο το καλοκαίρι να κάνω ιδιαίτερα στο παιδί με 20 ευρώ την ώρα για να μάθει να διαβάζει. Το παιδί φέτος στην Β΄ δημοτικού με προτροπή της δασκάλας είναι πάλι στην ένταξη (όπως και άλλα 5 παιδιά). Κανένας σχολ. σύμβουλος δεν με έχει ενημερώσει (φέτος), ο διευθυντής σηκώνει τα χέρια ψηλά. Ο σύλλογος γονέων ενδιαφέρεται μόνο για πολιτιστικές εκδηλώσεις και το ποιος θα βγει πρόεδρος.
Η δασκάλα ; ανενόχλητη στο έργο της………..
Η κόρη μου τώρα που φοιτά στην Δ΄ δημοτικού είναι επίσης ένα παιδί με μεγάλη συναισθηματική νοημοσύνη. Ένα παιδί που όλοι η δάσκαλοι λένε τα καλύτερα λόγια. Φέτος στην Δ΄ δημοτικού έχει μια δασκάλα όπου δεν μπορώ να πω ότι δεν κάνει σωστό το μάθημα της, κινήθηκε όμως πολύ επιπόλαια με ένα ζήτημα που θα σας πω. Πρώτον η δασκάλα αυτή από τον Σεπτέμβριο αργεί κάθε μέρα και έρχεται στο σχολείο 8.30 με 8.40 και μέχρι τότε τα παιδιά τα προσέχει ή ο διευθυντής ή μένουν μόνα τους. Η δασκάλα αυτή τον Οκτώβριο έλειψε 2 εβδομάδες και τον Νοέμβριο 3 εβδομάδες (δεν γνωρίζουμε τον πραγματικό λόγο). Λέει ότι παρακολουθεί κάποια σεμινάρια, που όμως γνωρίζω ότι όλα αυτά έχουν κοπεί. Τον Δεκέμβριο έρχεται και μου λέει ότι το παιδί πρέπει να πάει στην ένταξη για να μάθει καλύτερη ορθογραφία (όπως έχει στείλει άλλα 4 παιδιά με την ιδία δικαιολογία). Και σας ρωτώ να με συμβουλέψετε. Είναι ρόλος της ένταξης αυτός ή καθήκον της γενικής δασκάλας, γνωστοποιώντας μου ότι το παιδί έχει γερές βάσεις εκμάθησης απλά κάνει κάποια ορθογραφικά λάθη; Ποιος είναι τελικά ο ρόλος της ένταξης; Ποια παιδιά πάνε; Δεν μας έχει ενημερώσει κανένας σχολικός σύμβουλος, δεν έχει γίνει καμία αξιολόγηση στο παιδί. Ξέρω ότι πια τα τμήματα είναι υπεράριθμα αλλά με την πρώτη δυσκολία, πώς στέλνουμε τα παιδιά στον Καιάδα; Πώς τα στιγματίζουμε, λέγοντας μας συγκεκριμένα ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ! Μήπως επειδή βρίσκονται εκεί οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής πρέπει και να προσφέρουν κάτι; Για ποιο λόγο το παιδί να αποκόβεται από την ομάδα του, για ποιο λόγο το παιδί να χάνει ώρες διδασκαλίας από τα αγγλικά του, από τα εικαστικά του;
Παρακαλώ βοηθήστε εμάς τους γονείς, σε μια πολύ δύσκολη χρονική περίοδο που έχουμε τόσα πολλά να αντιμετωπίσουμε. Πολλοί γονείς αδιαφορούν λέγοντας ότι το παιδί τους δεν θα πάει στη ΝΑΣΑ, πολλοί γονείς φοβούνται να μιλήσουν.
Αυτά ήθελα να καταθέσω και παράλληλα να ζητήσω την συμβουλή σας. Ζητώ συγγνώμη εάν σας κούρασα .
Ο λόγος που δεν αναφέρω ούτε το σχολείο, ούτε ονόματα (ακόμα) νομίζω ότι καταλαβαίνετε.
Εάν θέλετε μου απαντάτε, εάν όχι θα το σεβαστώ. Θα το εκτιμούσα.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Με εκτίμηση,
Ελένη. Μητέρα.
 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή κ. Ελένη
Εφόσον τα παιδιά σας δεν υπάγονται στις κατηγορίες των ΑΜΕΑ,  σαφώς δεν πρέπει να παρακολουθούν το Τμήμα Ένταξης. Έχετε απόλυτο δίκιο ότι είναι στα καθήκοντα των δασκάλων τους να τα βοηθήσουν σχετικά με τη βελτίωση στην ορθογραφία και στην ανάγνωση. Επίσης για περιπτώσεις όπου οι μαθητές χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια, έχει θεσπιστεί και η λεγόμενη «Ενισχυτική Διδασκαλία».
Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει το ρόλο και τη λειτουργία του Τμήματος Ένταξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς κοινοποίησα σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία Αν. Αττικής και Β΄Αθήνας, σχετικό έγγραφο: Φ1.2/1624/8-10-2012 «Τμήμα Ένταξης και Ενισχυτική Διδασκαλία στο Δημοτικό».
Οι Διευθυντές των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εφαρμόζουν τη σχετική νομοθεσία. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να ενημερωθούν άμεσα ο αρμόδιος Σχολ. Σύμβουλος Γενικής και η Σχολ. Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίοι και θα μεριμνήσουν ώστε το κάθε παιδί να ενταχθεί στο πλέον κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο υποστήριξης.
Είμαι στη διάθεσή σας για περαιτέρω επικοινωνία.

                                                     Η Σχολική Σύμβουλος Ε.Α.Ε.
                                                        Ράνια Χιουρέα (PhD)




Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις