Η δυσγραφία είναι μία νευρολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην γραφή, συνήθως παραμορφώσεις ή λάθη στο γράψιμο. Στα παιδιά εμφανίζεται όταν πρωτο-δραστηριοποιούνται σε δραστηριότητες γραψίματος. Κάνουν γράμματα με λάθος μέγεθος ή και κατεύθυνση ή γράφουν λανθασμένες και με ορθογραφικά σφάλματα λέξεις, παρά τις οδηγίες για το αντίθετο.

Τα παιδιά με αυτή την διαταραχή ενδέχεται να έχουν και άλλες δυσκολίες μαθησιακές, αλλά συνήθως δεν έχουν κοινωνικές δυσκολίες. Οι περιπτώσεις δυσγραφίας στους ενήλικες συνήθως εμφανίζονται μετά από κάποιο τραυματισμό.

Επιπρόσθετα με τν φτωχή γραφοκινητικότητα, η δυσγραφία χαρακτηρίζεται και από λανθασμένο ή παράξενο συλλαβισμό και παραγωγή λανθασμένων λέξεων (π.χ. χρησιμοποιούν τη λέξη «παιδί» αντί για «αγόρι»). Η αιτιολογία αυτού είναι άγνωστη.


ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΔΥΣΓΡΑΦΙΑΣ


*    Ο μαθητής μπορεί να εμφανίζει ισχυρές λεκτικές αλλά φτωχές γραφικές δεξιότητες

*    Φτωχή ή ανύπαρκτη στίξη

*    Ορθογραφικά λάθη (πολλές φορές στην ίδια λέξη που σε άλλο σημείο είναι γραμμένη σωστά) - λάθη σε κοινές καταλήξεις

*    Φωνολογικές δυσκολίες διάκρισης

*    Αντιστροφές

*    Παραλείψεις συλλαβών.

*    Αδεξιότητα

*    Λάθη συντακτικά

*    Ατελής πλευρίωση

*    Δυσκολίες ερμηνείας ερωτήσεων και κατανόησης ερωτηματολογίων

*    Δυσκολίες αρίθμησης και αντιστροφές αριθμών

*    Γενικά δυσανάγνωστο γράψιμο (παρ’ ότι έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή και χρόνος από το παιδί)

*    Ανακολουθίες: μίξη μεταξύ κεφαλαίων και μικρών, καλλιγραφικών και μη καλλιγραφικών, μη κατάλληλα μεγέθη με κατάλληλα, γράμματα με κλίσεις που δεν χρειάζονται

*     Μη τελειωμένες λέξεις ή γράμματα, διαχωρισμένες λέξεις

*    Ασταθής τοποθέτηση στον χώρο της σελίδας παρ’ότι υπακούει στις γραμμές και τα σημάδια και ασταθείς αποστάσεις μεταξύ γραμμάτων και λέξεων

*    Σφιχτή ή ασυνήθης σύλληψη μολυβιού, συχνά κράτημα του μολυβιού πολύ χαμηλά ή κράτημα του αντίχειρα στον δείκτη και μέσο με αποτέλεσμα να γράφει με τον καρπό

*    Μιλά στον εαυτό του ενώ γράφει ή κοιτάζει το χέρι του ενώ γράφει

*    Αργή γραφή και αντιγραφή ακόμα και αν είναι ευκρινής και ευανάγνωστη


ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ

Η στάση σώματος παίζει σημαντικότατο ρόλο στην επαρκή απόδοση στην γραφή. Για να δούμε τι γίνεται λάθος, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ποια θεωρείται επαρκής στάση σώματος κατά την γραφή.

*    Η νοητή ευθεία της μύτης του μολυβιού καταλήγει ανάμεσα στα μάτια

*    Ώμοι σε μέση θέση σε γωνία 35ο κάμψη

*    Αγκώνας στην επιφάνεια εργασίας

*    Ευθειασμός άνω κορμού

*    Αμφίπλευρη ολοκλήρωση (το άλλο χέρι συγκρατεί το χαρτί)


ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ

*    Υποτονική άνω κορμού: Ο άνω κορμός βρίσκεται σε κάμψη με αποτέλεσμα το παιδί να σκύβει

*    Υποτονική κάτω κορμού: Ο κάτω κορμός (ΟΜΣΣ) δεν βρίσκεται σε γωνία 90ο με τους μηρούς

*    Ατελής αμφίπλευρη ολοκλήρωση: Το άλλο χέρι δεν συγκρατεί το χαρτί

*    Ατελής μέση γραμμή: Αποφυγή να περάσει το μολύβι από την αντίθετη της κυρίαρχης πλευράς (το παιδί σκύβει στο αντίπλευρο πλάγιο)

 



ΠΗΓΗ: PROSEGGISI.GR via letsfamily.gr


Αναρτήθηκε από chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ

Δείτε επίσης:


Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις