Tο AQ Test
για το φάσμα του Αυτισμού

Ο Ψυχολόγος Simon Baron-Cohen και οι συνεργάτες του στο Κέντρο Ερευνών του Cambridge για τον Αυτισμό, δημιούργησαν ένα Test για το φάσμα του Αυτισμού, το
Autism-Spectrum Quotient ή AQ, ως μέτρο της επέκτασης των αυτιστικών χαρακτηριστικών σε ενήλικες.

Στην πρώτη μεγάλη μελέτη με το τεστ αυτό, ο μέσος όρος στην ομάδα ελέγχου (μη αυτιστικοί) ήταν 16,4.

Από αυτούς που διαγνώστηκαν με αυτισμό ή συγγενική διαταραχή, το 80% σκόραρε 32 ή υψηλότερα.
Το AQ Test δεν είναι όμως μέσο για να γίνει διάγνωση, ενώ πολλοί με σκορ πάνω από 32 και που πληρούν ακόμα και τα διαγνωστικά κριτήρια για ήπιο αυτισμό ή Asperger, αναφέρουν ότι δεν έχουν δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή.
Autism-Spectrum Quotient ή AQ Test
Διαβάστε τις ακόλουθες 50 προτάσεις πολύ προσεκτικά και για κάθε μια σημειώστε σε πιο βαθμό συμφωνείτε ή διαφωνείτε. Όταν έχετε απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις, πατήστε το κουμπί "Calculate Score" (Yπολογισμός σκορ) στο κάτω αριστερό μέρος για να δείτε τα αποτελέσματά σας.




Συμφωνώ απόλυτα
Συμφωνώ εν μέρει
Μάλλον διαφωνώ
Διαφωνώ απόλυτα



1.
Προτιμώ να κάνω πράγματα μόνος μου παρά με άλλους.

2. Προτιμώ να κάνω κάτι με τον ίδιο τρόπο ξανά και ξανά.

3. Όταν προσπαθώ να φανταστώ κάτι, μου είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσω μια εικόνα στο μυαλό μου.

4. Συχνά με απορροφά τόσο έντονα κάτι που κάνω, ώστε να ξεχνάω ή να μη δίνω σημασία σε όλα τα άλλα.

5. Συχνά αντιλαμβάνομαι μικρούς ήχους, ενώ οι άλλοι όχι.

6. Παρατηρώ συνήθως πινακίδες αυτοκινήτων ή παρόμοιους τύπους πληροφοριών.

7. Συχνά μου λένε οι άλλοι ότι κάτι που είπα ήταν αγένεια, αν και εγώ νομίζω ότι ήταν ευγενικό.

8. Όταν διαβάζω μια ιστορία, μπορώ εύκολα να φανταστώ πώς μπορεί να είναι οι χαρακτήρες.

9. Με γοητεύουν οι ημερομηνίες.

10. Μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο, μπορώ εύκολα να παρακολουθήσω τις συνομιλίες πολλών διαφορετικών ανθρώπων.

11. Δεν έχω δυσκολία με τις κοινωνικές συναναστροφές.

12. Έχω την τάση να παρατηρώ λεπτομέρειες που δεν παρατητούν οι άλλοι.

13. Θα προτιμούσα να πάω σε μια βιβλιοθήκη παρά σε ένα πάρτι.

14. Το βρίσκω εύκολο να φτιάχνω ιστορίες.

15. Θεωρώ τον εαυτό μου περισσότερο προσκολλημένο στους ανθρώπους από ό, τι στα πράγματα.

16. Τείνω να έχω πολύ ισχυρά ενδιαφέροντα, τα οποία αναστατώνομαι αν δεν μπορώ να παρακολουθήσω.

17. Απολαμβάνω την κοινωνική ψιλοκουβέντα.

18. Όταν μιλάω, δεν είναι πάντα εύκολο για τους άλλους να με καταλάβουν.

19. Με γοητεύουν οι αριθμοί.

20. Όταν διαβάζω μια ιστορία, θεωρώ ότι είναι δύσκολο να καταλάβω τις προθέσεις των χαρακτήρων.

21. Δεν απολαμβάνω ιδιαίτερα το να διαβάζω μυθιστορήματα.

22. Μου είναι δύσκολο να κάνω νέους φίλους.

23. Παρατηρώ μοτίβα στα πράγματα συνέχεια.

24. Θα προτιμούσα να πάω στο θέατρο παρά σε ένα μουσείο.

25. Δεν αναστατώνομαι αν διαταραχθεί η καθημερινή ρουτίνα μου.

26. Συχνά διαπιστώνω ότι δεν ξέρω πώς να κρατήσω μια συνομιλία.

27. Θεωρώ ότι είναι εύκολο να «διαβάσω ανάμεσα στις γραμμές», όταν κάποιος μου μιλάει.

28. Επικεντρώνομαι περισσότερο συνήθως σε όλη την εικόνα, παρά στις μικρές λεπτομέρειες.

29. Δεν είμαι πολύ καλός στο να θυμάμαι αριθμούς τηλεφώνου.

30. Δεν παρατηρώ συνήθως μικροαλλαγές σε μια κατάσταση, ή στην εμφάνιση ενός ατόμου.

31. Ξέρω πώς να μιλήσω εάν κάποιος με ακούει αρχίζει να βαριέται.

32. Θεωρώ ότι είναι εύκολο να κάνω περισσότερα από ένα πράγμα τη φορά.

33. Όταν μιλάω στο τηλέφωνο, δεν είμαι σίγουρος πότε είναι η σειρά μου να μιλήσω.
34. Μου αρέσει να κάνω πράγματα αυθόρμητα.

35. Είμαι συχνά ο τελευταίος στο να κατανοήσω ένα αστείο.

36. Θεωρώ ότι είναι εύκολο να καταλάβω τι σκέφτεται ή αισθάνεται κάποιος, απλά κοιτάζοντας το πρόσωπό του.

37. Αν υπάρχει μία διακοπή, μπορώ πολύ γρήγορα να επανέλθω πίσω σε ό,τι έκανα.

38. Είμαι μια πολύ καλός στις κοινωνικές κουβεντούλες.

39. Οι άλλοι μου λένε συχνά ότι λέω και ξαναλέω τα ίδια πράγματα.

40. Όταν ήμουν νέος, μου άρεσε να παίζω με τα άλλα παιδιά παιχνίδια προσποίησης (μίμησης ρόλων).

41. Μου αρέσει να συλλέγω πληροφορίες σχετικά με τις κατηγορίες των πραγμάτων (π.χ. τύποι αυτοκινήτων, πουλιά, τρένα, φυτά, κ.λπ.).

42. Το βρίσκω δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα ήταν ο εαυτός του αν ήταν κάποιος άλλος.

43. Μου αρέσει να προγραμματίζω προσεκτικά οποιεσδήποτε δραστηριότητες συμμετέχω.

44. Απολαμβάνω τις κοινωνικές εκδηλώσεις.

45. Το βρίσκω δύσκολο να καταλάβω τις προθέσεις των άλλων.

46. Οι νέες καταστάσεις με κάνουν να ανησυχώ.

47. Μου αρέσει να γνωρίζω νέα άτομα.

48. Είμαι ένας καλός διπλωμάτης.

49. Δεν είμαι πολύ καλός στο να θυμάμαι ημερομηνίες γέννησης και γενέθλια.

50. Θεωρώ ότι είναι πολύ εύκολο να παίζω με τα παιδιά παιχνίδια που περιλαμβάνουν προσποίηση.


Υπολογισμός σκορ


Βαθμολογία:

"Συμφωνώ απόλυτα" ή "Συμφωνώ εν μέρει" στις ερωτήσεις: 2, 4, 5, 6, 7, 9, 12, 13, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 26, 33, 35, 39, 41, 42, 43, 45, 46 παίρνουν 1 βαθμό.

"Διαφωνώ απόλυτα" ή "Μάλλον διαφωνώ" στις ερωτήσεις: 1, 3, 8, 10, 11, 14, 15, 17, 24, 25, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 36, 37, 38, 40, 44, 47, 48, 49, 50 παίρνουν 1 βαθμό.


Προσαρμογή στα ελληνικά: Δρ Ράνια Χιουρέα, Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ (2012).

copy; MRC-SBC/SJW February 1998. Published: Journal of Autism and Developmental Disorders, 31, 5-17 (2001).


http://www.chiourea.gr


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΕΝΑ ΣΩΜΑ, ΠΟΥ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΥΤΟ ΜΕΝΕΙ ΣΤΑΣΙΜΟ. ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ  ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΣΥΧΝΑ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΣΩΜΑ ΓΕΡΝΑΕΙ, ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ΜΕΝΕΙ  ΠΑΝΤΑ ΙΔΙΟ.


Kάποια πραγματάκια που ίσως βοηθήσουν γονείς με παιδιά που έχουν Άσπεργκερ απλώς μια προσέγγιση γιατί η κάθε περίπτωση μπορεί να είναι διαφορετική κι να θέλει άλλο τρόπο αντιμετώπισης απλός έχουν όλα έναν σκελετό δόμησης που στηρίζονται κάποιες καταστάσεις. Πρώτα απόλα οι Ασπεργκερ όταν δε ξέρουν τι έχουν κι οι γονείς τους φέρονται σαν να φταίνε για αυτό που έχουν πληγώνονται πολύ. Οι γονείς πρέπει να ενημερώνονται κι να βοηθιούνται πάνω σε αυτό. Έχουν ανάγκη κι αυτή να ξέρουν τι συμβαίνει κι να διδακτουν πως να το
διαχειρίζονται για καλο κι τον δυο πλευρών. δεύτερον άτομα με ;ασπεργερ& κι γενικά ότι συνεπάγεται γύρο από αυτό θέλουν έναν άλλον τρόπο προσέγγισης. με τσακωμούς ψυχολογικό πόλεμο και συνεχώς κατάκριση δε γίνετε douleia.de το λέω αυτό για όλους τους γονείς το λέω για κάποιες περιπτώσεις. δε έχουν όλοι υπομονή το καταλαβαίνω μα με λίγη προσπάθεια πιστεύω βρίσκετε λύση.ούτε οι γονείς φταίν ούτε τα παιδιά με αυτές τις δυσκολίες ούτε ο ένας ούτε ο άλλος δε πρέπει να ρίχνει ευθύνες δυσκολεύουν πιο πολύ τα πράγματα έτσι.προσπαθήστε οι μεγαλύτεροι κι
πιο έμπειρη να έρθετε κοντά μας. αν κερδίσετε την εμπιστοσύνη μας μην μας προδώσετε αυτό μας τσακίζει.φερθείτε όπως μας πρέπει με σεβασμό κι κατανόηση.συνήθως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τους διαφορετικούς ανθρώπους με απόρριψη κι απομόνωση. δε είναι αυτό σωστό. δε είναι κάτι κολλητικό αυτό που έχουν οι άνθρωποι με αυτό το σύνδρομο μην τους κάνετε πέρα.γονείς προσπαθήστε να γίνετε κι εσείς παιδιά θα δείτε το τι γλυκό που είναι να γίνεσαι ξανά παιδί.εμείς οι "ασπεργερ" κρατάμε κάτι πάντα μέσα μας από παιδί.αυτό είναι μη αποδεκτό από
την κοινωνία μα τι να γίνει ???τιμή μας και καμάρι μας να είμαστε στην ψυχή μωράκια.τρίτον να ξέρετε γονείς πως σας αγαπάμε κι ας μην το δείχνουμε "ευχολα" δε γουστάρουμε να λέμε πολλά πολλά σαγαπώ κι τέτοια συναισθηματικά μπουκώνουμε κι μπερδευόμαστε .σας αγαπάμε κι σας το δείχνουμε με άλλους τρόπους "προσεχτετο" είναι αλήθεια αυτό.λειτουργούμε κάπως διαφορετικά δε γουστάρουμε πάντα αγκαλιές κολλητιλίκια φιλάκια κι τέτοια. δε αναιρεί αυτό όμως το ότι σας αγαπάμε κι εκτιμούμε όσα έχετε κάνει για εμάς.γονείς καταλάβετε μας μην
είστε απογοητευμένοι από μας γιατί δε γινόμαστε όπως ονειρευόσασταν.μπορεί να μην γίνουμε όλοι επιστήμονες όμως μπορεί να είμαστε σωστοί άνθρωποι στην κοινωνία.αυτό θαρρώ πως είναι πολύ σημαντικό.

Ανώνυμος είπε...

μέσα μας υπάρχουν δυο άτομα το ΕΝΑ είναι ΕΝΑ παιδί 15 χρόνον κι και μικρότερο κι το άλλο άτομο είμαστε εμείς στην ηλικία όπου είμαστε 20 30 40 ??? όσο είμαστε.λοιπόν αυτά τα δυο άτομα συγκρούονται μια υπερτερεί το ΕΝΑ μια το άλλο.έτσι φερόμαστε αλλοπρόσαλλα και μας κοιτούν οι γύρο περίεργα.γιατί δε συμβαδίζει πάντα η στάση το ύφος μας με ενός ανθρώπου στην ηλικία που αρμόζει.φερόμαστε αλλοπρόσαλλα και αυτό κάνει τους άλλους να απομακρύνονται.όταν μας μιλούν η κοιτούμε κάτι άσχετο η αυτόν που μας μιλα τον κοιτούμε στο φρύδι στο
λαιμό στα χερια όπου δήποτε αλλου όχι τα ματια. κοιτάμε στα ρούχα όπου να είναι ,δε κοιτούμε ματια νιώθουμε άβολα.κοιτάμε αλλα πράγματα,για να βρούμε τα λόγια να μιλήσουμε σε αυτόν που μας μιλάει. να σκεφτούμε τι θέλουμε να πούμε γιατί μιλάμε μέσα από εικόνες που κάνει το μυαλό μας.θέλουμε συγκέτρωση να γίνει αυτό,αν κοιτούμε τον άλλον στα ματια αποσυντονιζόμαστε τελείωςσε κόσμο όταν μιλάμε έχουμε μια αυθόρμητη συμπεριφορά άχαρη .μπορει να πεταξουμε κοτσανες πολλες φορες  όταν το κάνουν είναι μέσα στα πλαίσια του "ασπεργερ" που
προκαλεί κάτι τέτοιες αντιδράσεις. είμαστε σέναν δικό μας κόσμο μας αρέσει να βρισκόμαστε εκεί μην μας παίρνετε αγρια  από εκεί αυτό μας τραυματίζει.προσπαθήστε να μας πλησιάσετε αντί να κοιτάτε πως να μας βγάλετε από την "μυρβανα" μας.μην θυμωνετε μαζι μας με ωραιο τροπο ηρεμα οτι κανουμε λαθος πιτετο μας .εμείς σκεφτόμαστε με εικόνες πιο πολύ όχι με λέξεις. στο μυαλό μας όλα είναι σα ταινία κινηματογραφική."αλοτε" με καρτούν είτε με φυσικά πρόσωπα παίζουν ταινίες στο μυαλό μας όσα ζούμε η σκεφτόμαστε.επίσης κάποια φαγητά ρούχα
κι κάτι λεπτομέρειες μας ενοχλούν.μην μας κρίνετε για το ότι είμαστε αλλου η ότι δε σας αγαπούμε δε το δείχνουμε ότι σας αγαπάμε αλλα το δείχνουμε με άλλους τρόπους.μπλοκάρουμε συναισθηματικά και τότε μπουκώνουμε κι κολλάμε.κάτι ακόμα που φαίνεται παράξενο αυτά που λέτε περπάτημα στις μύτες  και κάτι κωλύματα στο περπάτημα που έχουμε είναι κάτι σα "επαναλαμβομενο" παιχνίδι .κάνουμε κάτι "χαζουλικα" για παιχνίδι.έτσι κολλάμε με κάτι κινήσεις που μας εκφράζουν ,όμως ξενίζουν στους άλλους.είναι πράγματα που σκεφτόμαστε κι οι
άλλοι δε πιάνουν κι μας κοροϊδεύουν ,όταν κάνουμε κάτι χαζά ώρες ώρες γονείς εσείς σε εσάς το λέω αυτό "χιχιχιιχι" όταν κάτι αγαπούμε αντικείμενο η μια κατάσταση που μας δίνει χαρά κι δε κινδυνεύουμε από αυτό μην προσπαθείτε να μας αποτρέψετε από αυτό εμείς πιο πολύ θα κολλήσουμε.μην μας κοντράρετα

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα