Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής δημοσίευσε μία ανανεωμένη έκθεση, σχετικά με τα καλύτερα παιχνίδια για την ανάπτυξη των παιδιών –και δεν υπάρχει ούτε ίχνος οθόνης ή μπαταρίας στις προτάσεις της. «Τα καλύτερα παιχνίδια είναι αυτά που μας πάνε πίσω στα βασικά», οι ανανεωμένες οδηγίες για παιδιάτρους και οικογένειες επισημαίνουν, ότι παρόλο που οι διάδρομοι των καταστημάτων παιχνιδιών είναι γεμάτοι φωτάκια, μουσικές και οθόνες, τα καλύτερα εκπαιδευτικά παιχνίδια είναι ταυτόχρονα και τα πιο απλά: Τα τουβλάκια, οι κούκλες, τα επιτραπέζια και οι μπάλες.
«Τα παιχνίδια έχουν εξελιχθεί στην πάροδο των ετών και οι διαφημίσεις δημιουργούν στους γονείς την εντύπωση, ότι παιχνίδια με ‘εικονικές’ ή ψηφιακές πλατφόρμες είναι πιο εκπαιδευτικά», λέει η επικεφαλής της έκθεσης, παιδίατρος Aleeya Healey. «Η έρευνα δείχνει, ότι τα καλύτερα παιχνίδια δεν χρειάζεται να είναι αστραφτερά ούτε ακριβά ούτε να συνδυάζονται με κάποια εφαρμογή. Το πιο απλό, στην περίπτωση των παιδιών, είναι το καλύτερο.»
Όταν τα παιδιά είναι μικρά, χρειάζονται παιχνίδια που θα τα κάνουν κοινωνικά και τα ενθαρρύνουν τις σχέσεις τους. Επίσης, χρειάζονται παιχνίδια που τα βοηθούν να αναπτύξουν τον λόγο τους, τις κοινωνικές τους δεξιότητες, την σωματική τους κατάσταση και την ικανότητά τους να λύνουν προβλήματα. Τα απλά παιχνίδια, όπως τα τουβλάκια ή μια ρακέτα και μια μπάλα ενθαρρύνουν όλες αυτές τις δεξιότητες, ενώ οι οθόνες και τα ψηφιακά παιχνίδια μπορεί να απομονώσουν τα παιδιά και να τα κάνουν ανενεργά.
«Τα καλύτερα παιχνίδια είναι αυτά που υποστηρίζουν το παιχνίδι γονιών και παιδιών, κάνοντας μιμήσεις και αλληλεπιδρώντας μαζί», συμπληρώνει ο Alan Mendelson, επίσης παιδίατρος που συμμετείχε στην έρευνα. «Δεν κερδίζεις τα ίδια οφέλη από ένα tablet ή μία οθόνη. Και όταν τα παιδιά παίζουν με τους γονείς τους, τότε δημιουργείται η αληθινή μαγεία, είτε κάνουν μιμήσεις, είτε χτίζουν πολιτείες, είτε φτιάχνουν παζλ μαζί.»
Η αναφορά επαναλαμβανόμενα τονίζει, ότι τα εντυπωσιακά, high-tech παιχνίδια, τα οποία διαφημίζονται ως εκπαιδευτικά, δεν είναι τόσο καλά όσο τα «βασικά» παιχνίδια, τα οποία προωθούν την επικοινωνία και τις σχέσεις με τους γονείς, τους φροντιστές και τα άλλα παιδιά.
«Όσο περισσότερα μαθαίνουν για την ανάπτυξη του εγκεφάλου, το καλύτερα κατανοούμε την ανάγκη για παιχνίδια που βασίζονται στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Καμία οθόνη, κανένα video game ή εφαρμογή δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις σχέσεις που σχηματίζονται από τα απλά παιχνίδια» καταλήγει η Dr. Healey.
Η έκθεση αναφέρει συγκεκριμένες συμβουλές για γονείς που αγοράζουν παιχνίδια για τα παιδιά τους. Συμβουλεύει να αποφεύγονται τα παιχνίδια που τα διεγείρουν υπερβολικά ή που ενθαρρύνουν τις διακρίσεις ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια ή την εθνικότητα, καθώς και τα παιχνίδια που δεν ενισχύουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.
Αντίθετα, οι γονείς θα πρέπει να αναζητούν παιχνίδια που «γεννούν» τη δημιουργικότητα, το διαπροσωπικό και το φανταστικό παιχνίδι.
Τέλος, οι παιδίατροι προτείνουν μια λίστα δώρων που προωθούν το αναπτυξιακό παιχνίδι, όπως: οι κούκλες και οι φιγούρες δράσης, τα παιχνίδια μίμησης όπως μαγείρεμα, τα αυτοκίνητα, τα τουβλάκια, τα παζλ, τα τρενάκια, τα υλικά για χειροτεχνίες, τα παιχνίδια με κάρτες, τα επιτραπέζια, τα παιχνίδια με γράμματα, τα ποδήλατα, τα τρίκυκλα, τις μπάλες και τα παιχνίδια που χρειάζεται το παιδί να σπρώξει ή να τραβήξει.
Στον αντίποδα, παιχνίδια που δεν προωθούν την ανάπτυξη είναι: τα tablets, οι οθόνες, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα τηλέφωνα, τα λάπτοπ, τα παιχνίδια με φωτάκια και ήχους και οποιοδήποτε παιχνίδι υποκαθιστά την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, όπως π.χ. ένα αρκουδάκι που διαβάζει μια ιστορία.
Η έκθεση καταλήγει θυμίζοντας στους γονείς, ότι τα παιδιά κάτω των 2 ετών δεν πρέπει να έχουν καμία επαφή με ψηφιακές οθόνες ενώ τα παιδιά άνω των δύο ετών μπορούν να παρακολουθούν μέχρι μία ώρα την ημέρα πάντα υπό την επίβλεψη ενός ενήλικα και με υλικό κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση εδώ
Πηγή: scarymommy.com
Δείτε επίσης:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις