Τα βίαια βιντεοπαιχνίδια σχετίζονται με την αύξηση της επιθετικότητας



Έρευνα του Αμερικανικού Ψυχολογικού Συλλόγου (ΑΡΑ) επιβεβαιώνει τη σχέση μεταξύ βίαιων βιντεοπαιχνιδιών και επιθετικότητας

Τα βίαια βιντεοπαιχνίδια σχετίζονταιμε την αυξημένη επιθετικότητα των παικτών, αλλά σύμφωνα με μια νέα έκθεση της ομάδας εργασίας του Αμερικανικού Ψυχολογικού Συλλόγου (ΑΡΑ), υπάρχουν πλέον επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για τη σύνδεση με την εγκληματική βία ή και την παραβατικότητα.

«Η έρευνα δείχνει μια σταθερή σχέση ανάμεσα στη χρήση βίας στα βιντεοπαιχνίδια και την αύξηση στην επιθετική συμπεριφορά, στις επιθετικές γνώσεις και τις επιθετικές επιρροές και παράλληλα μείωση στην κοινωνική συμπεριφορά, την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία στην επιθετικότητα», αναφέρει η έκθεση της Ομάδας Εργασίας του APA. Η ανασκόπηση της ομάδας εργασίας είναι η πρώτη σε αυτόν τον τομέα που εξετάσε το εύρος των μελετών που έχουν γίνει και ανέλαβε πολλαπλές προσεγγίσεις για την αναθεώρηση της βιβλιογραφίας.

«Οι επιστήμονες έχουν διερευνήσει τη χρήση των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών για περισσότερο από δύο δεκαετίες, αλλά μέχρι σήμερα, υπάρχει πολύ περιορισμένη έρευνα που εξετάζει κατά πόσο τα βίαια βιντεοπαιχνίδια κατευθύνουν τους ανθρώπους να διαπράξουν πράξεις εγκληματικής βίας», δήλωσε ο Μαρκ Άπελμπαουμ, Πρόεδρος της ομάδας εργασίας. «Ωστόσο, η σύνδεση μεταξύ της βίας στα βιντεοπαιχνίδια και της αυξημένης επιθετικότητας των παικτών είναι μία από τα τις πιο μελετημένες και καλύτερα καθιερωμένες απόψεις στο χώρο».

«Κανένας μεμονωμένος παράγοντας κινδύνου δεν οδηγεί σταθερά ένα πρόσωπο να ενεργεί επιθετικά ή βίαια», αναφέρει η έκθεση. «Αντίθετα, είναι η συσσώρευση των παραγόντων κινδύνου που τείνει να οδηγήσει σε επιθετική ή βίαιη συμπεριφορά. Η έρευνα που παρουσιάστηκε εδώ αποδεικνύει ότι η χρήση βίαιων βιντεοπαιχνιδιών είναι ένας από τους παράγοντες κινδύνου».

Υπό το φως των συμπερασμάτων της ομάδας εργασίας, ο Αμερικανικός Ψυχολογικός Σύλλογος έχει ζητήσει από τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών, να σχεδιάσουν παιχνίδια που περιλαμβάνουν αυξημένο γονεϊκό ελέγχο, σχετικά με την «ποσότητα» της βίας που τα παιχνίδια περιέχουν. Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων του APA ενέκρινε με ψήφισμα, κατά τη συνεδρίαση του στις 7 Αυγούστου στο Τορόντο, τη βελτίωση του συστήματος αξιολόγησης βίντεοπαιχνιδιών «ώστε να αντανακλούν τα επίπεδα και τα χαρακτηριστικά της βίας στα παιχνίδια, επιπροσθέτως των τρεχουσών παγκόσμιων αξιολογήσεων».

Επιπλέον, το ψήφισμα καλεί τους προγραμματιστές να σχεδιάσουν παιχνίδια που είναι κατάλληλα για την ηλικία των χρηστών και την ψυχολογική τους ανάπτυξη και εκφράζει στήριξη προς τον APA για περισσότερη έρευνα,  ώστε να καλύψει τα κενά στη γνώση για τις συνέπειες απο τη χρήση των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών.

Η ομάδα εργασίας εντόπισε μια σειρά περιορισμών στην έρευνα που απαιτούν περαιτέρω μελέτη. Αυτές περιλαμβάνουν:
- μια γενική αδυναμία στη διερεύνηση για τυχόν διαφορές στα αποτελέσματα μεταξύ αγοριών και κοριτσιών που παίζουν βίαια βιντεοπαιχνίδια·
- μια έλλειψη μελετών στην εξέταση των αποτελεσμάτων των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών για παιδιά μικρότερα των 10 ετών·
- και έλλειψη της έρευνας σχετικά με τις συνέπειες των παιχνιδιών κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των παιδιών.

«Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολυάριθμοι παράγοντες κινδύνου για την επιθετική συμπεριφορά», δήλωσε ο Άπελμπαουμ. «Αυτό που οι ερευνητές πρέπει να κάνουν τώρα, είναι να διεξάγουν μελέτες που εξετάζουν τις επιπτώσεις του βιντεοπαιχνιδιού σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο να εκδηλώσουν επιθετικότητα ή βία και αν οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων κινδύνου. Για παράδειγμα, πώς η κατάθλιψη ή η παραβατικότητα αλληλεπιδρούν με τη χρήση βίαιων βιντεοπαιχνιδιών;».

Η ομάδα εργασίας διεξήγαγε μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της ερευνητικής βιβλιογραφίας που δημοσιεύτηκε μεταξύ του 2005 και του 2013, επικεντρωμένη στη χρήση βίαιων βιντεοπαιχνιδιών. Αυτό περιελάμβανε τέσσερις μετα-αναλύσεις που αξιολόγησαν περισσότερες από 150 εκθέσεις έρευνας που δημοσιεύθηκαν πριν από το 2009. Τα μέλη της ομάδας εργασίας τότε διεξήγαγαν μια συστηματική ανασκόπηση στοιχείων και μια ποσοτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που δημοσιεύτηκε μεταξύ 2009 και 2013. Αυτό οδήγησε σε 170 άρθρα, 31 από τα οποία συγκέντρωσαν όλα τα αυστηρά κριτήρια επιλογής.

«Καθώς υπάρχει μερική διαφοροποίηση μεταξύ των μεμονωμένων μελετών, έχει προκύψει ένα ισχυρό και συνεκτικό γενικό σχέδιο από πολλά χρόνια έρευνας που παρέχει σε γενικές γραμμές αξιοπιστία στα συμπεράσματά μας», δήλωσε ο Άπελμπαουμ. «Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους τομείς της επιστήμης, η εικόνα που παρουσιάζει αυτή η έρευνα είναι πιο περίπλοκη από ό,τι συνήθως αντικατοπτρίζεται και επικοινωνείται μέσω της ειδησεογραφικής κάλυψης και άλλων πληροφοριών που απευθύνονται στο ευρύ κοινό».

------------------------------

Πηγή: APA via www.psychologynow.gr



Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα