Καθώς η σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά στην COVID-19 εποχή ξεκινάει, η εκπαιδευτική διαδικασία αποκτά ιδιαιτερότητες και δυσκολίες. Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να επικοινωνήσουν με χρήση μάσκας και σε αποστάσεις, σε αίθουσες με ανοικτά παράθυρα (που σημαίνει περισσότερο θόρυβο σε χώρους με ανεπαρκή ήδη ηχορρύθμιση).
Για τους εκπαιδευτικούς ως επαγγελματίες φωνής αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση η αποτελεσματική διδασκαλία καθώς ανησυχούν:
- πώς θα ακούν και θα ακούγονται
-πώς δε θα κουράζονται
-πώς θα προστατευτούν από τραυματισμούς και δε θα «βλάψουν τη φωνή τους»
-πώς θα μετατρέψουν το μάθημα σε μια δυνατόν ευχάριστη και μη στρεσογόνο διαδικασία
Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές
Άρθρωση – ρυθμός λόγου - αναπνοή
  • H χρήση μάσκας μπορεί να μειώσει την ένταση της φωνής. Η λύση δεν είναι πάντα να μιλήσετε πιο δυνατά (ειδικά να φωνάζετε)
  • Προσπαθήσετε να μιλάτε πιο αργά. Κάντε πιο συχνές παύσεις και διαχωρίστε όσον το δυνατόν την ύλη σε μικρότερες ενότητες
  • Προσπαθήστε να αρθρώνετε κάθε λέξη (αυτό από μόνο του θα οδηγήσει σε πιο αργό ρυθμό ομιλίας)
  • Κάντε εντονότερες κινήσεις των χειλέων-γλώσσας-κάτω γνάθου
  • Ανοίγετε περισσότερο το στόμα
  • Αναπνέετε συχνά πριν από κάθε μεγάλη φράση, κάνετε χρήση της «διαφραγματικής στήριξης» κατά τη φώνηση
Στάση σώματος – μη λεκτική επικοινωνία
  • Κατευθύνετε τη φωνή σας προς το κέντρο και το τέλος της αίθουσας-κρατήστε το σαγόνι με ελαφριά κλήση προς τα πάνω
  • Αποφεύγετε να μιλάτε όταν βρίσκεστε με την πλάτη στους μαθητές (γράφετε στον πίνακα)
  • Ενισχύσετε τη μη λεκτική επικοινωνία
- Χρησιμοποιείστε το σώμα και τα χέρια σας
- Υπερβάλλετε στις εκφράσεις του προσώπου (πχ «γελάστε με τα μάτια»)
  • Σε μικρότερες ηλικίες χρησιμοποιείστε άλλα μέσα για να κερδίσετε την προσοχή (πχ χρησιμοποιείστε ένα κουδούνι, χτυπήστε τα χέρια σας)
Προστασία φωνής – συμπληρωματικά μέσα
  • Κάντε χρήση οπτικοακουστικών μέσων
  • Εναλλάσσετε την παράδοση σε μη λεκτικές δραστηριότητες
  • Εφόσον είναι διαθέσιμο, ειδικά εκπαιδευτικοί με κάποια πάθηση φωνής, χρησιμοποιείστε ακουστική ενίσχυση (μικρόφωνο)
  • Ενθαρρύνετε μικρά διαλείμματα για να ενυδατώνεστε εσείς και οι μαθητές
Κάντε τα παιδιά συμμάχους σας
  • Θέσετε από την αρχή τους νέους κανόνες, δίνοντας έμφαση ότι κατανοείτε πλήρως τις νέες συνθήκες και τα συναισθήματα που προκύπτουν. Εξάλλου συμπάσχετε και μοιράζεστε την ίδια εμπειρία. Επιβεβαιώστε τους ότι προσπαθείτε για το καλύτερο.
  • Δείξτε και στα παιδιά τους τρόπους για να επικοινωνούν καλύτερα στην τάξη με την μάσκα!
  • Είναι πολύ σημαντικό να ακολουθούμε τους γενικούς κανόνες φωνητικής υγιεινής.
Για λεπτομερείς πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
*Είναι πολύ σημαντικό ιδιαίτερα στα μικρότερα παιδιά να γίνεται έλεγχος ακοής πριν την έναρξη της σχολικής περιόδου καθώς ακόμα και μια ήπια έκπτωση, ακόμα και παροδική μπορεί να δυσχεράνει περισσότερο την κατανόηση και τη συμμετοχή τους.
**Οι εκπαιδευτικοί με βαρηκοΐα που είναι χρήστες ή όχι ακουστικών βοηθημάτων συστήνεται να συμβουλεύονται το γιατρό τους.
Dr Δεβόρα Κιαγιαδάκη,
ΩΡΛ Χειρουργός-Φωνίατρος


 Δείτε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις