Με τον καινούργιο χρόνο, στις 11 Ιανουαρίου 2021, άνοιξαν και πάλι τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, μετά από δυο μήνες τηλεκπαίδευσης, λόγω γενικού lockdown, εξ αιτίας του κορωνοϊού.  Ας ευχηθούμε να στεριώσει το νέο άνοιγμα, γιατί τα παιδιά έχουν επιβαρυνθεί πολύ, ψυχολογικά κυρίως, τόσο καιρό μακριά από τα σχολεία.

Ωστόσο, με το άνοιγμα των σχολείων, δόθηκαν κάποιες επιπλέον οδηγίες  με έμφαση στον εξαερισμό των εσωτερικών χώρων τους κατά τη χειμερινή περίοδο, με απώτερο σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του ιού SARS CoV-2. Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να αερίζονται πλήρως τουλάχιστον 15 λεπτά  πριν την έναρξη λειτουργίας τους, στα διαλείμματα, καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών. Επίσης, κατά τη διάρκεια του 45λεπτου μαθήματος να ανοίγουν είτε μία φορά για 10 λεπτά, είτε δύο φορές από 5 λεπτά (κάθε 20 λεπτά μαθήματος). Σκοπός είναι να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά.

«Τα ανοικτά παράθυρα στις σχολικές τάξεις» έγιναν λοιπόν τώρα τελευταία, αφορμή πολλών συζητήσεων. Πάντα έχει σημασία από ποια σκοπιά το βλέπεις το θέμα. Δεν βρίσκω κάτι το περίεργο, παράλογο ή τρομακτικό, αφού αυτό κάναμε και άλλες χρονιές, ίσως όχι τόσο τακτικά. Προσωπικά, ανέκαθεν φρόντιζα για τον καλό αερισμό της σχολικής μου αίθουσας και μάλιστα είχα πάντα ένα ανοικτό παράθυρο στη διάρκεια του μαθήματος, τόσο στις τάξεις μου στην Ελλάδα, όσο και στου εξωτερικού. Ανοικτά παράθυρα, ακόμα και με χιόνι έξω! Λίγο το καλοριφέρ, λίγο τα ζεστά μας ρούχα, δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ κανείς για κρύο. Δεν κρυώναμε. Επίσης, κάποιες φορές κάναμε μάθημα και στην αυλή ή σε κάποιο κοντινό άλσος, συνδυάζοντας με μια εκπαιδευτική επίσκεψη, κάτι που ευχαριστούσε ιδιαίτερα τα παιδιά!

Όπως και να έχει, γενικά χαίρομαι αυτούς που δεν είναι μέρος του προβλήματος, αλλά μέρος της λύσης! Και αυτούς που δεν αρκούνται στη θεωρία, αλλά δίνουν πρακτικές λύσεις στα προβλήματα. Μοιράζομαι λοιπόν μαζί σας, το κείμενο μιας ελληνίδας εκπαιδευτικού, η οποία εργάζεται σε σχολείο στη Γερμανία. Παράδειγμα προς μίμηση. Αντί για γκρίνια, με τι ωραίο τρόπο αντιμετωπίζει τις νέες συνθήκες! Εύχομαι να συνεχίσει  να διδάσκει και να εμπνέει όχι μόνο τους μαθητές της,  αλλά και όλους τους άλλους… εμάς!

Ράνια Χιουρέα, Εκπαιδευτικός,
Σύμβουλος ΕΑΕ


Ας πούμε λοιπόν για τις τάξεις με τα ανοικτά παράθυρα, αφού έγινε και θέμα στις ελληνικές ειδήσεις. Όταν ανοίξαμε στις 12 Αυγούστου πήραμε κι εμείς από τους γερμανούς αυτήν την οδηγία: κάθε 15-20 λεπτά μάθημα, θα ανοίγετε τέντα πόρτες και παράθυρα για 5 λεπτά να αερίζεται η τάξη και μετά θα τα κλείνετε, θα συνεχίζετε για άλλα 15 λεπτά και ξανά μανά. Ομοίως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Όποιος ξέρει από τάξη καταλαβαίνει ότι αυτή η 5λεπτης διάρκειας διακοπή κάθε τέταρτο, φέρνει αναστάτωση, τα παιδιά δεν συγκεντρώνονται ή μάλλον χειροτερεύει αυτό που έτσι κι αλλιώς δεν συγκεντρώνονται, ο εκπαιδευτικός έχει συνεχώς στο νου του πότε πρέπει να αερίσει, "κυρία ήρθε η ώρα" φωνάζουν αυτά τη στιγμή ακριβώς που εσύ είσαι σε διδακτικό οίστρο, τέλος πάντων εγώ επειδή είμαι και ψείρας με τα μέτρα, υπερέβαλα: έκανα μάθημα χωρίς διακοπή, με όλα όμως τελείως ανοικτά συνεχώς, δηλαδή τρία τεράστια παράθυρα και πόρτα. Ανοικτή τάξη στην κυριολεξία. Ολάνοιχτη.

Όσο ήταν καλός ο καιρός όλα καλά, αλλά από τον Οκτώβρη που άρχισαν τα μεγάλα κρύα, άρχισε κι η γκρίνια, κυρία κρυώνουμε, κυρία θα μας πουντιάσετε, κυρία θα γλυτώσουμε τον κορόνα και θα μας πεθάνετε από κρυοπαγήματα. Είπα στην αρχή βάλτε και κανένα μάλλινο, ράψτε λίγο τις τρύπες που μπάζουν στα τζιν σας, βάλτε τα μπουφάν σας, τα σκουφιά σας κλπ, κάποια στιγμή εμφανίστηκαν και με ωραιότατες ροζ και γαλάζιες φλις κουβερτούλες που είχαν και κουκούλες μπάτμαν με αυτιά, πόσο ν' αντέξουν κι αυτά...

Στο τέλος συμβιβάστηκα με ένα παράθυρο δίπλα σε μένα τελείως ανοικτό, δύο σε ανάκληση και πόρτα ανοικτή. Συνεχώς. Το κρύο είναι πάνω μου αλλά εγώ, η πιο κρυουλιάρα του χωριού, δεν κρυώνω όταν κάνω μάθημα. Αυτό κράτησε μέχρι μια εβδομάδα πριν τις διακοπές για Χριστούγεννα, με θερμοκρασίες λίγο πάνω και λίγο κάτω από το μηδέν. Κι όλα καλά. Αν εξαιρέσεις ότι τα παιδιά με το που με βλέπουν κρυώνουν.

Ο αερισμός των τάξεων είναι απαραίτητο μέτρο προστασίας, πάντα ήταν, τώρα πρέπει να είναι τακτικός, οργανωμένος και ελεγχόμενος. Γι' αυτό λέω αφήστε τη γκρίνια, βάλτε ζεστά ρουχαλάκια, προετοιμαστείτε να αντέχετε τη γκρίνια των άλλων, δηλαδή των παιδιών με τα βαμβακερά μεσ' το χειμώνα και των γονιών “θα μου αρρωστήσετε το παιδί μουουουου” κι όλα καλά θα πάνε. Κι άμα έχετε κι αλκυονίδες κάντε μάθημα και στην αυλή.

Προσωπικά προτιμώ τις τάξεις με τα ανοικτά παράθυρα, από τις εξ αποστάσεως θερμαινόμενες οθόνες. Θα περάσει κι αυτό, μην το κάνουμε χειρότερο με τη μίρλα. Θέλει και λίγο χιούμορ κι εφευρετικότητα, ξέρουμε απ' αυτά. Στο κάτω κάτω το πρόβλημα στην παιδεία δεν είναι τα ανοικτά παράθυρα, αλλά τα κλειστά μυαλά - ορίστε σας βρήκα και σύνθημα.

Τ.Κ., Εκπαιδευτικός

Ανάρτηση chiourea.gr στο Επικαιρότητα – ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ, Διάφορα Θέματα - ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ και Υλικό - ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ

Διαβάστε επίσης:

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις