ΓΡΑΦΗ, ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ - 10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
Η γραφή είναι μια πράξη διάθεσης. Ειδικά σε παιδιά που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία πολλές φορές η γραφή συνοδεύεται απο αρνητικά συναισθήματα. Είναι λοιπόν απαραίτητο να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες και συνήθειες ώστε χωρίς πίεση το παιδί να εμπλέκεται στην διαδικασία της γραφής χωρίς το άγχος της απόδοσης.10 τρόποι για να γράφει το παιδί με ή χωρίς δυσλεξία περισσότερο και με μεγαλύτερη διάθεση
1. Ξεκινήστε στο σπίτι ένα ελεύθερο ημερολόγιο οικογένειας για όλα τα μέλη του σπιτιού. Εκεί γράψτε την ημέρα σας, τις σκέψεις σας, γεγονότα που πλησιάζουν πχ. γιορτές των Χριστουγένννων, τραπέζι φίλων κτλ. Ενθαρρύνετε να γράφει και το παιδί κάτι σημαντικό στη μέρα του.
2. Αναρτήστε κάπου φανερά την λίστα με τα ψώνια του σπιτιού πχ. κολλήστε με ένα μαγνητάκι στο ψυγείο τη λίστα του super market. Προτρέψτε το παιδί να προσθέτει εκεί ότι νομίζει ότι θα χρειαστεί ή λείπει από το σπίτι.
3. Αναθέστε του να “καθαρογράψει” μια συνταγή που έχετε σημειώσει. Ως διαδικασία μπορεί να εμπεριέχει δυο εμπειρίες γραφής πχ. γραφή απο υπαγόρευση και αντιγραφή απο το πρόχειρο σημείωμα, οι οποίες και οι δυο έχουν άλλες απαιτήσεις και μηχανισμούς επεξεργασίας για να συμβούν.
4. Καλλιεργείστε σαν οικογενειακή συνήθεια να γράφετε γράμματα και σημειωματάκια ο ένας στον άλλον. Αυτό θα εκπαιδεύσει το παιδί στην έκφραση και στην αυθόρμητη γραφή η οποία αποτελεί και τη πιο δύσκολη μορφή γραπτού λόγου.
5. Φτιάξτε μαζί ένα “πόστερ” για κάποιο γεγονός που πρόκειται να συμβεί πχ. παιδικό πάρτι γενεθλίων Στο “πόστερ” μπορείτε να συμπεριλάβετε την ώρα και την ημερομηνία, τους καλεσμένους, τον λόγο που γίνεται, κλπ.
6. Φτιάξτε ένα άλμπουμ με φωτογραφίες και ενθαρρύνετε το παιδί να γράψει απο κάτω από κάθε φωτογραφία μια δική του λεζάντα πχ. εκδρομή στο χωριό
7. Παίξτε μαζί “όνομα, ζώο, πράγμα”. Είναι από τα πιο χρήσιμα παιχνίδια που μπορεί μια οικογένεια να παίζει με το παιδί εξασκώντας τη μνήμη και το λεξιλόγιο του.
8. Φτιάξτε το “βάζο ή το κουτί του μήνα”. Με το όνομα του μήνα έξω απο το κουτί θα βάζετε μέσα απλά σημειωματάκια για ότι θα θέλατε να κάνετε αυτό το μήνα. Δημιουργήστε την διάθεση και αφήστε το βάζο σε εμφανές και προσιτό σημείο για να μπορεί το παιδί ανα πάσα στιγμή να προσθέτει το σημείωμα που θέλει.
9. Δημιουργήστε ένα “κουτί παραπόνων”. Κάντε την αρχή και ενθαρρύνετε το παιδί να το χρησιμοποιεί για να γράφει τα παράπονα του. Εκτός απο άλλη μια ευκαιρία για να γράψει συμβάλλει εξαιρετικά και στην συναισθηματική έκφραση και επικοινωνία της οικογένειας.
10. Χαρίστε του ανά διαστήματα νέες εμπειρίες γραφής πχ. σε ένα κομμάτι μαυροπίνακα, στην άμμο, σε έναν λευκό πίνακα με μαρκαδόρους κτλ.
ΠΗΓΗ: kxghellas.gr
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις
- 29-05-25 Απόφαση ολοκλήρωσης του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας περιόδου 2024-2025
- 23-05-25 «Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα»
- 15-05-25 Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026 (Συμπληρωματική στην υπό στοιχεία 42358/Δ2/15-04-2025 (ΑΔΑ: 6Ι1Ο46ΝΚΠΔ-ΤΝ6) εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.)
- 15-05-25«Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026 ( Συμπληρωματική εγκύκλιος στην υπό στοιχεία 42338/Δ2/15-04-2025 (ΑΔΑ: 9Τ1Ν46ΝΚΠΔ-ΠΚΑ)
- 01-04-25 Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις
- 23-06-25 Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής αιτήματος επικαιροποίησης και μεταφόρτωσης των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων στο ΟΠΣΥΔ
- 23-06-25 Επίδειξη απαντητικών φύλλων της δοκιμασίας εισαγωγής στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Mάϊος 2025) για το σχολικό έτος 2025-2026
- 23-06-25 Ανάρτηση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφίας Ζαχαράκη για την πολύνεκρη τρομοκρατική επίθεση στον ελληνορθόδοξο ναό του Προφήτη Ηλία στη Δαμασκό
- 21-06-25 Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
- 21-06-2025 Ελλάδα και Ουκρανία ενισχύουν την συνεργασία τους σε θέματα θρησκείας και εκπαίδευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου