Ένα αγοράκι 8 χρονών στην πρώτη μας συνεδρία, π
ριν ακόμα κάτσουμε:
"Να σας πω; Στην ανάγνωση δεν παίρνω αυτοκόλλητα!!"
"Δηλαδή; Τι εννοείς;"
Σηκώνεται αμέσως και φέρνει το βιβλίο του. Ανοίγει στο μάθημα και πράγματι δεν είχε κανένα αυτοκόλλητο.

"Τι είναι αυτά τα αυτοκόλλητα;"
"Η κυρία μας τα βάζει όταν διαβάζουμε. Να εγώ δεν παίρνω ποτέ"
" Άλλα παιδιά τι παίρνουν;"
κουνώντας το χέρι του
"Ουουουου και τρία και τέσσερα και πέντε"!!
Η αξιολόγηση στα παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα/ Δυσλεξία είναι μια πολύ σημαντική και ευαίσθητη παράμετρος. Επηρεάζει σε ένα σημαντικό βαθμό το κίνητρο του παιδιού να προσπαθεί. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των μαθητών είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τον τρόπο που θα επιβραβευτεί ή θα τονιστεί η αδυναμία τους ώστε η αξιολόγηση να μην αποτελέσει λόγος απογοήτευσης, αυτολύπησης και παραίτησης.
Τα στοιχεία που πρέπει να έχουν υπόψιν τους οι εκπαιδευτικοί όταν αξιολογούν ένα παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες /Δυσλεξία:
1. Ο βασικός κανόνας είναι ότι αξιολογούμε το παιδί όχι σε σύγκριση με τους άλλους αλλά με τον "παλιό" του εαυτό. Σύμφωνα με την πρόοδο που κάνει το ίδιο.
2. Δεν σημειώνουμε στο τετράδιο του πάνω από ένα περιορισμένο αριθμό λαθών γιατί "χάνονται" στο πλήθος.
3. Επιλέγουμε ένα με δυο λάθη και του εξηγούμε τι ακριβώς έκανε λάθος και πώς θέλουμε να προσπαθήσει για να το αλλάξει. Σιγουρευόμαστε ότι το κατάλαβε.
4. Τα ορθογραφικά λάθη δεν τα σημειώνουμε και δεν τα αξιολογούμε. Κοιτάμε αν έχει πρόοδο στην σύνταξη, αν μένει στο θέμα, αν μπορεί να εκφράσει τις ιδέες του.
5. Στην απομνημόνευση δεν περιμένουμε να "μας πει το μάθημα". Κάνουμε ερωτήσεις για να μας απαντήσει.
6. Στα τεστ και διαγωνίσματα προτιμούμε τα διαδραστικά τεστ πχ. πολλαπλής επιλογής

7. Όταν δίνουμε ένα τεστ ή μια άσκηση για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε σωστά την απόδοση του ελέγχουμε πάντα αν έχει καταλάβει την εκφώνηση. Αν δεν έχει καταλάβει τον βοηθάμε να την καταλάβει, είναι και αυτό μέρος της διδασκαλίας.
8. Έχουμε υπόψιν μας ότι όταν ένα μάθημα στην Ιστορία έχει πολλά ονόματα και ημερομηνίες το παιδί δεν θα τα θυμάται όλα. Θα περιμένουμε να ξέρει ένα-δυο ονόματα και μια ημερομηνία.
9. Αν χρησιμοποιούμε ενισχυτές επιβράβευσης πχ. αυτοκόλλητα δεν πρέπει το παιδί να έχει συχνά την εμπειρία: "δεν παίρνω κανένα ή παίρνω τα λιγότερα". Βρείτε τι έχει διορθώσει και επιβραβεύστε αυτό το σημείο με τον ενισχυτή.
10. Πάντα θυμόμαστε ότι αυτό το παιδί χρειάζεται παραπάνω προσπάθεια απο τους συμμαθητές του για να επεξεργαστεί, κατανοήσει και αποδώσει τις γλωσσικές πληροφορίες. Οπότε πρέπει να επιβραβεύουμε την προσπάθεια και την μικρή πρόοδο.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Ανάρτηση chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΥΛΙΚΟ-Δυσλεξία και Ειδική Αγωγή - ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Διαβάστε επίσης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις