Τα όργια της "αργομισθίας" στην Εκπαίδευση



Του Αποστολου Λακασα


Εκπαιδευτικός δεν έκανε ούτε μία ώρα μάθημα την εβδομάδα! Κάποιοι άλλοι δεν ξεπερνούσαν τις... δύο. Οργια αργομισθίας ανακάλυψαν σε σχολεία της Βούλας, της Βάρης και της Βουλιαγμένης οι ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης, το πόρισμα των οποίων παρουσιάζει σήμερα η «Κ». Το πόρισμα, 27 σελίδων, του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (με ημερομηνία 23 Οκτωβρίου 2012) αποτελεί καταπέλτη για τις πρακτικές που υιοθετούνταν σε βάθος χρόνου σε σχολεία των συγκεκριμένων περιοχών. Τι έκαναν διευθυντές και καθηγητές υπό την «υψηλή προστασία» αιρετών εκπροσώπων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής; Η πρακτική τους συνοψίζεται ως εξής: Καθώς υπήρχαν πλεονάζοντες καθηγητές στα σχολεία αυτά, οι τάξεις «έσπαγαν» σε περισσότερα τμήματα, παρά τις ρητές επιταγές του νόμου για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε κάθε τμήμα. Τι πετύχαιναν με αυτό οι καθηγητές; Παρέμεναν στο ίδιο σχολείο και δεν υποχρεώνονταν να μετακινηθούν σε άλλο στην Αττική, το οποίο θα είχε λειτουργικά κενά. Ετσι όμως η πολιτεία για να καλύψει τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο... παραδιπλανό σχολείο αναγκαζόταν να προσλαμβάνει αναπληρωτές με υψηλό κόστος.


Και η «λαθροχειρία» με τις ώρες διδασκαλίας στα συγκεκριμένα σχολεία της Ανατολικής Αττικής συνεχιζόταν. Δηλαδή, ακόμη και με την κατάτμηση των τμημάτων ανά τάξη, οι ώρες δεν έφθαναν για να καλυφθεί το ελάχιστο ωράριο διδασκαλίας που αναλογεί σε κάθε εκπαιδευτικό με βάση τα έτη προϋπηρεσίας (21 ώρες για έως 6 χρόνια, 19 ώρες για 7 - 12 χρόνια, 18 ώρες για 13 - 20 χρόνια και 16 ώρες για πάνω από 21 χρόνια). Ετσι, πολλοί καθηγητές για να συμπληρώσουν το ωράριό τους χρεώνονταν δουλειά γραμματειακής υποστήριξης. «Πρόκειται για ώρες ελάχιστης εργασίας. Επίσης, να τονισθεί ότι για να μην υπάρχει κανείς παραπονούμενος, οι ώρες για τη γραμματειακή υποστήριξη μοιράζονταν από λίγες σε πολλούς» ανέφερε στην «Κ» εκπαιδευτικό στέλεχος.

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες για τις παράνομες πρακτικές σε 4 Γενικά Λύκεια (δύο της Βούλας και από ένα στη Βάρη και τη Βουλιαγμένη) για τα έτη 2008 - 09, 2009 - 10, 2010 - 11 και 2011 - 12. Ενδεικτικά, το πόρισμα αναφέρει τα εξής:

- Από το 2008 ώς το 2012 δημιουργήθηκαν 26 επιπλέον τμήματα μαθημάτων κατεύθυνσης, με αποτέλεσμα στα τέσσερα σχολεία -με βάση το προσωπικό- να πλεονάζουν 192 ώρες την εβδομάδα το έτος 2008 - 09, 382 ώρες την εβδομάδα το 2009 - 10 και από 238 ώρες τα έτη 2010 - 11 και 2011 - 12.

- Σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς πρέπει να συντάσσεται ωρολόγιο πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο ανατίθενται σε κάθε εκπαιδευτικό τα μαθήματα διδασκαλίας ανά τμήμα και το εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο. Για τη συνεδρίαση αυτή, η οποία πρέπει να είναι τακτική, συντάσσεται πρακτικό. «Σε κανένα από τα τέσσερα ελεγχθέντα λύκεια και καθ’ όλη τη χρονική περίοδο ελέγχου (2008 - 2012) δεν διαπιστώθηκε σύνταξη τέτοιου είδους πρακτικού» τονίζει το πόρισμα.

- Διαπιστώθηκαν συμπληρώσεις του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών με ανάθεση εργασιών οι οποίες δεν προβλέπονται από τις διατάξεις, π.χ. γραμματειακή υποστήριξη, πρόγραμμα ΝΕΣΤΟΡΑΣ, σχολικές βιβλιοθήκες κ.λπ.

- Διαπιστώθηκαν μειωμένα διδακτικά ωράρια εκπαιδευτικών για λόγους που δεν προβλέπονται. «Το ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Αττικής σε συνεδρίαση στις 30/12/2011 πρότεινε ομόφωνα τη μείωση του ωραρίου 93 εκπαιδευτικών για λόγους υγείας των ίδιων ή μελών της οικογένειάς τους. Επίσης, πρότεινε ομόφωνα την εξ ολοκλήρου ανάθεση γραμματειακής υποστήριξης σε 7 εκπαιδευτικούς. Με βάση το ΠΔ 1/2003 το συγκεκριμένο θέμα υπεκφεύγει των αρμοδιοτήτων του ΠΥΣΔΕ».

- Και τέλος: Διαπιστώθηκαν περιπτώσεις εκπαιδευτικών με κατά πολύ μειωμένο διδακτικό εβδομαδιαίο ωράριο, δηλαδή εκπαιδευτικοί με δύο και τρεις ώρες εβδομαδιαίως και περίπτωση εκπαιδευτικού με καθόλου διδακτικό ωράριο!

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
I-Reporter
2012-11-11 16:08:21








Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα