Βουλή: Ανησυχία για την κατάσταση στον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Διάλογο ανοίγει το υπουργείο Παιδείας ώστε, την άνοιξη, να είναι έτοιμο νομοσχέδιο για τη συνολική ρύθμιση του θέματος



Τα σοβαρά προβλήματα στην ειδική αγωγή, η δυνατότητα να αξιολογούνται εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης και από εκπαιδευτικούς που προέρχονται από την ιδιωτική εκπαίδευση και η δυνατότητα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση αθλητών με επιδόσεις, είναι μερικά από τα θέματα που βρέθηκαν στο επίκεντρο των παρεμβάσεων φορέων, που είχαν κληθεί σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Οι φορείς εκλήθησαν στο πλαίσιο της προβλεπόμενης διαδικασίας ακρόασης για το νομοσχέδιο με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις».

Εκπροσωπώντας την ΟΛΜΕ, η εκπαιδευτικός Ελένη Τελεμέ υπογράμμισε την ανάγκη να αφορά η αξιολόγηση το συνολικό έργο ενός εκπαιδευτικού και σε, καμία περίπτωση, να μην λειτουργήσει τιμωρητικά. Αναφερόμενη στην πρόνοια του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, η εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ δήλωσε κάθετα αντίθετη με την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, που θα προσφέρει εθελοντικά την εργασία του. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε τις τραγικές ελλείψεις στον τομέα της ειδικής αγωγής.

Εκ μέρους της ΔΟΕ, ο Κ. Μαντάς χαρακτήρισε απαράδεκτη την καθιέρωση ποσόστωσης για να μπορεί να λάβει α' βαθμό, κάποιος εκπαιδευτικός. Ο εκπρόσωπος της ΔΟΕ χαρακτήρισε θετική την καθιέρωση ωραρίου για τους νηπιαγωγούς, κατήγγειλε όμως ως φωτογραφική τη διάταξη για τους σχολικούς συμβούλους, που δύνανται να προέρχονται από την ιδιωτική εκπαίδευση και να αξιολογούν το έργο των δημόσιων εκπαιδευτικών. Ο κ. Μαντάς έκανε εκτενή αναφορά στην ειδική αγωγή, καλώντας την κυβέρνηση σε σοβαρό διάλογο, διότι με αποσπασματικές ρυθμίσεις δεν πρόκειται να γίνει βήμα μπροστά.

Από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού- Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), ο Ν. Σταυρακάκης κάλεσε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να την απασχολήσει σοβαρά το φαινόμενο της διαρροής πανεπιστημιακών δασκάλων στο εξωτερικό, ενώ για τη δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αθλητών με επιδόσεις, είπε ότι όλοι πρέπει να περνάνε εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο και, ανάλογα με τις επιδόσεις, να δίνεται κάποιο μπόνους για την εισαγωγή. Στο ίδιο αναφέρθηκε και η κ. Μπουρνόβα σημειώνοντας ότι το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να γίνεται χώρος άσκησης κοινωνικής πολιτικής.

«Σεβόμαστε τις προσπάθειες των αθλητών, αλλά δεν μπορεί να επεκτείνεται η παραγωγή προνομίων και να μπαίνει χωρίς εξετάσεις στο πανεπιστήμιο ένας αθλητής, σε ηλικία μάλιστα 30 ετών», είπε η κ. Μπουρνόβα. Η εκπρόσωπος της ΠΟΣΔΕΠ κάλεσε επίσης την Πολιτεία να μην απαξιώνει τους πανεπιστημιακούς δασκάλους που παράγουν σημαντικό έργο κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες.

Εκπροσωπώντας την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, ο Γιάννης Λυμβαίος, προειδοποίησε ότι με το νομοσχέδιο επιχειρούνται βίαιες αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία των ατόμων με αναπηρία. Τον εκπρόσωπο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία καθησύχασε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ενημερώνοντας ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, αντίθετα θα αναβαθμιστεί, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει διάλογος για συνολική ρύθμιση του θέματος της ειδικής αγωγής με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή την Άνοιξη.

«Κατάρα» χαρακτήρισε όλα τα νομοσχέδια που κατατέθηκαν μέχρι σήμερα για την ειδική αγωγή ο Βασίλης Βούγιας, εκπρόσωπος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής. Ο κ. Βούγιας κατήγγειλε ότι, διαχρονικά, η Πολιτεία αγνοεί την άποψη των φορέων της ειδικής αγωγής, ενώ αναφερόμενος στις διατάξεις για την εισαγωγή των αθλητών στα ΑΕΙ είπε ότι κοινωνική πολιτική δεν είναι να μπαίνουν οι αθλητές χωρίς εξετάσεις στα πανεπιστήμια, αλλά να παρέχεις βοήθεια σε εκείνους που πραγματικά έχουν ανάγκη.

Κοινωνική υποχρέωση, χαρακτήρισε το προνόμιο εισαγωγής στα ΑΕΙ των αθλητών ο Γιάννης Βασιλειάδης, εκ μέρους της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και επισήμανε ότι τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα συνθέτουν ένα ισχυρό πλέγμα αντικινήτρων για την προσέλκυση της νεολαίας στον αθλητισμό. Ο κ. Βασιλειάδης διατύπωσε μάλιστα τη θέση να απαλειφθεί το ηλικιακό όριο των 30 ετών για την εισαγωγή αθλητών στα πανεπιστήμια. «Δεν είναι δα και τόσο μεγάλο ζήτημα αν θα μπούνε 50 ή 100 αθλητές στα ΑΕΙ όταν μπαίνουν χιλιάδες», δήλωσε.

Στις δραματικές ελλείψεις καθηγητών αναφέρθηκε ο κ. Τσάκνης, εκ μέρους της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ, επισημαίνοντας ότι οι καθηγητές των ΤΕΙ είναι 1.900, από 3.500 που ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Ενιαία κριτήρια αξιολόγησης στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση ζήτησε, εκ μέρους της ΟΙΕΛΕ, ο κ. Παΐζης.


Κατερίνα Βλαχοδήμου
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ





Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα