ΑΙΤΗΜΑ – ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΟΝΕΩΝ

Σχετικά με το 525/13.3.2013 έγγραφο του 2ου Π.Ε.Κ. Αθήνας

Προς:

1. κ.κ. Προϊσταμένους Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής
2. κ. Διευθυντή Διεύθυνσης Ε.Α. ΥΠΑΙΘΠΑ
3. κ. Διευθυντή του 2ου ΠΕΚ Αθήνας
Κοιν.:
1. κ. Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
2. κ. Σχολική Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής Β΄Αθήνας-Αν.Αττικής
3. κ. Δντή … Δ.Σ. … Αττικής

Θέμα: Αναστολή ή χρονική μετάθεση υλοποίησης του Προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές ανάγκες» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»

*****************

Είμαστε γονείς μαθητή Δημοτικού Σχολείου, με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας (Σύνδρομο Asperger)  και για την εκπαίδευσή του έχει τοποθετηθεί από τις αρχές Δεκέμβρη 2012 ως Παράλληλη Στήριξη  εκπαιδευτικός γενικής αγωγής και πρωτοδιόριστος.

Βάσει του με αρ. πρωτ. εξερχ. 525/13.3.2013 εγγράφου του 2ου Π.Ε.Κ. Αθήνας  μας γνωστοποιήθηκε μέσω του Δντή του Σχολείου η υλοποίηση του Προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές ανάγκες» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»,  λόγω της οποίας θα απουσιάσει από τα καθήκοντά του ο ανωτέρω συνεκπαιδευτής για χρονικό διάστημα δύο εβδομάδων, ήτοι από 20 Μαρτίου έως και 4 Απριλίου 2013 με υποχρεωτική μάλιστα παρουσία του.

Διαμαρτυρόμαστε για την παντελώς άκαιρη, αδικαιολόγητη και πέραν πάσης λογικής απόφασής σας να προσδιορίσετε στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο την πραγματοποίηση του εν λόγω προγράμματος για τους λόγους που θα αναπτύξουμε αμέσως κατωτέρω.

Κατ΄αρχήν, δεν θα αμφισβητήσουμε την επιστημονική αξία ή χρησιμότητα γενικότερα του Προγράμματος αυτού, όμως είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι η απόφασή σας αυτή ελήφθη χωρίς να έχετε συνυπολογίσει τις συνέπειες που θα έχει στον μαθητή που υποστηρίζει ο εκπαιδευτικός αυτός, όπως και σε όλους τους μαθητές που υποστηρίζονται από όλους τους επιλεγέντες για παρακολούθηση εκπαιδευτικούς. Εμείς θα αναφερθούμε στο τέκνο μας, θεωρούμε όμως ότι τα επιχειρήματά μας αφορούν και όλες τις άλλες περιπτώσεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η τοποθέτηση της Π.Σ. έλαβε χώρα στις αρχές Δεκεμβρίου 2012. Όπως προαναφέρθηκε, ο εκπαιδευτικός που μας τοποθετήθηκε, είναι αναμφισβήτητα των καλύτερων προθέσεων, πλην όμως της γενικής και όχι της ειδικής αγωγής, με μηδενική προϋπηρεσία και καμιά ειδίκευση στον αυτισμό και όπως εύκολα αντιλαμβάνεστε, το διάστημα από τότε μέχρι σήμερα αναλώθηκε στο να αποκτήσει μία σχέση με το παιδί και για να μπορέσουμε εμείς, μέσω και των ειδικών θεραπευτών του παιδιού, να βοηθήσουμε να αποκτήσει γνώση των δυσκολιών, προβλημάτων και του τρόπου χειρισμού τους σε σχέση με το συγκεκριμένο παιδί.

Μόλις λοιπόν μπήκαμε σε ένα ρυθμό προσαρμογής και αρχίσαμε να βλέπουμε κάποια θετικά αποτελέσματα της συγκεκριμένης  Π.Σ., με το ανωτέρω έγγραφό σας δεν μας στερείτε την Π.Σ. μόνο για δύο εβδομάδες, που είναι δέκα εργάσιμες ημέρες, αλλά ουσιαστικά διακινδυνεύουμε να χάσουμε ό,τι κερδίσαμε μέχρι σήμερα για το τέκνο μας αλλά και να διαταραχθεί η ψυχική ηρεμία και υγεία του, καθώς όπως γνωρίζετε  η σταθερότητα συμβάλλει στην πρόοδο  του παιδιού και η έλλειψή της του δημιουργεί στρες και επιπλέον δυσκολίες που δεν μπορεί μόνο του να διαχειριστεί.  Το συγκεκριμένο είναι πολύ μεγάλο διάστημα αν αναλογιστείτε ότι έπεται το Πάσχα και λίγο μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Είναι αδικαιολόγητη η επιλογή της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής, καθώς είναι γνωστό ότι οι εκπαιδευτές της Π.Σ. τοποθετούνται μέχρι του τέλους της εκπαιδευτικής περιόδου, ενώ τα μαθήματα τελειώνουν πολύ νωρίτερα. Γιατί δεν επιλέγετε εκείνο το διάστημα για την επιμόρφωσή τους; Εκτός αν ο στόχος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η τρέχουσα σχολική χρονιά και τα συγκεκριμένα παιδιά που βοηθούνται. Ακόμα κι έτσι όμως, θα έπρεπε να πραγματοποιήσετε το πρόγραμμα τον Σεπτέμβριο, Οκτώβριο  ή προ της τοποθέτησης εκάστου εκπαιδευτή.

Καμία λογική δεν υπάρχει στην επιλογή του παρόντος χρονικού σημείου, καθώς όποια πρόοδος έχει σημειωθεί θα χαθεί, γιατί το παιδί μας, όπως και κάθε παιδί στο αυτιστικό φάσμα   άλλωστε,  χρειάζεται την σταθερότητα και τον προγραμματισμό για να αποδώσει στο μέγιστο, αλλά περαιτέρω τίθεται και θέμα ασφάλειάς του αφού δεν θα υπάρχει κάποιος να το επιβλέπει στο διάλειμμα, στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εκδρομές, κλπ.

Επειδή η επιλογή της χρονικής περιόδου υλοποίησης του ανωτέρω προγράμματος είναι άκρως επιζήμια για τις  ανάγκες και τα δικαιώματα του τέκνου μας

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ

Την αναστολή ή μετάθεση χρονικά της υλοποίησης του ανωτέρω του Προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές ανάγκες» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» σε χρονικό σημείο είτε μετά την λήξη των μαθημάτων τον Ιούνιο, είτε με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.


Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας

16.3.2013

Οι αιτούντες

Θ.Ν.   Ζ.Χ.



Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα