Ερωτηματολόγιο επάρκειας Ακουστικής Επεξεργασίας

1. Κατανοεί λέξεις θέσης (π.χ.: πάνω, κάτω, δίπλα, πάνω από, κάτω από, κοντά, μακριά, ψηλά, χαμηλά, κ.λπ.):
α) 0-2 λέξεις
β) 3-6 λέξεις
γ) 7 + λέξεις

2. Ακολουθεί οδηγίες ενός-βήματος χωρίς να χρειάζεται οι οδηγίες να επαναληφθούν:
α) Όχι ακόμη
β) Μερικές φορές
γ) Πάντα

3. Ακολουθεί οδηγίες πολλαπλών-βημάτων χωρίς να χρειάζεται οι οδηγίες να επαναληφθούν:
α) Όχι ακόμη
β) Μερικές φορές
γ) Πάντα

4. Αναγνωρίζει συνηθισμένους ήχους και / ή μπορεί να διακρίνει διαφορετικές φωνές στο τηλέφωνο, το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση (παράδειγμα: κόρνα αυτοκινήτου, σφύριγμα τρένου, γάβγισμα σκύλου):
α) Όχι ακόμη
β) Μερικές φορές
γ) Πάντα

5. Ανταποκρίνεται κατάλληλα σε βασικά ερωτήματα, όπως «Πού είναι τα παπούτσια σου;” ή “Σου αρέσει η πίτσα;”:
α) Όχι ακόμη
β) Μερικές φορές
γ) Πάντα

Βαθμολογήστε με 0 βαθμούς τις απαντήσεις (α), με 1 βαθμό τις απαντήσεις (β) και με 2 βαθμούς τις απαντήσεις (γ).
Αποτελέσματα
0-3 βαθμοί
Το παιδί δεν έχει ακόμα αναπτύξει καλά τις δεξιότητες ακουστικής επεξεργασίας. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο νεαρό της ηλικίας του. Τα καλά νέα είναι ότι οι δεξιότητες ακουστικής επεξεργασίας μπορούν να διδαχθούν και οι κακές συνήθειες ακρόασης μπορούν να διορθωθούν. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αρχίσει να δουλεύει το παιδί σε στοχευμένες δραστηριότητες ακουστικής επεξεργασίας, όπως: να του ανατεθούν οδηγίες δύο και τριών βημάτων, χωρίς να επαναλαμβάνονται ή να κλείσει τα μάτια του και να αναγνωρίσει τους διαφορετικούς ήχους που ακούει έξω. Η ικανότητα να ακούει προσεκτικά και να ακολουθεί τις οδηγίες με την πρώτη, είναι βασική για να μην αισθάνεται χαμένο και μπερδεμένο το παιδί στην τάξη.
4-6 βαθμοί
Το παιδί αρχίζει τη διαδικασία ανάπτυξης ισχυρών δεξιοτήτων ακουστικής επεξεργασίας. Όμως, εξακολουθεί να έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και βελτίωσης στον τομέα αυτό πριν να είναι έτοιμο για το νηπιαγωγείο. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο νεαρό της ηλικίας του. Η ικανότητα να ακούει προσεκτικά και να ακολουθεί τις οδηγίες με την πρώτη, είναι βασική για την επιτυχία στην τάξη. Σκεφτείτε δραστηριότητες όπως να του αναθέσετε οδηγίες δύο και τριών βημάτων, χωρίς να επαναλαμβάνεστε ή βάλτε το να κλείσει τα μάτια του και να αναγνωρίσει τους διαφορετικούς ήχους που ακούει έξω. Αυτά τα είδη των δραστηριοτήτων θα εξασφαλίσουν ότι συνεχίζει την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων ακουστικής επεξεργασίας και είναι σε καλή θέση για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις ακουστικής επεξεργασίας που το περιμένουν στο σχολείο.
6-8 βαθμοί
Οι δεξιότητες ακουστικής επεξεργασίας του παιδιού αναπτύσσονται πολύ καλά. Ωστόσο, εξακολουθεί να μην ακούει με την προσοχή που απαιτείται σε μια τάξη νηπιαγωγείου. Η ικανότητα να ακούει προσεκτικά και να ακολουθεί τις οδηγίες με την πρώτη, είναι βασική για την επιτυχία στην τάξη, αλλιώς κατά πάσα πιθανότητα θα αισθάνεται χαμένο και μπερδεμένο στην τάξη. Εξετάστε το ενδεχόμενο να παίξετε ένα παιχνίδι με το παιδί, όπου του ζητάτε να ακολουθήσει οδηγίες τεσσάρων, πέντε, ή έξι βημάτων, χωρίς να επαναλαμβάνεστε, παρακολουθώντας πόσες οδηγίες μπορεί να ακολουθήσει στη σειρά. Αυτό το είδος της δραστηριότητας βοηθά στο να συνεχίσει να καλλιεργεί τις ήδη ισχυρές δεξιότητες ακουστικής επεξεργασίας και να είναι σε καλή θέση για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις ακουστικής επεξεργασίας που το περιμένουν στο σχολείο.
9-10 βαθμοί
Το παιδί έχει ισχυρές δεξιότητες ακουστικής επεξεργασίας και ακούει με την προσοχή που απαιτείται σε μια τάξη νηπιαγωγείου. Έχει επίσης μια καλή γνώση των λέξεων που δηλώνουν θέση (όπως: πάνω, κάτω, κάτω από και πάνω από), η οποία θα του επιτρέψει να ακολουθήσει εύκολα προφορικές οδηγίες που δίνονται στην τάξη. Για να εξασφαλίσετε ότι συνεχίζει την άσκηση και την καλλιέργεια των ικανοτήτων ακουστικής επεξεργασίας, εξακολουθήστε να το ασκείτε σε συγκεκριμένες δραστηριότητες ακουστικής επεξεργασίας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να παίξετε ένα παιχνίδι, όπου του ζητάτε να ακολουθήσει οδηγίες τεσσάρων, πέντε, ή έξι βημάτων, χωρίς να επαναλαμβάνεστε, παρακολουθώντας πόσες οδηγίες μπορεί να ακολουθήσει στη σειρά. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διασφαλίσετε ότι το παιδί συνεχίζει να ενισχύει τις ήδη ισχυρές δεξιότητες ακουστικής επεξεργασίας.
Πηγή: ikid

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις