Αλλάζει ο σχολικός χάρτης - Καταργούνται ή συγχωνεύονται 175 σχολεία και ιδρύονται 34
Σε διαμόρφωση βρίσκεται ο νέος σχολικός «χάρτης» της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αφού κάθε χρόνο πραγματοποιούνται μεταβολές σχολικών μονάδων.
Τον νέο σχολικό χάρτη που περιλαμβάνει – σχεδόν – όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα οποία επέρχονται αλλαγές από τον Σεπτέμβριο και βρίσκονται στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ».
Σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτόπουλο, η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό στάδιο αφού οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως και οι περιφερειακοί διευθυντές έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους ενώ τα περισσότερα δημοτικά συμβούλια έχουν γνωμοδοτήσει επί αυτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι γνωμοδοτήσεις των οικείων δημοτικών συμβουλίων δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων.
Οι αλλαγές στις οποίες περιλαμβάνονται και οι πρώτες ιδρύσεις σχολείων μετά το 2011 – που είχαν γίνει οι μαζικότερες συγχωνεύσεις στην εκπαίδευση – θα παρουσιαστούν τις επόμενες ημέρες από τον υπουργό Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλο και τον αρμόδιο εκ των υφυπουργών Συμεών Κεδίκογλου, αφού προηγουμένως οι σχετικές αποφάσεις υπογραφούν και από το υπουργείο Οικονομικών. Αυτό καθώς ειδικά οι ιδρύσεις περιλαμβάνουν δαπάνη επί του προϋπολογισμού για τις ανάγκες εξοπλισμού των σχολείων, το ύψος της οποίας θα αντιμετωπιστεί από τα αποθέματα της Κτιριακές Υποδομές ΑΕ. Είναι συνεπώς ενδεχόμενο να υπάρξουν μικρής έκτασης προσθαφαιρέσεις της τελευταίας στιγμής.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ», 101 σχολεία συγχωνεύονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ λουκέτο βάζουν 45 δημοτικά και νηπιαγωγεία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται 14 σχολεία και καταργούνται 15. Ο συνολικός αριθμός καταργήσεων και συγχωνεύσεων και στις δυο βαθμίδες ανέρχεται στα 175 σχολεία.
Ωστόσο πέρα από τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις προβλέπεται ίδρυση νέων σχολείων. Συγκεκριμένα ιδρύονται 6 δημοτικά και 11 νηπιαγωγεία, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιδρύεται ένα γυμνάσιο στην Καβάλα και 2 λύκεια σε Αιτωλοακαρνανία και Λάρισα. Επίσης θα ιδρυθούν 14 ΕΠΑΛ, λυκειακές τάξεις σε 6 γυμνάσια και ένα εργαστηριακό κέντρο στη Σάμο.
Οσον αφορά τις συγχωνεύσεις, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία που συγχωνεύονται βρίσκονται στην Αττική και εξ αυτών τα περισσότερα στην Α΄ Αθήνας, πέριξ του Κέντρου και σε συνοικίες όπως ο Βύρωνας, το Γαλάτσι, του Ζωγράφου. Ακολουθεί η Β΄ Αθήνας (Ηράκλειο, Μελίσσια, Χολαργός, Αγ. Παρασκευή) και η Γ΄ Αθήνας (Περιστέρι, Αιγάλεω, Πετρούπολη), ενώ λίγα είναι τα Δημοτικά που συγχωνεύονται σε Δ΄ Αθήνας (Καλλιθέα, Γλυφάδα). Επίσης, στον Πειραιά έχουμε 10 σχολεία που συγχωνεύονται σε 5 νέες μονάδες σε Νίκαια, Κερατσίνι και Κορυδαλλό. Τα υπόλοιπα συγχωνευόμενα Δημοτικά βρίσκονται σε Καβάλα, Αχαΐα, Καρδίτσα, Λάρισα, Τρίκαλα, Δ. Θεσσαλονίκη, Ημαθία, Λασίθι, Αργολίδα, Μεσσηνία, Βοιωτία και Φωκίδα. Αρκετά από τα σχολεία αυτά συστεγάζονται.
Από τις αλλαγές δεν παρουσιάζονται εδώ οι συγχωνεύσεις των 37 Νηπιαγωγείων καθώς και οι καταργήσεις της Πρωτοβάθμιας, που δεν είχαν ακόμα καθαρογραφεί. Πάντως για τα Νηπιαγωγεία, τα 5 από τα 37 για τα οποία διαθέτουμε αναφορές είναι τα εξής: Στη Δράμα το 18ο Νηπιαγωγείο συγχωνεύεται με το 14ο. Στο Σουφλί το 3ο με το 2ο. Στις Φέρες Εβρου το 4ο με το 1ο. Στη Νέα Σελεύκεια Θεσπρωτίας το 1ο με το 2ο. Και στην Πρέβεζα συγχωνεύεται το 3ο με το 9ο Νηπιαγωγείο.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η έμφαση εντοπίζεται στις ιδρύσεις νέων Επαγγελματικών Λυκείων με πλήθος ειδικοτήτων, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι Εσπερινά, συνεπώς πρόκειται για σημαντική συνδρομή στην ειδικευμένη τεχνική εκπαίδευση των νέων εργαζομένων. Ιδρύονται νέα ΕΠΑΛ σε Μαρούσι, Αχαρνές, Ραφήνα, Σαλαμίνα, Πειραιά, Χίο, Αγρίνιο, Λευκάδα, Νέα Μουδανιά, Ρέθυμνο, Πλατανιά, Σαντορίνη, Καλαμάτα και Λιβαδειά.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα είχε αρχίσει να διακινείται έντονα στο Ιντερνετ η πληροφορία ότι επίκεινται 1.670 συγχωνεύσεις σχολείων, κάτι που τελικά δεν αποδεικνύεται.
Το μεγαλύτερο κύμα συγχωνεύσεων – που ισοδυναμούσε με εκπαιδευτικό «Καλλικράτη» – είχε γίνει το 2011 επί υπουργίας της Αννας Διαμαντοπούλου, όταν ο Σεπτέμβριος ξεκίνησε με 1.056 σχολεία λιγότερα. Ο αριθμός των συγχωνεύσεων – καταργήσεων ήταν ιλιγγιώδης, καθώς συγχωνεύτηκαν συνολικά 1.933 σχολεία και προέκυψαν 877 νέα. Στην Πρωτοβάθμια είχαν συνενωθεί 1.523 σχολεία, από τα οποία δημιουργήθηκαν 672 νέα, ενώ στη Δευτεροβάθμια από 410 συνενώσεις προέκυψαν 205 νέα συγκροτήματα.
Όσον αφορά τις προαγωγές των σχολικών μονάδων αυτές αριθμούν 170 δημοτικά και νηπιαγωγεία. Οι προαγωγές δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς σε αντίθεση με τους υποβιβασμούς 150 σχολείων που στερούν θέσεις. Βασικό στοιχείο για την προαγωγή ή τον υποβιβασμό μιας σχολικής μονάδας αποτελεί ο αριθμός των μαθητών.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το ΦΕΚ 1507/2006 ορίζει ότι η οργανικότητα των δημοτικών σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία 15 μαθητών προς ένα δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά 25 μαθητών προς ένα δάσκαλο ως εξής:
Μαθητές
Δάσκαλοι
Οργανικότητα
10 έως 15
1
Μονοθέσιο
16 έως 30
2
Διθέσιο
31 έως 45
3
Τριθέσιο
46 έως 100
4
Tετραθέσιο
101 έως 125
5
Πενταθέσιο
126 έως 150
6
Εξαθέσιο
151 έως 175
7
Επταθέσιο
176 έως 200
8
Οκταθέσιο
201 έως 225
9
Εννιαθέσιο
226 έως 250
10
Δεκαθέσιο
251 έως 275
11
Ενδεκαθέσιο
276 έως 300
12
Δωδεκαθέσιο


Για τα νηπιαγωγεία το ίδιο ΦΕΚ αναφέρει τα ακόλουθα:

Τα νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια. Μονοθέσια είναι εκείνα στα οποία φοιτούν από 7 έως 25 νήπια και διθέσια εκείνα στα οποία φοιτούν από 26 έως 50 νήπια. Ο αριθμός των νηπίων ανά νηπιαγωγό ορίζεται στα 25 νήπια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την τροπολογία του ΥΠΑΙΘ ορίζεται ότι τα νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων μπορεί να υπερβαίνει τον 1 νηπιαγωγό για κάθε 25 νήπια και όχι λιγότερο από 7. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.

Ακολουθεί πίνακας με όλες τις αλλαγές στα σχολεία, με βάση το δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα".

 
 
 
 
 
 
 



Πηγή:
http://www.newsit.gr
http://www.polispress.gr



Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα