5 μείζονα ζητήματα για την εκπαίδευση και ιδιαίτερα την Ειδική Αγωγή,
που δεν μπορούν να περιμένουν άλλο...



27-8-2015



Ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) Υπουργείου Παιδείας, Βασίλης Βούγιας με ανάρτησή του αποτυπώνει 5 μείζονα ζητήματα για την εκπαίδευση και ιδιαίτερα την Ειδική Αγωγή.

Μετά τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις που έχουν να κάνουν με την αιφνίδια, λόγω εκλογών, παραίτηση του Υπουργού Παιδείας κου Μπαλτά, του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας κου Κουράκη, αλλά και την αιφνιδιαστική χθεσινή καρατόμηση του Διευθυντού Ειδικής Αγωγής κου Λολίτσα με διαπιστωτική πράξη του κου Μπαλτά, οφείλουμε να αναφέρουμε ακολούθως τα εξής πέντε (5) μείζονα ζητήματα για την εκπαίδευση και ιδιαίτερα για την Ειδική Αγωγή, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2015-16.

Θα επιθυμούσαμε δε, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, να μας δοθεί μια απάντηση σχετικά με το πώς αυτό σκέφτεται να αντιμετωπίσει την πολύ κρίσιμη κατάσταση, όπως αυτή διαμορφώνεται στο χώρο της εκπαίδευσης, την οποία και τολμήσαμε να αποτυπώσουμε ως εξής:

1ον -  Διαχείριση Προγραμμάτων ΕΣΠΑ για τη νέα σχολική χρονιά

Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση αυτή την ώρα λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ως γνωστόν οι 3 Άξονες των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ καταργήθηκαν και κάθε μια από τις 13 Περιφέρειες της χώρας πρέπει να δημιουργήσει κι από ένα ξεχωριστό Τεχνικό Δελτίο ΕΣΠΑ. 13 Τεχνικά Δελτία λοιπόν από τις Περιφέρειες, που δεν είναι ακόμα σε θέση να σηκώσουν τεχνικά αυτό το βάρος. Στις 8 από τις Περιφέρειες της χώρας κατά τα φαινόμενα θα έχουμε πλήρη απορρόφηση, ενώ στις 5, σε άλλη λίγο σε άλλη πολύ,  δεν θα έχουμε πλήρη απορρόφηση.

Στη χειρότερη θέση βρίσκεται η Περιφέρεια Αττικής και όπως όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή από το "Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού." - δηλαδή εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε Ειδικά Σχολεία - θα έχει στη διάθεσή της μόνον 7 πιστώσεις!!!!. Η δε Στερεά Ελλάδα,  Νότιο Αιγαίο και Δυτική Μακεδονία θα έχουν μεγάλη μείωση της απορρόφησης σε σχέση με πέρσι.

Στο "Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες", δηλαδή στην Παράλληλη Στήριξη με εκπαιδευτικούς, Ε.Β.Π. και Σχολικούς Νοσηλευτές θα έχουμε σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας σχεδόν την ίδια απορρόφηση με πέρσι.

Στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για Ε.Δ.Ε.Α.Υ./ΚΕ.Δ.Δ.Υ. θα έχουμε περαιτέρω μείωση πιστώσεων σε σχέση με τις 220 περσινές, σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Επίσης η κάλυψη των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. της χώρας με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μέσω Προγραμμάτων ΕΣΠΑ αποκλείστηκε και για φέτος.

Τα διαθέσιμα Προγράμματα ΕΣΠΑ κατευθύνονται ως επί το πλείστον για τις ανάγκες τις Ειδικής Αγωγής και όχι για κάλυψη των ουσιαστικών κενών στη Γενική Εκπαίδευση, εκτός από την κάλυψη κάποιων επικουρικών κενών (ολοήμερο σχολείο κ.λ.π). Έτσι η διάθεση πιστώσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό καθίσταται μονόδρομος για την ουσιαστική κάλυψη των κενών, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας ζητήθηκαν περίπου 3.000 πιστώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών, ενώ κάποιοι ομιλούσαν έως πρότινος για 5.000.

Από τα παραπάνω γίνεται εύκολα κατανοητό πως η γενική κατάσταση που έχει να κάνει με την κάλυψη των πολλών κενών στην Ειδική Αγωγή αλλά και στη Γενική Εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα έκρυθμη και τα πάντα κινούνται στην κόψη του ξυραφιού. Επισημαίνουμε δε το μεγάλο πρόβλημα που ενδέχεται να δημιουργηθεί στις δομές Ειδικής Αγωγής της Αττικής, αν δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα.

Ο απερχόμενος Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κος Λολίτσας γνωρίζοντας πολύ καλά τα θέματα ΕΣΠΑ και έχοντας πολύ καλή συνεργασία με τον θεματοφύλακα και βαθύ γνώστη αυτών κο Βαλιάντζα, κρίνεται  υπεραπαραίτητος αυτή την πολύ δύσκολη και κρίσιμη για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής περίοδο.

2ον - Συνάφειες Μεταπτυχιακών τίτλων Ειδικής Αγωγής εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π.

Ο εκδιωχθείς Διευθυντής Ειδικής Αγωγής μόλις πριν λίγες ημέρες ορίσθηκε λόγω θέσης Αντιπρόεδρος της επιτροπής, η οποία θα κρίνει τις συνάφειες στο Ι.Ε.Π. και η Απόφαση αυτή δημοσιεύθηκε και σε Φ.Ε.Κ. Τώρα, που έχει παυθεί από τη θέση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής, θα χρειασθεί τροποποίηση της σύνθεσης της επιτροπής, νέα Απόφαση και προφανώς νέο Φ.Ε.Κ., το οποίο δεν γνωρίουμε αν και κατά πόσον είναι εύκολο να δοθεί σε προεκλογική περίοδο.

Όλα αυτά σημαίνουν νέες καθυστερήσεις στην σύνταξη αξιολογικών πινάκων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και Ε.Ε.Π. και φυσικά αχρείαστες καθυστερήσεις και στις προσλήψεις αναπληρωτών.

Επιπλέον, με τον απερχόμενο Διευθυντή Ειδικής Αγωγής είχε προγραμματισθεί άμεση συνάντηση της Π.Ο.Σ.Ε.ΕΠ.Ε.Α. και των Αιρετών του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., ώστε να ληφθούν αποφάσεις επί των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, όσον αφορά στις συνάφειες των μεταπτυχιακών τίτλων στην Ειδική Αγωγή, αλλά και στο αντικείμενο απασχόλησης αναπληρωτών Ε.Ε.Π., για να δοθούν ακολούθως γραπτές οδηγίες στα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. της χώρας για να υπάρξει όσο γίνεται ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού.

Όλος αυτός ο προγραμματισμός διακόπηκε βιαίως και αναβάλλεται άγνωστο για πότε και με ποιόν Διευθυντή Ε.Α.Ε...Καθυστέρηση στις προσλήψεις κατά πως φαίνεται και λόγω αυτού.

3ον - Μητρώο Α.Μ.Ε.Α..

Το έργο παρεδόθη και από 1η Σεπτεμβρίου 2015 θα πρέπει να λειτουργήσει, όπως έχει δεσμευθεί το Υπουργείο Παιδείας. Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι ο φορέας του έργου και ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής ο Πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής. Στις καλένδες όμως, κατά πώς φαίνεται και αυτό το έργο, μετά την παύση του Διευθυντού Ειδικής Αγωγής.

4ον - Ωρολόγια Προγράμματα σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. - Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια - Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια

Ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής συντόνιζε και επόπτευε τις ανάλογες επιτροπές, ώστε τα ΤΕΕ Α κα Β βαθμίδας να λειτουργήσουν όπως ο νόμος προβλέπει από Σεπτέμβριο. Έχει ο Θεός και για αυτό...

5ον - Διευθέτηση επειγόντων θεμάτων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.)

Επείγουσες διευκρινήσεις όσον αφορά στην εγκύκλιο των αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίες είναι απαραίτητες για την ορθή και δίκαιη μοριοδότηση των συναδέλφων αναπληρωτών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π., παραπέμπονται στο άγνωστο μέλλον με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Και φυσικά η διευθέτηση άλλων καθημερινών υπηρεσιακών θεμάτων του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. αναβάλλεται επ' αόριστον, καθώς η θέση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής χηρεύει.


Σημείωση: Βάλτε στη λίστα και τις ιδρύσεις ΣΜΕΑΕ και Τ.Ε. σε όλη την Ελλάδα, που είναι σε αναμονή από την εποχή Αρβανιτόπουλου.


Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα