Εκπαιδευτικά Διαδραστικά Παιχνίδια για το μάθημα των Ελληνικών στο Δημοτικό





Αλφαβητική σειρά

Οι μαθητές τοποθετούν σε αλφαβητική σειρά τις λέξεις. Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε δύο επίπεδα δυσκολίας. Κατάλληλο για μαθητές Β΄- Γ΄ Δημοτικού
Οι μαθητές πρέπει να τοποθετήσουν τα μήλα με τις λέξεις στα αντίστοιχα καλάθια ανάλογα με το πώς ακούγεται το αυ και το
Κεφαλαίο
Οι μαθητές εξασκούνται στην ορθή χρήση του κεφαλαίου γράμματος. Στοχεύουν με το φακό τα γράμματα που θα έπρεπε να είχαν γραφτεί με κεφαλαίο στο κείμενο που παρουσιάζεται. Αν έχουν κάνει σωστή επιλογή τότε γίνεται αντικατάσταση του γράμματος με κεφαλαίο διαφορετικά πρέπει να ξαναπροσπαθήσουν. 


Μέρη του λόγου (ουσιαστικό, ρήμα ή επίθετο)

Οι μαθητές επιλέουν τι μέρος του λόγου είναι η λέξη που παρουσιάζεται πάνω στο παγόβουνο πατώντας τον πιγκουίνο με την αντίστοιχη ταμπέλα. Αν έχουν κάνει σωστή επιλογή ο πιγκουίνος πανηγυρίζει διαφορετικά αν η απάντηση είναι λανθασμένη ο πιγκουίνος

Ρήματα σε -αίνω ή -ένω

Ένα εύκολο παιχνίδι για να εξασκηθούν οι μαθητές στη σωστή ορθογραφία της κατάληξης -αίνω ή -ένω των ρημάτων. Το παιχνίδι περιλαμβάνει 25 λέξεις με κατάληξη -αίνω ή -ένω.

Ορθογραφία το ρήμα "Είμαι"

Οι μαθητές συμπληρώνουν τις προτάσεις χρησιμοποιώντας την κατάλληλη μορφή του ρήματος είμαι.

Ουσιαστικό, Επίθετο ή Ρήμα

Ο  Τζέικ έφτασε στο νησί των πειρατών αλλά δεν ξέρει που είναι κρυμμένος ο θησαυρός. Αν τον βοηθήσετε να τοποθετήσει τις λέξεις στο κατάλληλο μπαούλο θα συμπληρωθεί ο χάρτης που θα τον οδηγήσει στον κρυμμένο θησαυρό.
Επίθετα
Οι μαθητές επιλέγουν επίθετα που μπορούν να χαρακτηρίσουν την εικόνα που παρουσιάζεται. Στη συνέχεια μπορούν να τυπώσουν την εργασία τους για να ετοιμάσουν μια περιγραφή του παιχνιδιού χρησιμοποιώντας τα επίθετα που έχουν επιλέξει.

Υποκείμενο ή Αντικείμενο

Οι μαθητές πρέπει να απαντήσουν σωστά κατά πόσο η έντονα γραμμένη λέξη είναι υποκείμενο ή αντικείμενο για να οδηγήσουν τον σκιέρ στο τέρμα.

Δίψηφα σύμφωνα

Οι μαθητές επισκέπτονται το σπίτι της Τζένης και εντοπίζουν αντικείμενα που το όνομά τους περιλαμβάνει δίψηφα σύμφωνα. Κάνουν κλικ και συμπληρώνουν τη λέξη με το κατάλληλο δίψηφο σύμφωνο. Κατάλληλο για παιδιά Α και Β τάξης.

Συνώνυμες - Αντώνυμες λέξεις

Ένα παιχνίδι για να εξασκηθούν οι μαθητές στην αναγνώριση συνώνυμων ή αντώνυμων λέξεων. Κατάλληλο για μαθητές Β και Γ τάξης.

Ομόηχες λέξεις

Ο Σνούπυ κοιμάται βαθιά! Τι να ονειρεύεται άραγε; Απαντήστε σωστά για να πάρετε τα κομμάτια του παζλ και να αποκαλυφθεί το όνειρο του Σνούπυ. Προσοχή όμως να μην κάνετε λάθος γιατί τότε θα ξυπνήσετε τον καημένο Σνούπυ.


Σύνθετες λέξεις

Το παιχνίδι χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο οι μαθητές σύρουν τις λέξεις στην κατάλληλη θέση για να φτιάξουν σύνθετες λέξεις. Στο δεύτερο επίπεδο οι μαθητές φτιάχνουν σύνθετες λέξεις από λέξεις που τους δίνονται και τις γράφουν στην κατάλληλη


Αντίθετες λέξεις

Οι μαθητές σχηματίζουν την αντίθετη λέξη χρησιμοποιώντας τα μόρια ξε-, αν- και α- και την γράφουν στην κατάλληλη θέση.

Παρομοιώσεις

Οι μαθητές συνδέουν τις φράσεις στις δύο στήλες για να σχηματίσουν τις παρομοιώσεις.
Δίνονται δύο φράσεις από τις οποίες η μια έχει μεταφορικό νόημα ενώ η άλλη έχει κυριολεκτικό νόημα. Οι μαθητές θα πρέπει να επιλέξουν ανάλογα.


Οριστικά και αόριστα άρθρα

Παίζω με τον Έλμερ και μαθαίνω τα οριστικά και αόριστα άρθρα. Σύρω με το ποντίκι μου τα οριστικά άρθρα στο Έλμερ και τα αόριστα άρθρα σε ένα άλλο ελέφαντα. Αν έχω δίκιο τότε ο ελέφαντας ανασηκώνει την προβοσκίδα του.

Αόριστο άρθρο

Συμπλήρωση του κειμένου "Το άσχημο παπάκι" με αόριστα άρθρα.

Οριστικά άρθρα

Οι μαθητές επιλέγουν τις μπουρμπουλήθρες από το ξόρκι της μάγισσας που κουβαλούν οριστικά άρθρα. Άραγε ποιος θα εμφανιστεί μόλις καταφέρουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα