Δεν τα βοηθά. Ορίστε τι μπορείτε να τους λέτε αντί αυτού.

Σύμφωνα με ορισμένες μακροχρόνιες έρευνες της βιβλιογραφίας της ψυχικής υγείας, το μέσο παιδί σήμερα εκδηλώνει περισσότερο άγχος, από ό,τι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν λόγω άγχους τη δεκαετία του 1950.

Και οι ανησυχίες αυτές τείνουν να γίνονται πιο έντονες  σε μεταβατικές φάσεις,  όπως η έναρξη του σχολείου.

Υπάρχει κάτι που οι γονείς μπορούν να πουν για να βοηθήσουν τα παιδιά να  διαχειριστούν το άγχος;

Από την ηλικία του δημοτικού σχολείου και μετά, λέει η Jill Emanuele, κλινική ψυχολόγος και διευθύντρια εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Παιδικής Νόησης, το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να επικυρώνουν τις ανησυχίες του παιδιού.

Όταν κάποιος λέει «ανησυχώ ή είμαι αγχωμένος», επισημαίνει η Emanuele, το πρώτο πράγμα που πολλοί άνθρωποι θέλουν να κάνουν, είναι να του πουν «Όλα θα πάνε καλά. Όλα θα είναι εντάξει». Αλλά όταν οι γονείς ακολουθούν αυτόν το δρόμο, δεν δίνουν στο παιδί την ευκαιρία να κατανοήσει και να βιώσει γιατί είναι ανήσυχο. Τα λόγια παρηγοριάς μπορεί να δώσουν προσωρινή ανακούφιση, αλλά αν το άγχος δεν αντιμετωπισθεί άμεσα, θα επανέλθει ακόμη πιο ισχυρό. Απεναντίας, όταν τα παιδιά ανησυχούν, οι γονείς μπορούν να τα βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους κάνοντάς τους ερωτήσεις σχετικά με τις ανησυχίες τους και βοηθώντας τα να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους.

Τα παιδιά του γυμνασίου αντιμετωπίζουν έναν ολόκληρο νέο κόσμο κοινωνικής πίεσης, τόσο στην πραγματική ζωή, όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας τρόπος για να διαχειριστούν οι γονείς το άγχος των παιδιών, λέει η Marilyn Wilcher, διευθύντρια και ιδρύτρια του Benson-Henry Institute for Mind Body Medicine (Ινστιτούτο Ιατρικής Σώματος Νου), είναι να διαχειρίζονται σωστά τις συσκευές τους: Περιορίστε το χρονικό διάστημα που τα παιδιά κάνουν χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου.

Είναι, επίσης, μια καλή ηλικία, για γονείς και παιδιά να ερευνήσουν την επιστήμη πίσω από το στρες. Κατά την Wilcher, το άγχος παρουσιάζεται αυτόματα. Αλλά πρέπει να διδάξουμε στο σώμα μας την αντίδραση χαλάρωσης.

Δεν υπάρχει μία απάντηση για όλους, αλλά οι γονείς μπορούν να αρχίσουν συζητήσεις με τα παιδιά για το ποιοι τρόποι και στρατηγικές θα μπορούσαν να τα βοηθήσουν να απαλλαγούν από το άγχος και το στρες: Να κάνουν ό,τι μπορούν για να αλλάξει  ο τρόπος της καθημερινής σκέψης που τα αναστατώνει.

Τα παιδιά του λυκείου, λέει η Emanuele, περνούν από σημαντικές εγκεφαλικές αλλαγές, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένα ζητήματα ψυχικής υγείας.

Για τους γονείς, οι στρατηγικές για να βοηθήσουν τους έφηβους μαθητές στη διαχείριση του άγχους είναι οι ίδιες όπως σε οποιαδήποτε ηλικία: Βοηθήστε να προσδιορίσουν τις συγκεκριμένες ανησυχίες και στρατηγικές για να επιλύσουν το θέμα. Αλλά με τα παιδιά του λυκείου, λέει η Emanuele, υπάρχει και κάτι ακόμα. Δεδομένου ότι βρίσκονται τα ίδια τόσο κοντά στην ενήλικη ζωή, πρέπει ως γονείς να συμμετάσχετε στη ζωή τους. Να θέλετε να συνεργαστείτε.

Οι γονείς μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα παιδιά σε αυτή την ηλικία, δίνοντας προοπτική στην πίεση για την επιτυχία. Καθώς τα παιδιά προετοιμάζονται για να ολοκληρώσουν τη φοίτηση στο σχολείο και να ξεκινήσουν σπουδές στο πανεπιστήμιο ή κάποια άλλη φάση της ζωής, το διακύβευμα μπορεί να φαίνεται απίστευτα υψηλό. Σύμφωνα με τη Wilcher, οι γονείς μπορούν να τα βοηθήσουν, λέγοντάς τους, ότι ένας κακός βαθμός δεν θα καταστρέψει τις πιθανότητές τους για μελλοντική ευτυχία και ότι μπορούν να αποκτήσουν κατάλληλη μόρφωση, ακολουθώντας και άλλες εκπαιδευτικές επιλογές.

Σε οποιαδήποτε ηλικία και αν είναι τα παιδιά, οι γονείς να είναι προσεκτικοί, ότι δεν γίνονται οι ίδιοι μέρος του άγχους. Κατά τη Wilcher, αν δουν τα παιδιά ότι οι γονείς είναι αγχωμένοι ή ανησυχούν για αυτά, θα είναι ακόμη πιο ανήσυχα. Και από την άλλη πλευρά, αν δουν τα παιδιά τους γονείς να διαχειρίζονται καλά το στρες, θα αρχίσουν και τα ίδια να διαμορφώνουν αυτή τη συμπεριφορά.

Έτσι, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να διαχειριστούν το άγχος, είναι να βρουν τρόπους να αγχώνονται λιγότερο οι ίδιοι.


Απόδοση:
Δρ Ράνια Χιουρέα

Σύμβουλος Ειδ. Αγωγής & Εκπαίδευσης

Πηγή: time.com

Ανάρτηση chiourea.gr στο Γονείς - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Διαβάστε επίσης:

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις