Δελτίο Τύπου 17/01/2011


Σημεία από τη συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm και στο δημοσιογράφο Ν. Χατζηνικολάου




Σχετικά με τις πολιτικές εξελίξεις

«Το 2011 είναι μία μεγάλη πρόκληση, ώστε να απελευθερωθούν δυνάμεις, να προσελκύσουμε επενδύσεις και να πάμε σε ουσιαστικές αλλαγές σε όλους τους τομείς»

· Η εκτίμηση μου είναι ότι για λάθος λόγο – εξαιτίας της κρίσης- η Ευρώπη θα κάνει άλματα, τα οποία δεν έκανε μέσα σε δεκαετίες. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν και θα έχουν να κάνουν με την οικονομική και όχι μόνο με τη δημοσιονομική πολιτική της Ευρώπης, θα μας φέρουν πιο κοντά στην πολιτική ενοποίηση. Αυτό, τουλάχιστον για όσους είναι ευρωπαϊστές, -όπως εγώ- είναι πολύ θετικό.

· Είναι σημαντικό, οι χώρες της Ευρώπης, σε ένα παγκόσμιο τοπίο, το οποίο έχει αλλάξει και έχει ισχυρούς παίκτες, να είναι πολιτικά ενοποιημένες. Να μπορούν να δρουν με ενιαίο νόμισμα και με ισχυρή πολιτική. Από αυτή την άποψη πιστεύω ότι οι εξελίξεις θα είναι θετικές. Η κρίση δεν είναι κάτι που θα λήξει απλά με κάποια απόφαση. Η κρίση είναι εδώ και θα διαρκέσει, για αυτό έχει σημασία και για την Ευρώπη, αλλά και για κάθε χώρα χωριστά, να κάνει το μέγιστο δυνατό, ώστε να κρατήσει λιγότερο.

· Η ουσία της συζήτησης είναι πώς γίνεται η ανάπτυξη. Πατάς ένα κουμπί ξαφνικά, φέρνεις ένα Νόμο στη Βουλή, παίρνει μία απόφαση ο Πρωθυπουργός και αρχίζει η ανάπτυξη; Γιατί ξέρουμε όλοι ότι, όταν λέμε ανάπτυξη εννοούμε παραγωγή, δηλαδή να παράγουμε προϊόντα και υπηρεσίες, ώστε να δημιουργείται πλούτος και θέσεις εργασίας. Παραγωγή λοιπόν σημαίνει ότι αλλάζουμε τα δεδομένα στον αγροτικό τομέα, στη βιομηχανία, στη βιοτεχνία και στις υπηρεσίες. Για να γίνουν αυτά χρειάζεται ένας συνδυασμός επιλογών πολιτικών, αλλά και επιλογών των εργαζομένων, της κοινωνίας και των επιχειρηματιών.

· Η πυροδότηση της ανάπτυξης έχει να κάνει πια συνολικά με τη χώρα. Δεν είναι μία διαδικασία που αφορά μόνον το Κοινοβούλιο ή έναν Νόμο. Το κάνουμε αυτό; Θα έλεγα ότι είμαστε σε μία τέτοια τροχιά. Από πλευράς Κυβέρνησης περάσαμε μία πολύ δύσκολη χρονιά, που έπρεπε να βάλουμε τα θεμέλια για να μπορούμε να κινηθούμε. Θεωρώ ότι το 2011 είναι μία μεγάλη πρόκληση, ώστε να απελευθερωθούν δυνάμεις, να προσελκύσουμε επενδύσεις και να πάμε σε ουσιαστικές αλλαγές σε όλους τους τομείς. Από τον χώρο της Παιδείας μέχρι το χώρο της αγροτικής ανάπτυξης.

· Όλον αυτό το χρόνο ζούμε όλοι σε φρενήρεις ρυθμούς. Χρειαζόμαστε επιτάχυνση και πολλές και νέες ιδέες στη διαχείριση και στις επιλογές μας. Οι εποχές έχουν αλλάξει και οι νέες ιδέες σε όλους τους τομείς θα μας οδηγήσουν μπροστά.

· Σχετικά με την κάθαρση του δημοσίου βίου: ναι, και πρέπει και μπορεί να υπάρξει τιμωρία. Η έννοια της ατιμωρησίας σε αυτή τη χώρα έχει διαβρώσει τα πάντα και μας έχει κάνει να μην αντιλαμβανόμαστε και να μην αποδεχόμαστε κανενός είδους κανόνες.

Σχετικά με την Παιδεία

«Οι επιλογές μας γίνονται με βάση παιδαγωγικά κριτήρια και κριτήρια ποιότητας»

· Η κρίση και η οικονομική κατάσταση επηρεάζουν και τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Το θέμα της εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν είναι ένα θέμα που θα αντιμετωπιστεί με οικονομικούς όρους. Η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μέχρι σήμερα δεν ακολουθεί καμία λογική. Έχουμε ζητήσει από όλα τα Πανεπιστήμια να μας δώσουν τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να εκπαιδεύσουν με βάση παιδαγωγικά κριτήρια και κριτήρια ποιότητας. Το Υπουργείο θα πάρει τις τελικές αποφάσεις, βάσει και της πολιτικής επιλογής που έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας - και όχι μόνο – δηλαδή της μαζικοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

· Οι επιλογές μας έχουν σχέση με την ποιότητα σπουδών, ώστε τα παιδιά που βγαίνουν να έχουν κάνει ικανοποιητικές σπουδές, κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα. Γιατί υπάρχουν Σχολές όπου ο αριθμός των εισακτέων σχεδόν διπλασιάστηκε, σε μια χρονιά, χωρίς καμία λογική. Επίσης, υπάρχουν Τεχνολογικά Ιδρύματα, στα οποία ενώ δεν υπήρχε πέρυσι η βάση του 10, δεν συμπλήρωσαν ούτε το μισό του αριθμού των εισακτέων. Άρα υπάρχει ανορθολογισμός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Η σωστή διαχείριση των εισακτέων πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με επιλογές ποιότητας, αλλά και με τις διεξόδους που δίνουμε στα παιδιά. Οι επιλογές του πολιτικού συστήματος - στο οποίο ανήκω και εγώ, για να μην βγάζω καθόλου έξω τις ευθύνες μου- είχαν ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει οργανωμένος ενδιάμεσος χώρος Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης. Σήμερα τελειώνει κάποιος το Λύκειο και η επιλογή που έχει είναι να πάει στο ΤΕΙ και στο Πανεπιστήμιο.

· Θα παρουσιάσουμε στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) το συνολικό έργο του Υπουργείου, γιατί είναι σε εξέλιξη αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες. Στην Παιδεία πρέπει να υπάρχει συνολική εικόνα και να μην γίνονται αποσπασματικές αλλαγές. Περιμένουμε την ολοκλήρωση των προτάσεων των Πανεπιστημίων για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

· Το να ξεκινάμε με δεδομένη την αναταραχή, θεωρώ ότι είναι ένα δείγμα του πώς γίνεται ο διάλογος για την Ανώτατη Εκπαίδευση χρόνια τώρα. Χρησιμοποιήθηκαν και λέξεις που δεν αρμόζουν σε Πανεπιστημιακούς. Από την άλλη πλευρά, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, έχουν κατατεθεί πάνω από 400 προτάσεις, πολλά πανεπιστήμια έχουν εκφράσεις σοβαρές θέσεις και υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις από νεολαιίστικές οργανώσεις. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν 4 συνεδριάσεις της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία. Περιμένουμε και γραπτώς τις προτάσεις όλων των κομμάτων. Ήδη δύο κόμματα έχουν υποβάλει γραπτώς τις προτάσεις τους. Όλα αυτά θα ληφθούν υπόψη.

· Θεωρώ ότι έχουμε πολύ σημαντικά περιθώρια συναινέσεων, γιατί δεν υπάρχει κανένας δογματισμός. Στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να υπάρχει συναίνεση, ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν αυτά τα οποία θα αποφασίσουμε. Μόνο που πρέπει να πιστέψουμε όλοι ότι οι αλλαγές θα είναι ριζικές. Δεν μπορούμε να κάνουμε μπαλώματα στο σύστημα. Τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα πρέπει να αλλάξουν ριζικά προς την κατεύθυνση που έχουν αλλάξει στην πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις