Δελτίο Τύπου
17/01/2012



Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης,
στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας
της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες


Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης, παρευρέθηκε χθες, 16/01/2012, στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΕΣΑμΕΑ).
Στο χαιρετισμό του ο Ειδικός Γραμματέας ανέφερε: «Το 2011 ήταν αναμφισβήτητα μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τη χώρα μας. Παρά τις αντιξοότητες, καταβάλαμε προσπάθειες για να στηρίξουμε την Ειδική εκπαίδευση και να ενισχύσουμε τις υπάρχουσες δομές, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Προκειμένου να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό Ειδικής Αγωγής, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, για το σχολικό έτος 2011-2012 εξασφαλίσαμε 3.350 πιστώσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό και 930 προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ για το «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Με αυτό το πρόγραμμα διασφαλίστηκε επίσης η ειδική επιμόρφωση των στελεχών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο.
Παράλληλα, υλοποιούνται δύο προγράμματα για το εκπαιδευτικό υλικό των μαθητών με αναπηρίες: ένα πρόγραμμα για τον «Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες» μέσω ΕΣΠΑ και ένα πρόγραμμα προσαρμογής των βιβλίων Γενικής Αγωγής στις ανάγκες των αμβλυώπων μαθητών. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι χορηγήθηκαν στους κωφούς και βαρήκοους μαθητές ακουστικά βαρηκοΐας, καθώς και ηλεκτρονικός εξοπλισμός, εκπαιδευτικά βοηθήματα και τεχνικά όργανα που διευκολύνουν την πρόσβαση στο χώρο και στη μαθησιακή διαδικασία.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής, όπου γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ελλείψεις, υλοποιείται ένα πρόγραμμα για την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το Υπουργείο Παιδείας έχει θέσει ως στόχο την υποστήριξη των ατόμων με αναπηρίες και τον επανασχεδιασμό της Ειδικής εκπαίδευσης γενικότερα. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε στην υλοποίηση ενός προγράμματος για την «Αξιολόγηση δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης- Διαμόρφωση ηλεκτρονικής εφαρμογής διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησης δομών και κρίσιμων παραμέτρων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», καθώς και ενός προγράμματος για τον «Σχεδιασμό και ανάπτυξη Ηλεκτρονικού συστήματος δεδομένων και διαχείρισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και Μητρώου καταγραφής όλων των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
Ιδιαίτερη σημασία επίσης πρέπει να δοθεί στην Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση, με στόχο την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρίες στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Στον τομέα αυτό, εργαζόμαστε για τον επανασχεδιασμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με σκοπό να ενισχυθεί η απασχόληση και να εξαλειφθούν οι διακρίσεις και η απομόνωση.
Είναι γεγονός ότι πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. Είναι χρέος μας να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την άρση των προκαταλήψεων και των αποκλεισμών που υφίστανται τα άτομα με αναπηρίες στην εκπαίδευση. Θέλουμε να ενισχύσουμε ό,τι θετικό χτίσαμε και είμαι αισιόδοξος ότι μαζί θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε αυτό το όραμα.
Εύχομαι Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους σας.»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα