10 τρόποι για να αναπτύξουμε τις κοινωνικές δεξιότητες στα παιδιά

Οι κοινωνικές δεξιότητες επιτρέπουν στα παιδιά να αλληλεπιδρούν με άλλα παιδιά και ενήλικες, να κάνουν φίλους και να ενεργούν ανάλογα σε διαφορετικές καταστάσεις. Οι κοινωνικές δεξιότητες δεν πρέπει να συγχέονται με την ευγένεια και τους καλούς τρόπους. Τα ντροπαλά παιδιά συχνά δυσκολεύονται να δημιουργήσουν σχέσεις με τους συνομηλίκους τους. Δεν υπάρχει τίποτα πιο επώδυνο για ένα παιδί από το να είναι μοναχικό, να παρακολουθεί από τα “παρασκήνια”, να μην μπορεί να κάνει αυτό το πρώτο βήμα προς τη συμμετοχή και τη φιλία. Κατά συνέπεια η ανικανότητα τους να κάνουν φίλους και να αισθάνονται άνετα με τους συμμαθητές τους, μπορεί να αποδυναμώσει την αυτοεκτίμηση τους.
Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν να οικοδομηθούν κοινωνικές δεξιότητες στα μικρά παιδιά με μια ποικιλία τρόπων. Μπορούν να επιδιώκουν τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να είναι με άλλα παιδιά της ηλικίας τους. Για τα παιδιά που πηγαίνουν στον παιδικό σταθμό, οι συμμαθητές τους μπορεί να είναι “οι πρώτοι φίλοι τους “. Για τα μικρά παιδιά που δεν πηγαίνουν ακόμα στο σχολείο, η παιδική χαρά, το πάρκο και τα άλλα συνομήλικα παιδιά της γειτονιάς μπορούν να καλύψουν αυτήν την ανάγκη.
10 τρόποι για να αναπτύξουμε τις κοινωνικές δεξιότητες στα παιδιά
1. Ενθαρρύνετε το παιδί να παίξει με τα άλλα παιδιά. Οι γονείς προσκαλέστε ένα γείτονα, συμμαθητή ή τον ξάδελφό του για να παίξουν μαζί για λίγες ώρες. Κρατήστε την επίσκεψη σύντομη και μην αφήνετε τα παιδιά μόνα τους. Να είστε διαθέσιμοι να βοηθήσετε τα παιδιά να ξεκινήσουν με ένα παιχνίδι.
2. Παίξτε παιχνίδια με το παιδί, ώστε να μαθαίνει πώς να μοιράζεται και να περιμένει την σειρά του.
3. Διδάξετε στο παιδί τις λέξεις που χρειάζεται για να εκφραστεί. “Μπορώ να παίξω με το παζλ τώρα;” Υπενθυμίζετε στο παιδί να “χρησιμοποιεί τα λόγια του” για να εκφράσει αυτό που θέλει και να μειώσει το κλαψούρισμα και τις επιθετικές συμπεριφορές.
4. Διδάξετε την έννοια του συμβιβασμού στο παιδί. “Θα παίζουμε κρυφτό τώρα και αργότερα μπορούμε να παίξουμε και κυνηγητό”, ” Αφού αγοράσαμε σταφύλια για εσένα την περασμένη εβδομάδα, σήμερα θα αγοράσουμε ροδάκινα για τον Νίκο. ”
5. Παιδιά προσχολικής ηλικίας που χτυπούν ή χρησιμοποιούν απαράδεκτη γλώσσα μπορούν να το κάνουν επειδή βλέπουν τους ενήλικες γύρω τους να ενεργούν επιθετικά. Είναι σημαντικό για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να συμπεριφέρονται σωστά, ώστε να παραδειγματίζουν και τα παιδιά γύρω τους.
6. Ο θυμός ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας μπορεί να βγει εκτός ελέγχου, επειδή δεν μπορούν να εκφράσουν με λόγια αυτό που θέλουν ή χρειάζονται. Αν π.χ ένα παιδί αρπάξει ένα παιχνίδι από τη Μαρία, θα πρέπει να έχει διδαχτεί να χρησιμοποιήσει τα λόγια «Εγώ παίζω με την κούκλα τώρα. Δώσε την πίσω σε μένα», αντί του χτυπήματος ή του αρπάγματος του παιχνιδιού.
7. Δώστε στο παιδί περισσότερο χρόνο για να μιλήσει, επιτρέποντας του να οργανώσει τις σκέψεις του και να σκεφτεί για το τι θέλει να πει.
8. Μην δίνετε σε ένα παιδί που κλαψουρίζει ή ενεργεί επιθετικά αυτό που θέλει. Η αρνητική συμπεριφορά γίνεται συχνά από το παιδί για να απαιτήσει την προσοχή σας. Μην αντιδράτε σε κάθε αρνητική συμπεριφορά δείχνοντας προσοχή, ή φωνάζοντας, γιατί επιβεβαιώνετε έτσι την άποψη του παιδιού ότι οι φωνές ή η γκρίνια έχουν δύναμη.
9. Επαινέστε το παιδί όταν κάνει το σωστό και ενεργεί κατάλληλα.
10. Αποσπάστε την προσοχή του με κάτι άλλο για να βοηθήσετε το παιδί να απομακρυνθεί από την κατάσταση που προκαλεί το πρόβλημα.



Ομάδα ikid
Η ομάδα ikid αποτελείται από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, Ψυχολόγους, Ειδικούς παιδαγωγούς, Παιδοψυχίατρο και Αναπτυξιολόγο. Είναι ειδικοί επιστήμονες, απόφοιτοι ανωτέρων και ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, με πολυετή εμπειρία στον χώρο.

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα