Έκθεση μαθητή παράλληλης στήριξης ή γραπτή τιμωρία εκπαιδευτικού;


Κάποτε οι εκπαιδευτικοί τιμωρούσαν τους μαθητές βάζοντας γραπτές τιμωρίες π.χ. επειδή ο μαθητής μιλούσε την ώρα του μαθήματος, να γράψει για τιμωρία 100 φορές «Δεν θα ξαναμιλάω την ώρα του μαθήματος» ή να αντιγράψει 1-2 ή 3 φορές το κεφάλαιο του μαθήματος που δίδασκε ο εκπαιδευτικός εκείνη την ώρα κλπ. Αυτό το μέτρο έχει (ευτυχώς) προ πολλού καταργηθεί, προς τους μαθητές, αλλά φαίνεται ότι ισχύει προς τους εκπαιδευτικούς,... γιατί εκεί πήγε το μυαλό μου, όταν διάβασα το παρακάτω μήνυμα που μου έστειλε εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης.



2-5-2014

Έκθεση μαθητή παράλληλης στήριξης στο σύλλογο διδασκόντων


Αγαπητή κυρία Χιουρέα,


Λαμβάνω την τιμή να σας αποστείλω το παρόν μήνυμα προκειμένου να έχω την άποψή σας επί ενός θέματος που αφορά την παράλληλη στήριξη ενός μαθητή με ΔΑΔ που έχω αναλάβει φέτος.

Η διευθύντρια του Γυμνασίου .... στο οποίο υπηρετώ αυτή τη στιγμή ως ΑΜΩ παράλληλης στήριξης μου ζήτησε εγγράφως, λεπτομερή έκθεση του μαθητή μου προκειμένου να κοινοποιηθεί στο σύλλογο των διδασκόντων και τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, καθώς δεν παραβρέθηκα σε έναν σύλλογο Β' τριμήνου που είχε γίνει εκτός ωραρίου εργασίας (μετά τις 14.05), λόγω ανειλημμένης προσωπικής υποχρέωσης που είχα. Θα ήθελα την άποψη και τη συμβουλή σας πάνω σε αυτήν την έκθεση: πρέπει να γίνει, δημοσιοποιώντας τις ιδιαίτερες ανάγκες του μαθητή μου; η καθηγήτρια της τάξης είναι πάντα ενήμερη από 'μένα και ο μαθητής λαμβάνει τη στήριξη που χρειάζεται μέσα και έξω από την τάξη.

Ο φάκελος μαθητή Π.Σ είναι συμπληρωμένος και το ημερολόγιο καταγραφής ενημερώνεται διαρκώς. Έχω προσπαθήσει να επικοινωνήσω μαζί σας τηλεφωνικά,αλλά δεν κατέστη δυνατόν να σας βρω και γι'αυτό σας στέλνω ηλεκτρονική επιστολή.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.


Με εκτίμηση,

Μ.......  Σ........... ΠΕ02.50
Κιν.: ..............






Απάντηση

Καλή σας ημέρα

Η άποψή μου σε αυτά που αναφέρετε στο μήνυμά σας, είναι η εξής:

(1) Δεδομένου ότι ο φάκελος μαθητή Π.Σ. είναι συμπληρωμένος και το ημερολόγιο καταγραφής ενημερώνεται διαρκώς, ενώ παράλληλα είναι πάντα ενήμερη από εσάς η καθηγήτρια της τάξης στα μαθήματα της οποίας παρέχετε  Π.Σ. στο μαθητή  και ο μαθητής λαμβάνει τη στήριξη που χρειάζεται μέσα και έξω από την τάξη,  τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου  Διδασκόντων και κάθε αρμόδιος που εμπλέκεται στην εκπαίδευση μαθητή ΑΜΕΑ (Σχολ. Σύμβουλοι, Διευθυντής Εκπαίδευσης, ΚΕΔΔΥ) μπορούν να ενημερώνονται από όσα περιλαμβάνονται στο φάκελο του μαθητή. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος τήρησης και τακτικής ενημέρωσης του φακέλου, ο οποίος φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

(2) Η «λεπτομερής έκθεση του μαθητή», για ποιο λόγο να κοινοποιηθεί  στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας την παρούσα μάλιστα χρονική στιγμή (ούτε αρχή ούτε λήξη διδ. έτους); Ως γνωστό, την παιδαγωγική καθοδήγηση και εποπτεία ασκεί ο Σχολ. Σύμβουλος και όχι ο Δ/ντής Εκπαίδευσης και την εφαρμογή του ατομικού εκπαιδευτικού και εβδομαδιαίου προγράμματος υποστηρικτικών δραστηριοτήτων παρακολουθεί ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, όπως περιγράφεται και στην ΥΑ 27922/Γ6/8-3-2007 «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων  και αρμοδιοτήτων εκπαιδευτικών ΕΑΕ»:

Οι εκπαιδευτικοί Π.Σ.:

2. Αξιολογούν τις εκπ/κές δυνατότητες του μαθητή και συντάσσουν εξατομικευμένο εκπ/κό πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΚΔΑΥ και το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής. Για την υλοποίησή του συνεργάζονται με το δ/ντή, τους υπεύθυνους εκπ/κούς του τμήματος και τους άλλους εκπ/κούς του σχολείου για την ενιαία αντιμετώπιση των προβλημάτων του συγκεκριμένου μαθητή.

4. Συνεργάζονται με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τα ΚΔΑΥ στις περιπτώσεις μαθητών  που παρουσιάζουν   ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα.

5. Συντάσσουν ατομικό εκπαιδευτικό και εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του μαθητή και το υποβάλλουν σε τρία αντίτυπα, στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής, ο οποίος και παρακολουθεί την εφαρμογή του.
7. Καταρτίζουν  το πρόγραμμα παράλληλης στήριξης σε συνεργασία  με το Σχολ. Σύμβουλο Ε.Α.και το ΚΔΑΥ, με κριτήρια τις εκπ/κές ανάγκες του μαθητή και τις δυνατότητες ένταξης στην τάξη του.


 Επομένως, στην προκειμένη περίπτωση, αφενός  δεν θεωρώ ότι εξυπηρετεί κάποιο παιδαγωγικό σκοπό μια τέτοια έκθεση και αφετέρου δεν γνωρίζω να προκύπτει από τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του Διευθυντή σχολικής μονάδας να ζητάει από τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ γραπτές παιδαγωγικές εκθέσεις για τους μαθητές ΑΜΕΑ.



PANIA XIOYPEA PhD
  ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

2ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΕΑΕ



Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα