- Κάποια ιδιωτικά σχολεία ήταν ήδη έτοιμα και από την 1η μέρα προσφέρουν μαθήματα εξ αποστάσεως (e-learning)
- Κάποια άλλα ετοιμάζονται να το κάνουν αν δεν το χουν ήδη κάνει.
- Εμείς ως Δημόσια εκπαίδευση ασχολούμαστε με το αν θα πρέπει να πηγαίνει κάποιος στο σχολείο και ποιος θα είναι αυτός.
- Ενώ θα έπρεπε, να συζητούμε με τον εργοδότη μας (που είναι το υπουργείο, δηλ ο έλληνας φορολογούμενος), να επιζητούμε και να αγωνιζόμαστε για το πως θα προσφέρουμε ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ως ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ αυτό που προσφέρει και ο ιδιώτης.
- Γιατί να το προσφέρει ο Ιδιώτης και όχι ΚΑΙ εμείς?
- Θα έπρεπε να ψάχνουμε τρόπους για το πώς θα απασχολούμε τα παιδιά τον χρόνο που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ (να μην το ξεχνάμε) ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ και που δεν γνωρίζουμε πόσος θα είναι αυτός ο χρόνος!
- Υπάρχουν εύχρηστα και δωρεάν εργαλεία web 2 για μικρές κι ευέλικτες δραστηριότητες και ασκήσεις.
- Υπάρχουν διαδικτυακά εργαλεία απλά και δωρεάν για την δημιουργία εικονικής τάξης, για εκπαίδευση από απόσταση (e- learning).
- Οπωσδήποτε, υπάρχουν προβλήματα και αδυναμίες τεχνικών και τεχνολογικών υποδομών, όπως επίσης και προβλήματα επιστημονικής και τεχνολογικής επάρκειας των εκπαιδευτικών.
- Όλα αυτά θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα και δουλεμένα από πριν ώστε να λειτουργήσουν τώρα που τα χρειαζόμαστε στον μέγιστο βαθμό.
- Όμως ακόμη κι έτσι στον βαθμό της ετοιμότητας ή ανετοιμότητας που βρισκόμαστε και με τα οποιαδήποτε θέματα δημιουργεί η ξαφνική ανάγκη που προέκυψε, θα πρέπει να τρέχουμε και να λύνουμε προβλήματα προκειμένου να ξεκινήσουμε και όχι να γκρινιάζουμε.
- Στη χώρα μας έτσι κι αλλιώς (δυστυχώς) πάντα την τελευταία στιγμή προχωράμε από κάποια ξαφνική ανάγκη, δεν φημιζόμαστε για την προνόηση και τον προγραμματισμό, δρομείς είμαστε της τελευταίας στιγμής.
- Ο αέναος χαρτοπόλεμος της φωτοτυπίας που διεξάγεται εδώ και δεκαετίες θα πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να σταματήσει κάποια στιγμή. Για πάρα πολλούς και ποικίλους λόγους, δεν χρειάζεται να τους εξηγήσουμε εδώ.
- Το διαδίκτυο και οι δραστηριότητες/εργασίες στην ιστοσελίδα της τάξης και του σχολείου θα έπρεπε να έχουν αντικαταστήσει όλο αυτό το εντελώς αντιπαραγωγικό και μίζερο χαρτομάνι εδώ και χρόνια.
- Αν το είχαμε κάνει θα ήμασταν τώρα έτοιμοι για το επόμενο βήμα. Από τις δραστηριότητες στο δίκτυο να μπούμε πλέον στην εικονική τάξη.
- Ας το κάνουμε τώρα λοιπόν. Ας ξεκινήσουμε!
- Στις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών ΤΠΕ (Β επίπεδο) αλλά και στις επιμορφώσεις που οργανώνουν οι Σχ. Σύμβουλοι ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ θα πρέπει να είναι το e-learning και η αξιοποίησή του στο σχολείο.
- Εργαλεία απλά, σχεδιασμένα και για online learning όπως το https://bigbluebutton.org/, το https://zoom.us/, https://www.webex.com κλπ θα πρέπει να διδαχτούν στους εκπαιδευτικούς με τρόπο βιωματικό, στο εργαστήριο ώστε να μπορούν άμεσα να τα χρησιμοποιήσουν. Υπάρχουν πολλά ακόμη, άπειρα εργαλεία διαδικτυακά για ποικίλες δραστηριότητες και ενσωμάτωση του διαδικτύου και των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.
- Υπάρχουν έτοιμες και αξιόλογες δραστηριότητες στο διαδίκτυο. Ψηφιακό Σχολείο/ ιστοσελίδες σχολείων / εργασίες και προτάσεις εκπαιδευτικών και Σχολικών Συμβούλων.
- Επαναλαμβάνω χρειάζεται ακόμη προσπάθεια στον τομέα των υλικοτεχνικών υποδομών! Μεγαλύτερη όμως προσπάθεια και αλλαγή χρειάζεται στην εκπαιδευτική, επαγγελματική και εργασιακή κουλτούρα ημών των εκπαιδευτικών. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό!
-Η δημόσια εκπαίδευση πρέπει ΑΜΕΣΑ να μπει δυναμικά στο παιχνίδι! Διαφορετικά ο ψηφιακός διαχωρισμός θα δημιουργήσει νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές διαφοροποιήσεις. Θα έχουμε αυτούς που προέβλεψαν αυτά που έρχονται και μπορούν να λειτουργήσουν και αυτούς που κάνουν πως δεν τα βλέπουν, βολεύονται και τελικά χάνονται…
Ίσως και μια Τρίτη ομάδα… αυτούς που ούτε καν τα είχαν υποψιαστεί !
Νίκος Κομματάς
Ανάρτηση  chiourea.gr στο Διάφορα Θέματα - ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, Επικαιρότητα – ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ, Υλικό - ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ και  Επικαιρότητα – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2019-20
Δείτε επίσης:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα