70 τρόποι να αγαπάμε τα παιδιά μας και να το δείχνουμε!


Καθοριστικός παράγοντας στην ανατροφή και στο σχηματισμό της προσωπικότητας των παιδιών είναι η αγάπη που δέχονται από τους γονείς τους είτε με εκφράσεις είτε βιώνοντάς την έμπρακτα. Τα παιδιά οποιασδήποτε ηλικίας έχουν συνεχώς ανάγκη να αισθάνονται την αγάπη, την εκτίμηση και την υποστήριξη και από τους δύο γονείς τους.
Η αγάπη αυτή πρέπει να εκφράζεται όχι μόνο με την προσφορά υλικών αγαθών αλλά με προσφορά χρόνου, με λόγια, πράξεις, συνέπεια και αφοσίωση. Οι γονείς χρειάζεται να δίνουν πάντοτε χρόνο, εάν είναι δυνατό κάθε μέρα για να τον περνούν με τα παιδιά τους. Ο γονιός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που μπορεί να καλλιεργήσει και να ενδυναμώσει το αίσθημα αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης του παιδιού.
Ο γονιός μπορεί να ενθαρρύνει το παιδί για να πετυχαίνει τους στόχους του, να μαθαίνει να είναι συνεπές και επιμελές στις υποχρεώσεις του. Το βοηθά να ανακαλύψει νέες δυνάμεις που έχει και τις οποίες ακόμη δεν γνωρίζει.
Όταν το παιδί νιώθει ότι ο γονιός του πιστεύει και έχει εμπιστοσύνη σε αυτό, η ενέργεια του για να πετύχει, πολλαπλασιάζεται. Τα παιδιά βλέπουν, καταγράφουν και μιμούνται τη συμπεριφορά των γονιών τους.
Απορροφούν τις αξίες βάσει των οποίων λειτουργεί η προσωπικότητα των γονιών. Οι αξίες αυτές είναι οι πρώτες βάσεις του σχηματισμού της προσωπικότητας τους.
Καθόλη τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, η διαδικασία παρατήρησης και επηρεασμού των παιδιών από τη συμπεριφορά των γονιών είναι διαρκής. Έτσι, οι ευθύνες των γονιών στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών είναι εξαιρετικά σημαντικές.
Έτσι λοιπόν, δεν πρέπει να ξεχνάμε να λέμε συχνά:
1. Σ’ αγαπώ.

2. Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει.
3. Σ’ αγαπώ ακόμα κι όταν είσαι θυμωμένος/η μαζί μου
4. Σ’ αγαπώ ακόμη κι όταν είμαι θυμωμένος/η μαζί σου
5. Σ’ αγαπώ ακόμη κι όταν είσαι μακριά. Η αγάπη μου για σένα θα είναι δίπλα σου όπου κι αν είσαι.
6. Αν έπρεπε να διαλέξω ένα παιδί απ’ όλο τον κόσμο, θα διάλεγα εσένα.
7. Σ’ αγαπώ μέχρι το φεγγάρι και όλα τα αστέρια και πίσω πάλι.
8. Σ’ ευχαριστώ.
9. Μου άρεσε που παίξαμε μαζί σήμερα.
10. Το αγαπημένο μου κομμάτι της ημέρας ήταν όταν ήμαστε μαζί και..

Μπορούμε να τους μιλήσουμε για:
11. Το πώς γεννήθηκαν ή υιοθετήθηκαν.
12. Το πώς τα χαϊδεύαμε όταν ήταν μωρά.
13. Την ιστορία του ονόματός τους.
14. Μια δική μας ιστορία από όταν ήμαστε στην ηλικία τους.
15. Το πώς γνωρίστηκαν ο παππούς και η γιαγιά τους.
16. Το αγαπημένο μας χρώμα
17. Το ότι κάποιες φορές κι εμείς ζοριζόμαστε.
18.Το ότι όταν του/της κρατάμε το χέρι και το σφίγγουμε τρεις φορές είναι ένας μυστικός κώδικας που σημαίνει «σ’ αγαπώ»
19. Τα σχέδιά μας.
20. Το τι κάνουμε τώρα.

Μπορούμε να παίξουμε μαζί τους:
21.Πυραμίδες (είδος κυνηγητού: όταν κάποιος πιαστεί από τον κυνηγό μένει ακίνητος μέχρι να τον «ελευθερώσουν» οι συμπαίκτες του)

22. UNO (παιδικό επιτραπέζιο παιχνίδι)
23. Crazy 8s (έτσι είναι και στο πρωτότυπο - παιχνίδι με χαρτιά)
24. Gin Rummy (παιχνίδι με χαρτιά)
25. Παιχνίδια μνήμης με κάρτες (οι κάρτες είναι κλειστές και ο παίκτης πρέπει να βρει τα ζευγάρια)
26. Go Fish (παιχνίδι με χαρτιά)
27. Μάντεψε τι βλέπω (ειδικά αν κουραστήκατε να οδηγείτε) [μπορεί να παιχτεί οπουδήποτε αλλά παίζεται κυρίως στο αυτοκίνητο με παιδιά προσχολικής ηλικίας ή και παιδιά δημοτικού. Ένας από τους παίκτες λέει «Βλέπω με το ματάκι μου κάτι που ξεκινάει από … -το αρχικό γράμμα-. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να μαντέψουν τι είναι αυτό]
28. Catch (παιχνίδι όπου οι παίκτες πετούν μια μπάλα ο ένας στον άλλο)

Μπορούμε να προσποιηθούμε:
29. Ότι πιάνουμε το φιλάκι τους και το βάζουμε στο μάγουλό μας.
30. Ότι ο μετρητής γαργαλητού του παιδιού μας έχει αδειάσει κι εμείς πρέπει να τον γεμίσουμε.
31. Ότι το «κόλλα πέντε» που μας κάνουν είναι τόσο δυνατό, που σχεδόν πέφτουμε.
32. Ότι γαργαλιόμαστε πολύ.
33. Ότι είμαστε εξερευνητές του μαγικού κόσμου της αυλής μας.
34. Ότι κάνουμε πάρτυ.
35. Να δείξουμε στα παιδιά ότι μπορούμε να κάνουμε ακροβατικά.
36. Να μιλάμε με γλυκιά φωνή, ακόμη κι αν πρέπει να προσποιηθούμε.

Μπορούμε να διαβάσουμε:
37. Ένα βιβλίο με χαζά ποιήματα.
38. Ένα βιβλίο και να το μετατρέψουμε σε θεατρικό μαζί με τα παιδιά.
39. Στα παιδιά το αγαπημένο μας βιβλίο.

40. Όταν τα πράγματα το απόγευμα δεν είναι όπως τα περιμέναμε.
41. Έξω, κάτω από ένα δέντρο.
42. Στην παιδική βιβλιοθήκη.
43. Το βιβλίο με τα κόμικ που εκείνα λατρεύουν, αλλά εμείς μισούμε.
44. Για την καλή συμπεριφορά ανάλογα με την ηλικία τους, ώστε αυτά που αναμουμε να είναι ρεαλιστικά.

Μπορούμε να ακούσουμε:
45. Το παιδί μας στο αυτοκίνητο.
46. Εκείνη την περιγραφή των lego και να σκεφτούμε πόσο σημαντικά είναι για το παιδί.
47. Εκείνη την ερώτηση που υποδεικνύει ότι το παιδί χρειάζεται την δική μας άποψη.
48. Για ένα δευτερόλεπτο παραπάνω από αυτό που νομίζουμε ότι μπορούμε να αντέξουμε.
49. Τα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από αυτά που μας λέει το παιδάκι μας.

Μπορούμε να ρωτήσουμε:
50. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;
51. Πώς πρέπει να βρούμε…;
52. Τι σκέφτεσαι;
53. Ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι της ημέρας;
54. Τι γεύση έχει αυτό;

Πρέπει να δείξουμε στο παιδί:
55. Πώς πρέπει να κάνει κάτι αντί να του το απαγορεύουμε.
56. Πώς να κόβει το φαγητό του.
57. Πώς να φροντίζει για τα άπλυτα ρούχα.
58. Πώς να ψάχνει για πληροφορίες αν εμείς δεν ξέρουμε την απάντηση.
59. Ότι είναι σημαντικό να φροντίζει τον εαυτό του.

Μπορούμε να κάνουμε μικρές εκπλήξεις:
60.Να καθαρίσουμε το δωμάτιό του για έκπληξη.
61. Να βάλουμε μικρά σοκολατάκια στο κέικ.
62. Να βάλουμε ένα όμορφο σημείωμα αγάπης στο κολατσιό που παίρνουν στο σχολείο.

63. Να φτιάξουμε τα σνακ έτσι ώστε να μοιάζουν με ένα χαμογελαστό πρόσωπο.
64. Να καθίσουμε στο πάτωμα μαζί τους καμιά φορά και να παίξουμε.

Πρέπει να δώσουμε:
65. Ένα γλυκό βλέμμα.
66. Ένα χαμόγελο όταν το παιδί μας έρχεται στο δωμάτιο
67. Ένα γλυκό άγγιγμα όταν μας αγγίζει κι εκείνο.
68. Την ευκαιρία στο παιδί να μιλήσει και να επεξεργαστεί ό,τι το ανησυχεί, πριν το βοηθήσουμε.
69. Μια σφιχτή αγκαλιά.
70. Τέλος, πρέπει να πιστέψουμε ότι είμαστε οι κατάλληλοι γονιοί για όλα τα παιδιά μας και ότι μπορούμε να κάνούμε ό,τι εμείς θεωρούμε σωστό για την οικογένειά μας!


Πηγή: http://www.thessalonikiartsandculture.gr/



Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

Εκπαιδευτική Επικαιρότητα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Δημοφιλή Θέματα