Η εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προϋποθέτει συνέπεια, σταθερότητα και ένα γνώριμο περιβάλλον. Η συνεχής εναλλαγή εκπαιδευτικών μπορεί να προκαλέσει άγχος και ανασφάλεια, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τη μαθησιακή όσο και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Για τον λόγο αυτό, είναι παιδαγωγικά αναγκαίο η Παράλληλη Στήριξη να παρέχεται, στο μέτρο του δυνατού, από τον ίδιο εκπαιδευτικό όχι μόνο καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, αλλά και διαχρονικά, στα επόμενα στάδια φοίτησης του μαθητή. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η συνέχεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης, η σταθερή σχέση εμπιστοσύνης και η αποτελεσματική εφαρμογή των εξατομικευμένων στρατηγικών που έχουν ήδη αναπτυχθεί.
Η ελληνική νομοθεσία (Ν. 3699/2008, ΦΕΚ 199/Α/2008) κατοχυρώνει το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχουν πρόσβαση σε εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταξύ άλλων και μέσω της Παράλληλης Στήριξης.
Παράλληλα, σχετικές εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας (93506/Δ3/25-8-2023) και το επιμορφωτικό υλικό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2020) αναδεικνύουν τη σημασία της συνέχειας στην εφαρμογή των Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης.
Επιπλέον, ερευνητικά δεδομένα τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς καταδεικνύουν ότι η σταθερή σχέση μαθητή–εκπαιδευτικού βελτιώνει την εμπιστοσύνη, την προσαρμογή και την ακαδημαϊκή επίδοση (ΑΠΘ, 2021· Ronfeldt, Loeb, & Wyckoff, 2013).
Με βάση τα παραπάνω, κρίνεται ουσιώδες να εξετάζεται η δυνατότητα ανάθεσης της Παράλληλης Στήριξης στον ίδιο εκπαιδευτικό και σε επόμενα σχολικά έτη, ώστε να εξασφαλίζεται η διαχρονική συνέχεια και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαιδευτικής υποστήριξης.
Ενδεικτικές Αναφορές
- Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2020). Υλικό επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την Παράλληλη Στήριξη. Αθήνα: ΙΕΠ.
- Ν. 3699/2008, ΦΕΚ 199/Α/2-10-2008. «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
- Υπουργείο Παιδείας. (2023). Εγκύκλιος 93506/Δ3/25-8-2023. Οδηγίες για τον σχεδιασμό και εφαρμογή ΕΠΕ.
- Ronfeldt, M., Loeb, S., & Wyckoff, J. (2013). How teacher turnover harms student achievement. American Educational Research Journal, 50(1), 4–36. https://doi.org/10.3102/0002831212463813
· [ΑΠΘ, 2021]. Μεταπτυχιακή εργασία: Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Δρ. Ράνια Χιουρέα, Σύμβουλος
Ειδικής Αγωγής & ΕκπαίδευσηςΑναρτήθηκε από chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΥΛΙΚΟ-Παράλληλη Στήριξη
Άλλα σχετικά:
· Παράλληλη Στήριξη: H ενίσχυση του παιδιού στη σχολική του καθημερινότητα
· ΠΣ - Β/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Οργάνωση, έντυπα λειτουργίας, αρμοδιότητες και καθήκοντα εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης
· Έντυπα Παράλληλης Στήριξης όλων των βαθμίδων
· ΒΙΒΛΙΟ για ΠΣ - Δειγματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) Ράνια Χιουρέα, Γιώργος Αλεβίζος, Αναστασία Βλάχου, Αγγελική Γενά, Σοφία Μαυροπούλου, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Άρης Χαρούπιας
· Βιβλίο Ειδικής Αγωγής: ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ράνια Χιουρέα, Γιώργος Αλεβίζος, Αναστασία Βλάχου, Αγγελική Γενά, Σοφία Μαυροπούλου, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, Άρης Χαρούπιας
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου