Πίσω από τους τέλειους βαθμούς, τα ατέλειωτα φροντιστήρια και τις άπειρες ώρες σε εξωσχολικές δραστηριότητες, μεγαλώνουν παιδιά που ζητούν απλώς να ανασάνουν.
Μια στοχαστική ματιά στην πίεση, την τελειομανία και την ανάγκη των παιδιών να ζήσουν τη δική τους ζωή.

🌱 Η πίεση ξεκινά από νωρίς

Δεν προλαβαίνουν καλά καλά να κλείσουν τα τέσσερα και μαθαίνουν Αγγλικά.
Και να το μπαλέτο, να το μπάσκετ, να η κολύμβηση.
Πάρε κι ένα καράτε για να μην τις τρως απ'τους άλλους.

Στη ζωή πρέπει να επιβιώνεις.
Κι ως γνωστόν, όσοι επιβιώνουμε (ή τουλάχιστον προσπαθούμε) είμαστε ένα κράμα μεταξύ Μπρους Λι και Τσάκι Τσαν.

Ετεροπροσδιορίζονται παιδιά-θαύματα. Και είναι!

Ποια άλλα θα μπορούσαν να υπομένουν καρτερικά τόσα μαρτύρια και να ανέχονται τα πάσης φύσεως απωθημένα σου;

🏆 Οι πρώτες επιτυχίες

Στους πρώτους μήνες του Δημοτικού γνωρίζουν ήδη γραφή και ανάγνωση.

Αλλά δε συναναστρέφονται μόνο με δασκάλους που έχουν σπουδάσει το αντικείμενο.
Δάσκαλοι είναι κι οι γονείς. Και τι δάσκαλοι! Τα ξέρουν όλα!

·         Από το τι χρώμα πρέπει να έχουν τα διακριτικά γιλέκα των σχολικών τροχονόμων

·         Μέχρι σε ποια σημεία πλεονεκτεί η τρίγωνη τυρόπιτα του κυλικείου έναντι της στρογγυλής

Κι έρχονται τα πρώτα Α στους ελέγχους.
Και φουσκώνουν τα στήθη από περηφάνεια.

Το παιδί μας, το παλικάρι μας, η πριγκίπισσά μας "έσκισε"!

Ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα

·         Δεύτερη ξένη γλώσσα απ' το πουθενά

·         Ένα ιδιαίτερο στα Μαθηματικά

·         Συνεχείς συγκρίσεις με άλλα παιδιά

Παραδέξου το μικρέ! Κόμπιασες για 1,3 νανοσεκόντς στην προπαίδεια του 7 κι αυτό είναι ασυγχώρητο.
Τελείωσες το διάβασμα; Γιατί είσαι αφηρημένος; Τι θα πει βαριέσαι σήμερα να πας κιθάρα;

Και η ερώτηση-γροθιά στο στομάχι:

·         Τα άλλα τα παιδιά τι πήραν στο τεστ;

·         Η Μαρία γιατί τα έχει όλα Α;

·         Τι δηλαδή; Είναι πιο έξυπνη από σένα;

Κομμένη η μπάλα, κομμένο το playstation, κομμένη η κατασκήνωση… Κομμένα όλα!

🌪 Εφηβεία και συνέπειες

Και φτάνουν στην εφηβεία.
Και γίνονται παιδιά που κραυγάζουν για ουσιαστική προσοχή.

·         Παιδιά των άκρων

·         Παιδιά αγρίμια, στα όρια της παραβατικότητας

·         Παιδιά άβουλα, υποχείρια των τοξικά παρεμβατικών γονέων

·         Παιδιά αδιάφορα, σκασμένα που κουράστηκαν να αποδεικνύουν την "τελειότητά" τους

 💡 Τι χρειάζονται πραγματικά τα παιδιά

Αφήστε τα παιδιά να αναπνεύσουν.
Μην τα χειραγωγείτε. Δώστε χώρο να αναδείξουν τα δικά τους ταλέντα κι όχι αυτά που ετσιθελικά τους υποδεικνύετε.

·         Δείξτε τους τον κόσμο

·         Αφήστε τα να πάρουν πρωτοβουλίες

·         Θέλουν αγάπη κι εμπιστοσύνη

·         Μάθετέ τα να χάνουν και να διαχειρίζονται το Β στον έλεγχο

·         Μάθετέ τα να τρώνε τα μούτρα τους

Η ήττα είναι απαραίτητος προθάλαμος της νίκης. Η αποτυχία, σκαλοπάτι της κατάκτησης.

Κάντε τα χαρούμενα να απολαμβάνουν το δώρο της ζωής.
Της δικής τους ζωής...

Επιμέλεια κειμένου: Δρ. Ράνια Χιουρέα
(Αρχικό κείμενο: Αλέξανδρος Σουλιώτης)

Ανάρτηση chiourea.gr στο ΓΟΝΕΙΣ - Παιδί & Σχολείο

Διαβάστε επίσης:


·         Πώς να διαχειριστείτε το άγχος του παιδιού σας για το σχολείο

·         Τι κάνουμε όταν το παιδί αρνείται να πάει σχολείο; Στάνλει Σαπίρο, Ψυχολόγος

·         Όταν τα παιδιά βλέπουν το σχολείο σαν… εφιάλτη

·         Όταν το παιδί δε θέλει ή φοβάται να πάει στο σχολείο Γιώτα Ταμτάμη, Ψυχολόγος

·         "Δε θέλω τη δασκάλα"! Πώς θα το αντιμετωπίσετε

·         Σχολική φοβία και τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας Στέλλα Κιανούρα

·         25 ερωτήσεις για να μάθετε από τα παιδιά σας “τι γίνεται” στο σχολείο! Δρ Ράνια Χιουρέα, Σύμβουλος ΕΑΕ

·         Πόσες ώρες πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά όταν πηγαίνουν σχολείο;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις