Αξιότιμη κα Χιουρέα.

Ονομάζομαι Μ...  Κ.... και είμαι μητέρα του Γ... Δ... Ο γιος μου φοιτά στο ειδικό δημοτικό ...... Είναι το μικρότερο από τα παιδιά μου και έχει νοητική υστέρηση. Καμία εξέταση ως τώρα δε διέγνωσε τα αίτια. Είναι σε πρόγραμμα παρέμβασης από 2 ετών και δεν μιλάει ακόμη. Είναι μόλις 6,5 χρονών. Ωστόσο φιάχνει συλλαβές. Δεν είναι αυτοεξυπηρετούμενος είμαστε όμως σε πρόγραμμα αγωγής τουαλέτας   και χρησιμοιποιεί το πρόγραμμα pec. Είναι ασκήσιμος και γνωρίζει μερικές δεξιότητες. Το θέμα είναι ότι στο σχολείο που το επισκέφθηκα προχθές, τον έχουν βάλει με τρία παιδιά πολύ μεγαλύτερα σε ηλικία από αυτόν και ο δάσκαλος τους είναι κωφάλαλος!

Μου φαίνεται αδιανόητο, πώς μετά από τόση πρόοδο και μελέτη στο χώρο της ειδικής αγωγής μπορεί να πάρθηκε μια τέτοια απόφαση. Όλα τα παιδιά με  χαμηλό δείκτη νοημοσύνης μαζί σε ένα τμήμα με έναν δάσκαλο που δεν μιλάει ο ίδιος. Σε μια εποχή που γίνεται προσπάθεια να ενταχθούν τα ειδικά παιδιά στα κανονικά σχολεία, σε μια εποχή που το υπουργείο εισηγείται τη μετατροπή του ειδικού σχολείου σε κέντρο υποστήριξης, υπάρχει σύλλογος διδασκόντων που αποφασίζει σε ένα ειδικό σχολείο να συσταθεί τμήμα με τέσσερα παιδιά που κανένα δεν καταλαβαίνει, το ένα είναι 6,5 χρονών και ο δάσκαλος κωφάλαλος; Για ποια ευαισθησία μιλάμε;  Για να ωφεληθεί ποιος; όλα τα υπόλοιπα  τμήματα και οι δάσκαλοί τους που τα επιβλέπουν; Και είναι αυτό αγωγή; και μάλιστα ειδική;

Κα Χιουρέα, γνωρίζω την ευαισθησία σας  σε ανάλογα θέματα και από άλλους γονείς και εκπαιδευτικούς. Είμαι και εγώ εκπαιδευτικός σε σχολείο Β/βάθμιας εκπαίδευσης. Καθημερινά προσπαθούμε να ενσωματωθούν παιδιά με δυσκολίες σε ένα περιβάλλον γνωστικά απαιτητικό και σκληρό, που συνθλίβει τις ιδιαιτερότητες, χωρίς τη σωστή παρέμβαση του δασκάλου και την προστασία του πιο αδύνατου μαθητή. Είναι κρίμα για το παιδί μου να χάνεται ο χρόνος του χωρίς να κάνει τίποτα. Ο δάσκαλός του δεν μπορεί να τον βοηθήσει, να φωνάξει τη βοηθό εγκαίρως για την τουαλέτα και μάλλον δεν έχει  εκπαίδευση για τέτοια παιδιά, αλλά για «κανονικά». Γραπτά που επικοινωνήσαμε (αφού προφορικά δεν μπορούμε επειδή δεν μιλάει) μου είπε ότι το παιδί δεν καταλαβαίνει! Μάλιστα τη μέρα που βρέθηκα στο σχολείο,  ο γιος μου πλησίασε ένα από τα μεγαλύτερα παιδιά  στην τάξη για να παίξει μαζί του και εκείνο ενοχλήθηκε και άρχισε να τον χτυπάει. Ίσα που τους χώρισα εγώ.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι ο μικρός έχει επιληψία και σκέφτηκα ότι σε περίπτωση περιστατικού, εκεί μέσα που τον έχουν πετάξει σε μία πτέρυγα εμφανώς κατώτερη από τον πάνω όροφο, ο δάσκαλος αφού δεν μπορεί να μιλήσει πώς θα ειδοποιήσει  τους άλλους; θα χρειαστεί να τον αφήσει μόνο του με τα άλλα  παιδιά που και αυτά δεν καταλαβαίνουν, αφού μάλιστα τον χτυπάνε κιόλας;

Σας παρακαλώ θερμά να μας βοηθήσετε. Ο σύζυγός μου κι εγώ, ζητάμε να αλλάξει το παιδί μας τμήμα και δάσκαλο γιατί θεωρούμε ότι για την ηλικία του και τη σωματική του ασφάλεια είναι απαραίτητο να βρίσκεται με κοντινής ηλικίας παιδιά και  να κατευθύνεται  από   ένα δάσκαλο που αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητές του,  τις χειρίζεται στο δικό του επίπεδο παρέμβασης και  προωθεί τις δεξιότητες που πρέπει να κατακτηθούν στο λόγο, στην επικοινωνία και στην αυτοεξυπηρέτησή του.

Σας παρακαλώ να λάβετε υπόψη το αίτημά μας και αν γίνεται, να μεσολαβήσετε και να προτείνετε στο Διευθυντή του σχολείου να πάει ο γιος μας μαζί με τα παιδάκια που ήταν στο νηπιαγωγείο πέρισυ και που είναι στην ηλικία του. Ή έστω σε ένα τμήμα με κάποιον δάσκαλο που να του μιλάει και να τον απασχολεί και να του βάζει μουσική να ακούει. 

Ευχαριστώ προκαταβολικά για το ενδιαφέρον σας και για το χρόνο σας.

 

 


Ειδική Αγωγή - ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ-Διάφορα

 

Ανάρτηση www.chiourea.gr  στο Ειδική Αγωγή - ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ-Διάφορα

Διαβάστε επίσης:

·         Πώς μπορείτε να βοηθήσετε μια οικογένεια που έχει παιδί με ξεχωριστές ανάγκες  

·         Να μιλάμε, να διαμαρτυρόμαστε, να δημοσιοποιούμε, για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα για τα παιδιά μας, τους ανθρώπους μας, τους συμπολίτες μας μιας διαφορετικής ομάδας

·          Ανοικτή επιστολή - Παρέμβαση στην Ειδική Αγωγή

·         Παραπομπή μαθητή με Ειδ. Ανάγκες για Σεπτέμβριο σε ένα και μοναδικό μάθημα που μάλιστα δεν εξετάζεται γραπτώς ή με ακρόαση!

·         Τριτοκοσμικός ο τρόπος εξέτασης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στις Πανελλαδικές  

·        Ο πιο δυνατός άντρας της ζωής μου ήταν 9 χρονών... Αφροδίτη Σπανέλη

·         Από μια μητέρα "διαφορετικού πλάσματος"

·         Γράμμα στο παιδί μου με ειδικές ανάγκες

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις