Εξασφαλίστε πιο ήρεμα απογεύματα στο σπίτι
Νομίζετε ότι συμβαίνει μόνο σε εσάς; Κι όμως, τα περισσότερα παιδιά γκρινιάζουν, θυμώνουν ή αντιδρούν έντονα όταν βλέπουν τους γονείς τους επιστρέφοντας από το σχολείο. Κι αν το σκεφτείτε, δεν είναι παράλογο: έχουν περάσει κάποιες ώρες στις οποίες κουράστηκαν, δυσκολεύτηκαν, μπορεί ακόμα και να μάλωσαν με κάποιον ή να ένιωσαν αμήχανα… Είναι λογικό να αφήσουν τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν μέσα τους να εκφραστούν στη θέα ενός ανθρώπου κοντά στον οποίο νιώθουν ασφάλεια!
Μην ξεχνάτε ότι για τα παιδιά δεν είναι εύκολη υπόθεση να προσπαθούν να τηρήσουν τους κανόνες όλη μέρα. Να συγκρατηθούν και να μην επιτεθούν στο συμμαθητή τους που τους πήρε το μολύβι, να παρακολουθούν σιωπηλά τη δασκάλα, ενώ το μόνο που θέλουν είναι να σηκωθούν και να αρχίσουν τα τρέχουν γύρω γύρω, να μην κατεβούν δύο δύο τα σκαλιά προς το προαύλιο γιατί «δεν πρέπει»… Όλη αυτή η ένταση συσσωρεύεται μέσα τους κι όταν βρεθούν σε ένα ασφαλές περιβάλλον… μπαμ… αφήνεται να εκραγεί! Τα καλά νέα είναι ότι αυτός είναι ένας τρόπος να επιβεβαιώσετε ότι το παιδί νιώθει ασφάλεια μαζί σας. Τα κακά νέα είναι ότι κάποιες μέρες αναγκάζεστε να περνάτε το υπόλοιπο απόγευμα μέσα στη γκρίνια και τα κλάματα. Να τι μπορείτε να κάνετε:
Αποφύγετε τις πολλές ερωτήσεις
Είναι λογικό όταν δείτε το παιδί σας μετά το σχολείο, να θέλετε να μάθετε πώς πέρασε τη μέρα του. Βομβαρδίζοντάς το όμως με δεκάδες ερωτήσεις («πώς πέρασες;», «με ποιον έπαιξες;», «έχεις πολλά για αύριο;», «μήπως σε μάλωσε η δασκάλα;») το μόνο που καταφέρνετε είναι να το εκνευρίζετε περισσότερο.
Περιοριστείτε λοιπόν σε ένα ζεστό καλωσόρισμα και αργότερα, όταν θα έχει αποφορτιστεί από την ένταση της ημέρας, ίσως κατά τη διάρκεια του δείπνου, μπορείτε να ανοίξετε κουβέντα, δίνοντας όμως σε εκείνο το δικαίωμα να συζητήσει μόνο αν το θέλει, λέγοντας για παράδειγμα «θέλεις να μου πεις κάτι που συνέβη σήμερα στο σχολείο;». Επίσης, φροντίστε οι ερωτήσεις σας να είναι γενικές, όπως «τι σου άρεσε περισσότερο σήμερα;» ή «τι καινούριο έμαθες σήμερα;» Γενικά, αποφύγετε ερωτήσεις που απαντώνται με «ναι» ή «όχι» ώστε να μπορείτε να συνεχίσετε τη συζήτηση.
Δώστε τους κάτι να φάνε
Όλοι, μικροί μεγάλοι, έχουμε νεύρα όταν πεινάμε, γιατί όταν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα πέφτουν νιώθουμε εκνευρισμό. Ακόμα κι αν το παιδί σας τρώει στο σχολείο, καλό είναι να έχετε έτοιμο κάποιο ελαφρύ γεύμα ή σνακ όταν επιστρέψει για να πάρει ενέργεια. Μια καλή ιδέα είναι ένα φρούτο, μερικά μπαστουνάκια λαχανικών, γιαούρτι, ξηροί καρποί και οπωσδήποτε ένα ποτήρι νερό! Θα διαπιστώσετε ότι μόλις γεμίσει το στομάχι τους θα νιώσουν πολύ πιο ήρεμα.
Αφήστε τα να χαλαρώσουν
Τα παιδιά έχουν ανάγκη από χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση. Ιδιαίτερα τις μέρες που είναι κουρασμένα ή αγχωμένα χρειάζονται ακόμα περισσότερο το παιχνίδι. Αποφύγετε λοιπόν να παραφορτώνετε το πρόγραμμά τους με εξωσχολικές δραστηριότητες, ώστε να έχουν άφθονο ελεύθερο χρόνο μετά το σχολείο, ούτε να απαιτείτε να στρωθεί στο διάβασμα για τα μαθήματα της επόμενης μέρας αμέσως. Όσο για το τι μπορεί να κάνει για να χαλαρώσει, οι επιλογές θα πρέπει να γίνονται με βάση το ταμπεραμέντο του παιδιού! Έτσι, ένα χαμηλών τόνων παιδί μπορεί να θέλει να μείνει για λίγο μόνο του στο δωμάτιό του και να παίξει με τουβλάκια ή να ζωγραφίσει. Εάν είναι περισσότερο κινητικό, μπορεί να θέλει να χοροπηδήσει πάνω στο κρεβάτι ή να κάνει ποδήλατο. Ό,τι κι αν είναι αυτό, δώστε του το χρόνο και το χώρο να το κάνει.
Τηρήστε τους κανόνες
Μπορεί να έχει περάσει μια κουραστική μέρα, όμως αυτό δεν είναι λόγος να πετάξουμε τους κανόνες από το παράθυρο! Εάν λοιπόν γνωρίζει ότι στο σπίτι σας τρώτε μόνο στο τραπέζι και όχι στον καναπέ ή ότι η τηλεόραση δεν ανοίγει το μεσημέρι, θα πρέπει να επιμείνετε στους κανόνες -και τις συνέπειες που έχετε ορίσει για τη μη τήρησή τους!


Διαβάστε επίσης:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις