Οι  γονείς δεν αποτελούν πάντα μόνο πηγή αγάπης, τρυφερότητας και ασφάλειας. Πολλές φορές είναι και οι ίδιοι που "πνίγουν" ασφυκτικά τα παιδιά τους με τις υπερβολικές τους απαιτήσεις και την απολυτότητα σε ορισμένα θέματα που τους διακρίνει. Οι υπερβολικές απαιτήσεις των γονιών, η δημιουργία ενοχών όταν τα παιδιά δεν μπορούν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις τους, είναι λίγα από τα τραγικά λάθη που πολλές φορές πράττουν οι ίδιοι οι γεννήτορές τους. 

Οι ίδιοι οι γονείς που ενώ μιλάνε για αγάπη χωρίς διακρίσεις ανάμεσα στα παιδιά τους, είναι και αυτοί οι ίδιοι που πολλές φορές διοχετεύουν μέσα στην ψυχή των παιδιών αντιλήψεις όπως "το αγόρι που έχει πολλές σεξουαλικές επαφές είναι γνήσιο αρσενικό και μάγκας, ενώ το κορίτσι πόρνη."

Η ίδια αντιφατική στάση των γονιών, όταν νουθετούν τα παιδιά τους να μη νοιάζονται για τις πράξεις των άλλων παρά μόνο για τις δικές τους, αλλά δε θα διστάσουν λίγο αργότερα να συγκρίνουν το παιδί τους με οποιοδήποτε άλλο και μάλιστα με αρνητικό τρόπο (ο συμμαθητής σου πήρε μεγαλύτερο βαθμό από εσένα, ο αδελφός σου είναι πιο υπάκουος και επιμελής). 

Οι γονείς που κατακρίνουν τη βαθμοθηρία, είναι όμως οι ίδιοι που τα μάτια τους γουρλώνουν περισσότερο και από  αυτά της κουκουβάγιας όταν τα παιδιά τους φέρνουν έλεγχο μόνο με υψηλή βαθμολογία. Που καλοπιάνουν τα παιδιά με υποσχέσεις για ακριβά ρούχα ή δώρα απλά και μόνο για να φέρουν ψηλότερους βαθμούς.

Που κατακρίνουν τους άλλους και μόνο για τον υποβιβασμό της παιδείας, αλλά τους αφήνει αδιάφορους όταν τα παιδιά τους κάνουν πάρτι στην τάξη την ώρα της Αγωγής του Πολίτη ή των Αρχαίων Ελληνικών.

 Οι ίδιοι που λένε ότι θέλουν να εμφυσήσουν την ελευθερία μέσα στην ψυχή των παιδιών τους, αλλά μόνο αν πάρουν ‘’ένα χαρτί στα χέρια τους’’…

Που μιλάνε για ελευθερία, μόλις όμως το παιδί τους έχει διαφορετικά όνειρα από αυτά που εκείνοι έχουν προγραμματίσει, δε διστάζουν να το εκβιάσουν συναισθηματικά επειδή ‘’εκείνοι ακόμα το συντηρούν’’.  Που δημιουργούν ενοχές στα παιδιά τους όταν αδυνατούν να τους συντηρήσουν,  θεωρώντας ηθική την έλλειψή τους, αλλά σχεδόν ποτέ οι ίδιοι δεν επιρρίπτουν ευθύνες στον εαυτό τους επειδή ως μεγαλύτεροι ψήφισαν και συνέβαλαν στην σημερινή κοινωνική κατάσταση και την οικονομική αβεβαιότητα. 

Αυτά είναι τα μεγαλύτερα δείγματα της παραφροσύνης των γονιών. Τα λάθη των γονιών είναι πολλά. Και είναι λογικό να υπάρχουν λάθη, κανείς δεν είναι τέλειος. Δεν υπάρχει – και ούτε ποτέ θα υπάρξει – τέλειος γονιός, τέλειο παιδί. Όμως, μπορούμε και πρέπει να αποφύγουμε συμπεριφορές οι οποίες μπορεί να τραυματίσουν εσαεί και με άσχημο τρόπο την ψυχή εκείνου του ανθρώπου που χωρίς να ρωτήσουμε ποτέ φέραμε στη ζωή. 

 Μαρία Σκαμπαρδώνη

Πηγή

Ανάρτηση chiourea.gr στο ΓΟΝΕΪΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Διαβάστε επίσης:

·         Πώς να μην... κακομάθετε το παιδί σας Δρ Ράνια Χιουρέα

·         Πώς να καταστρέψετε το παιδί σας

·         Μια συγγνώμη στο πρώτο μου παιδί – «Πάνω σου» μάθαμε να είμαστε γονείς Επιμέλεια κειμένου & Μετάφραση: Ράνια Χιουρέα

·          9 σκληρές φράσεις που δεν πρέπει να λέτε στο παιδί σας όταν το μαλώνετε Georgia Lee, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

·         Να ντροπιάζεις το παιδί σου δημόσια δεν είναι μέθοδος διαπαιδαγώγησης Eπιμέλεια: Δρ. Ράνια Χιουρέα

·          «Ενώ εσύ μου φώναζες…» ένα κείμενο γροθιά για όλους τους γονείς! Κατερίνα Μάλλιου

·         Οι φωνές των γονιών στα παιδιά κάνουν τα πράγματα χειρότερα

·         Ένα παιδί δίνει πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του Επιμέλεια: Δρ. Ράνια Χιουρέα, Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ

·         Με ποιον τρόπο συνήθως απαντάτε στα παιδιά σας; Επιμέλεια: Δρ. Ράνια Χιουρέα

·         70 τρόποι να αγαπάμε τα παιδιά μας και να το δείχνουμε!

·         Tι μπορείτε να πείτε στο παιδί σας για να θεμελιώσετε μια σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης μαζί του

·         Αυτοί οι πλανεμένοι γονείς που νομίζουν ότι κάνουν το σωστό!

 

 


 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις