H περίοδος του καλοκαιριού είναι συνυφασμένη στο μυαλό μας με στιγμές ξενοιασιάς και χαλάρωσης, ειδικά όταν μιλάμε για τα παιδιά. Σίγουρα είναι μια περίοδος που η οικογένεια χαλαρώνει. Ταυτόχρονα η ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση του παιδιού επιτυγχάνεται με ταχύτατο ρυθμό.

 Μπορούμε λοιπόν το καλοκαίρι να βοηθήσουμε την εξοικείωση του παιδιού με το σχολείο; Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές για να το επιτύχουμε;

Η ψυχολογική του προετοιμασία είναι αναγκαία προκειμένου να μπει ομαλά στη σχολική πραγματικότητα. Η προετοιμασία αυτή βοηθά να μειωθούν και να αντιμετωπιστούν τα συναισθήματα άγχους και ανασφάλειας. Καλό θα ήταν λοιπόν να ξεκινήσει κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών μέσα από μια σειρά αλληλεπιδράσεων και δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα, ο γονέας είναι απαραίτητο να επενδύσει στη σημασία της επικοινωνίας και να δίνει στο παιδί του βιωματικά να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι να επικοινωνεί. Με απλά λόγια, γονιός και παιδί θα υποδυθούν ρόλους, θα «παίξουν θεατράκι», σαν να είναι δύο άγνωστοι που γνωρίζονται για πρώτη φορά στο τοπικό Μουσείο Παιχνιδιού. Αυτή η «εκπαίδευση» θα το βοηθήσει στην αλληλεπίδραση του με τους συμμαθητές και τους δασκάλους του, τόσο κατά τη γνωριμία του μαζί τους όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Το παιχνίδι από μόνο του αποτελεί ένα πολύ αξιόλογο μέσο συναισθηματικής ωρίμανσης για το παιδί. Για παράδειγμα τα παιχνίδια με την βρεγμένη άμμο ενισχύουν τις κινητικές δεξιότητές του.
Επίσης, είναι πολύ ωφέλιμο να αρχίσει το παιδί να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες, όπως τα ομαδικά παιχνίδια στην παιδική χαρά ή την παραλία. Οι γονείς μπορούν να το ενθαρρύνουν κατά τη διάρκεια των διακοπών να αλληλεπιδρά με άλλα παιδιά και να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια. Η ύπαρξη κανόνων στο παιχνίδι είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος για το σχολείο. Για να είναι ικανό και τελικά να μπορέσει να παίξει με τα άλλα παιδιά, πρέπει να υπακούει τους κανόνες του ομαδικού παιχνιδιού που παίζουν στη θάλασσα, στο πάρκο ή στην εκδρομή στο δάσος.

Να προκαλέσει ο γονιός ή/και να εντείνει το ενδιαφέρον του παιδιού για τη μάθηση μέσα από παιχνίδια. Αφιερώστε λίγο χρόνο κάνοντας ασκήσεις με το παιδί, με αριθμούς και γράμματα χρησιμοποιώντας χρώματα και εικόνες. Περπατήστε μαζί του για να μάθει το ίσια, το δεξιά, το αριστερά! Ανεβείτε σκαλοπάτια μετρώντας 1,2,3,4,5… Κοιτάξτε τριγύρω σας και βρείτε λέξεις από δδδ: δρόμος, δάχτυλο, δέντρο,κτλ.

Παιδιά με ΔΕΠ-Υ:  Γνωρίζουμε ότι κάθε αλλαγή τους προκαλεί έντονο άγχος. Εδώ απαιτείται μια ακόμα πιο οργανωμένη προετοιμασία από πλευράς γονέων. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν απαραίτητο οι γονείς να μιλήσουν από νωρίς στο παιδί για το σχολείο και τον ρόλο του, χωρίς αναστάτωση. Το απόγευμα που η οικογένεια θα κάθεται ήρεμα, μπορούν να του εξηγήσουν απλά και κατανοητά τι ακριβώς θα κάνει, πού θα κάθεται και ποιο θα είναι το πρόγραμμά του. Μπορούν ακόμα να το βάλουν σε ένα πρόγραμμα ρουτίνας που θα του παρέχει την ασφάλεια του επαναλαμβανόμενου, όπως για παράδειγμα το να διαλέγει τα ρούχα του κάθε μέρα. Oι αθλητικές δραστηριότητες, οι «αγώνες κολύμβησης» βοηθούν ακόμα περισσότερο το παιδί με τη συγκεκριμένη διαταραχή, όχι μόνο σε σωματικό αλλά και σε ψυχοκινητικό επίπεδο, αφού το εντάσσουν στην έννοια των κανόνων, της πειθαρχίας και του ομαδικού πνεύματος.

 

Πηγή

Ανάρτηση chiourea.gr στο Γονείς - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ - ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ,

Διαβάστε επίσης:

·       Βιβλία για παιδιά: Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό… 20 παραμύθια που σχετίζονται με τη μετάβαση Επιμέλεια: Δρ. Ράνια Χιουρέα

·       Ξεκίνημα στην Α΄δημοτικού: «Δεν θέλω να πάω σχολείο»! Βιβλία με διασκεδαστικές ιστορίες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να προσαρμοστούν στο νέο σχολικό περιβάλλον Επιμέλεια: Δρ. Ράνια Χιουρέα, Σύμβουλος ΕΑΕ

·       Προτού βάλουμε το μολύβι στα χέρια του παιδιού...  

·       Τα παιδιά μεγαλώνουν γρήγορα, γι’ αυτό απολαύστε κάθε στιγμή μαζί τους Δρ. Ράνια Χιουρέα

·       Πόσες ώρες πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά όταν πηγαίνουν σχολείο; 

·       Αργοπορημένος λόγος ή γλωσσική διαταραχή;

·       Όταν το παιδί δεν μιλάει καθαρά... Δείτε ποια φωνήματα πρέπει να αρθρώνει και σε ποια ηλικία (πίνακες)  

·       Ανάπτυξη λόγου και ομιλίας Κωνσταντίνα Κατσαούνη

·       Λογοθεραπεία - Προβλήματα Λόγου - Ομιλίας - Φωνής

·       10 σημάδια που δείχνουν ότι ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία

·       Λεπτή Κινητικότητα - Ερωτηματολόγιο επάρκειας

·       Η ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ στην προσχολική ηλικία - Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν

·       Οι επικοινωνιακές δεξιότητες του παιδιού ανά ηλικία, μέχρι 7 ετών Ελένη Λούκουτου

·       7 παιχνίδια που δεν πρέπει να αγοράσετε ποτέ σε ένα παιδί Μαρία Κωνσταντοπούλου

·       3 εύκολοι τρόποι για να μεγαλώσετε χαρούμενα παιδιά Δρ. Ράνια Χιουρέα

·       10 κανόνες για να μεγαλώσετε υγιή παιδιά

·       Οι ταμπλέτες πιθανός κίνδυνος για την ανάπτυξη των μικρών παιδιών

·       Πώς να βελτιώσετε τη μνήμη του παιδιού Ράνια Χιουρέα

·       Το πιάσιμο του μολυβιού στην προσχολική ηλικία

·       Συμβουλές για παιδιά χωρίς στρες

·       Πώς χτίζουμε την αυτοπεποίθηση στα παιδιά

·       Η προσωπικότητα των παιδιών επηρεάζεται από τα παιχνίδια

·       Η αλφαβήτα της θετικής συμπεριφοράς για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις