Έκλεισαν τα σχολεία για καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό σημαίνει πως τα παιδάκια μας θα τα έχουμε στο σπίτι όλη την ημέρα. Η πρώτη εβδομάδα συνήθως περνάει γρήγορα και τα παιδιά δείχνουν ενθουσιασμένα που δεν έχουν σχολείο. Ασχολούνται με τα παιχνίδια τους κάνουν πολλά πράγματα μόνα τους και δεν γκρινιάζουν ιδιαίτερα…
Πολλοί γονείς θεωρούν πως αφού το παιδί περνάει 9 μήνες στο σχολείο ή τον παιδικό σταθμό, το καλοκαίρι οφείλουν να το αφήσουν ελεύθερο να μην κάνει τίποτα ή να κάνει μόνο αυτά που θέλει. Συνήθως αυτό που θέλουν σήμερα τα παιδιά (λόγω τρόπου ζωής και έλλειψης άλλων επιλογών) είναι να βρίσκονται μπροστά σε μια οθόνη, υπολογιστή, τηλεόρασης κλπ. Οι περισσότεροι γονείς δουλεύουν και το καλοκαίρι σίγουρα όμως μπορούνε να βρούνε και να αφιερώσουνε κάποιες ώρες με τα παιδιά τους.
Τι γίνεται λοιπόν όταν ο πρώτος ενθουσιασμός -χωρίς σχολείο- περνάει και τα παιδιά αρχίζουν να λένε τη φράση: «Μαμά… βαριέμαι…»; Αρχίζουν να γκρινιάζουν, να είναι δύστροπα και εμείς να χάνουμε κάθε μέρα την υπομονή μας όλο και πιο πολύ…; Φυσικά δε μπορούμε απλά να τα τοποθετήσουμε μπροστά σε μια οθόνη να βλέπουν παιδικά… Είναι το πιο εύκολο σίγουρα, όμως δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στα παιδιά και είναι – μάλλον - βλαβερό για το μυαλό και την ψυχολογία τους…
Ευκαιρία λοιπόν, αυτό το καλοκαίρι να κάνουμε μαζί τους δημιουργικές δραστηριότητες, που θα τα βοηθήσουν να μην βαρεθούν, αλλά και που θα χαρίσουν και σε μας και σε εκείνα ένα αξέχαστο καλοκαίρι.
Δημιουργικότητα, δημιουργικότητα, δημιουργικότητα… Μια έννοια που τα τελευταία χρόνια «κυνηγάει» γονείς και εκπαιδευτικούς. Και όχι άδικα. Γιατί η δημιουργικότητα δεν είναι απλώς μια έννοια που έχει υπερεκτιμηθεί. Είναι τρόπος σκέψης και ζωής που οδηγεί σε ανθρώπους, που μπορούν να βρουν πολλές και διαφορετικές λύσεις σε προβλήματα, και όταν συναντούν ένα εμπόδιο να βρίσκουν λύση και όχι να τα παρατάνε. Είναι σε θέση να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα και δε φοβούνται να πάρουν ρίσκα.
Ας δούμε λοιπόν δημιουργικούς τρόπους απασχόλησης των παιδιών μας αυτό το καλοκαίρι. Οι δραστηριότητες μας μπορούν να είναι είτε σε εξωτερικούς χώρους (άλλωστε ο καλοκαιρινός καιρός βοηθάει πολύ σε αυτό), αλλά και μέσα στο σπίτι.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1. ΤΡΑΒΑΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
Ό,τι δραστηριότητες κι αν επιλέξουμε να κάνουμε μπορούμε να βγάζουμε φωτογραφίες και στο τέλος του καλοκαιριού να δημιουργήσουμε ένα όμορφο χειροποίητο άλμπουμ με όλες τις καλοκαιρινές μας φωτογραφίες. Εκτός από μας καλό είναι να δίνουμε τη φωτογραφική μηχανή και στο παιδί, να πειραματίζεται και να βγάζει τις δικές του φωτογραφίες, άλλωστε τώρα με τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές είναι πολύ εύκολη διαδικασία και τα παιδιά την απολαμβάνουν πραγματικά!
2. ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΙΚ ΝΙΚ
Μπορούμε να οργανώσουμε ένα πικ νικ σε ένα κοντινό μέρος στο σπίτι μας. Ετοιμάζουμε μαζί με τα παιδιά μας αυτά που θα χρειαστούμε και ξεκινάμε… Αν το μέρος στο οποίο θα πάμε έχει λουλούδια μπορούμε μαζί με το παιδί να ψάξουμε διαφορετικά ήδη λουλουδιών, να τα μαζέψουμε και να φτιάξουμε μια ανθοδέσμη. Μπορούμε επίσης, να πάρουμε μαζί μας 2-3 αγαπημένα του βιβλία και να τα διαβάσουμε κάτω από ένα δέντρο. 
3. ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΑ

Πηγαίνουμε βόλτα με τα ποδήλατά μας. Έτσι και γυμναζόμαστε και περνάμε ώρα με το παιδί μας και βγαίνουμε από το σπίτι αλλάζοντας παραστάσεις τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας.
4. ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ – ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΙ ΑΛΛΗ
Αντί να πηγαίνουμε κάθε φορά στην ίδια παιδική χαρά μπορούμε να δοκιμάσουμε να πηγαίνουμε σε διαφορετική παιδική χαρά μια φορά την εβδομάδα. Έτσι ούτε το παιδί μας ούτε εμείς θα βαρεθούμε.
5. ΚΑΜΠΙΝΓΚ

Μια φτηνή λύση για διακοπές έστω και για ένα τριήμερο είναι να πάμε για κάμπινγκ. Το βράδυ μπορούμε να δούμε τα αστέρια στον ουρανό και να μιλήσουμε γι’ αυτά. Τα παιδιά λατρεύουν να μαθαίνουν για τον κόσμο των αστεριών. Αν γνωρίζουμε περισσότερα πράγματα μπορούμε να συνδέσουμε την παρατήρηση μας με την ελληνική μυθολογία και να πούμε ανάλογες ιστορίες. Την ημέρα μπορούμε να παίξουμε μπουγέλο με μπαλόνια, να κάνουμε περιπάτους, να κολυμπήσουμε.
6.   Η ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ 

Το καλοκαίρι είναι μια πολύ καλή περίοδος να αφήσουμε το παιδί μας στον παππού και τη γιαγιά για λίγο καιρό, αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να περνάνε χρόνο με τους παππούδες. Είναι μια τελείως ξεχωριστή εμπειρία, που αφήνει στο παιδί πολύτιμες αναμνήσεις. Αν βέβαια το παιδί πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του χειμώνα μαζί τους, καλό είναι να εκμεταλλευτούμε το καλοκαίρι για να το περάσουμε εμείς μαζί του.
7. ΜΟΥΣΙΚΗ 

Μπορούμε να παρακολουθήσουμε ένα κονσέρτο ή μια συναυλία με το παιδί μας. Να δει από κοντά πώς παίζουν οι μουσικοί και πώς παράγεται η μουσική. Μια άλλη ιδέα είναι να πάρουμε σε μια βόλτα μας μαζί ένα κασσετοφωνάκι και να ηχογραφήσουμε τους ήχους. Γυρνώντας σπίτι μπορούμε να συγκρίνουμε τους ήχους που ηχογραφήσαμε, πχ ήχοι της πόλης, ήχοι της φύσης κλπ.
8. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 

Επισκέψεις σε μουσεία, στο ζωολογικό κήπο ή ακόμη και σε τουριστικά σημεία στην περιοχή όπου ζούμε, είναι δράσεις που αγαπούν πολύ τα παιδιά. Οι εικόνες που βλέπουν και η εμπειρία των επισκέψεων αυτών μένει ανεξίτηλη στη μνήμη τους. Αν υπάρχει η δυνατότητα και αποφασίσουμε αυτό να το κάνουμε συχνά, τότε δίνουμε στα παιδιά μας την ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρίες και εικόνες που θα καθορίσουν τον τρόπο που σκέφτονται και κατ’ επέκταση τον τρόπο με τον οποίο θα δρουν στη ζωή τους. Τα ενδιαφέροντά τους δε θα είναι μονοδιάστατα θα έχουν ποικιλία.
9. ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΠΑΙΔΧΝΙΔΙ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

Ποιος είπε ότι δεν μπορούμε να είμαστε συνοδοιπόροι στα παιχνίδια τους; Μπορούμε να οργανώσουμε το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού (όσο πιο πολλά παιδιά τόσο πιο καλά) να οργανώσουμε βραδιές, όπου θα παίζουμε όλη η οικογένεια κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι στο μπαλκόνι μας, αλλά και γιατί όχι να φτιάξουμε το δικό μας επιτραπέζιο, που θα άπτεται των ενδιαφερόντων του παιδιού μας.
10.ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΥΣΚΕΣ! 

Ας γίνουμε πάλι παιδιά! Φτιάχνουμε φούσκες και παίζουμε μαζί με το παιδί μας. Ποιος θα φτιάξει τη μεγαλύτερη φούσκα; Τι χρώματα μπορεί να κρύβει μια σαπουνόφουσκα όταν την κοιτάξουμε στον ήλιο; Ποιος μπορεί να φτιάξει τις περισσότερες φούσκες; Φτηνή λύση αλλά που οδηγεί σε ώρες διασκέδασης…

11. ΩΡΑ ΓΙΑ ΦΥΤΕΜΑ! 

Μια πολύ ωραία δραστηριότητα είναι να φυτέψουμε λουλούδια μαζί με το παιδί μας. Μπορούμε να πάμε μαζί στην αγορά, να διαλέξουμε 2-3 γλάστρες και σπόρους, να πάρουμε χώμα και να ομορφύνουμε το μπαλκόνι μας. Εκτός αυτού φροντίζουμε τα φυτά μαζί με το παιδί μας και παρακολουθούμε την ανάπτυξή τους.


12.ΤΑΪΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ 

Ένας άλλος τρόπος να ομορφύνουμε το μπαλκόνι μας είναι να φτιάξουμε μαζί μια ταΐστρα για πουλάκια και να τη βάλουμε σε μια γωνιά στο μπαλκόνι μας. Έτσι και θα κατασκευάσουμε κάτι όμορφο, αλλά και φροντίζουμε τα πλάσματα της φύσης.

 13.ΘΑΛΑΣΣΑ 
Φυσικά και μπορούμε να πάμε για μπάνιο στη θάλασσα, να παίξουμε παιχνίδια, αλλά και να φτιάξουμε κατασκευές με άμμο. Δεν ξεχνάμε να τραβήξουμε φωτογραφίες!!

14.ΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 
Ορίζουμε μια μέρα χωρίς τηλεόραση. Εκείνη την ημέρα δε θα ανοίξουμε καθόλου τηλεόραση (εννοείται ότι ούτε εμείς θα δούμε τηλεόραση) και βρίσκουμε άλλους τρόπους να περάσουμε την ώρα μας. Καταγράφουμε τις ιδέες μας και τις υλοποιούμε. Αν και φαίνεται πολύ απλή η ερώτηση «Τι θα κάναμε αν δεν είχαμε τηλεόραση ή αν η τηλεόραση χαλούσε;», τα περισσότερα παιδιά σήμερα δυσκολεύονται πάρα πολύ να την απαντήσουν. Αυτήν την ημέρα μπορούμε να πάμε να γραφτούμε στην κοντινή μας δημοτική βιβλιοθήκη και να επιλέξουμε κάποια βιβλία να τα πάρουμε και να τα διαβάσουμε στο σπίτι. Βάζουμε ένα στόχο πχ κάθε εβδομάδα θα διαβάζουμε 2 καινούρια βιβλία από τη βιβλιοθήκη. Έτσι και δεν ξοδευόμαστε και το παιδί έρχεται σε επαφή με μια μεγάλη ποικιλία από βιβλία.
15.ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Δείχνουμε στο παιδί μας τα ομαδικά παιχνίδια, που παίζαμε εμείς, όταν ήμαστε μικροί. Τα περισσότερα παιδιά δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και τους αρέσουν πολύ. Πηδάμε σχοινάκι, φτιάχνουμε το παραδοσιακό λάστιχο και δείχνουμε τις κινήσεις ή όποιο άλλο παιχνίδι μας άρεσε. Και μόνο που θα πούμε ότι το παίζαμε μικροί, αυτόματα εξιτάρει το παιδί μας και θέλει να το δοκιμάσει.
 16.ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

Αφιερώνουμε μια μέρα με το παιδί μας για να μαζέψουμε παιχνίδια, βιβλία και ρούχα που δε χρησιμοποιεί πια, για να τα δωρίσουμε σε άλλα παιδάκια που τα έχουν πραγματικά ανάγκη. Εξηγούμε στο παιδί μας πως υπάρχουν πολλά παιδιά γύρω μας που δεν έχουν όλα αυτά τα πράγματα τα οποία έχει αυτό και μαζί του επιλέγουμε αντικείμενα, ρούχα και παπούτσια για να τα προσφέρουμε σε άλλα παιδιά. Δεν επιλέγουμε παλιά αντικείμενα ή πολυχρησιμοποιημένα, αλλά αντικείμενα και ρούχα σε καλή κατάσταση, που όμως το παιδί μας δεν τα χρησιμοποιεί πια.

17.ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ  

Συζητάμε με το παιδί μας τι είναι η συλλογή και πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε κι εμείς μια. Μπορεί να είναι συλλογή από κοχύλια, λουλούδια (φυτολόγιο), πέτρες από τη θάλασσα που μπορούμε στη συνέχεια να αφήνουμε τα παιδιά να τις ζωγραφίζουν με νερομπογιές και πολλά άλλα που δε χρειάζεται να κοστίζουν.
18.ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΤΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ 

Δεν χρειάζεται να ξοδέψουμε χρήματα για να αλλάξουμε το παιδικό δωμάτιο. Μπορούμε απλά να αλλάξουμε τη διάταξη των επίπλων, να φτιάξουμε μια ζωγραφιά σε έναν από τους τοίχους, να πάρουμε αυτοκόλλητα τοίχου, να αλλάξουμε το χρώμα σε έναν τοίχο, να προσθέσουμε χειροποίητες κατασκευές που θα φτιάξουμε μαζί με το παιδί.
 19.ΨΩΝΙΑ ΣΤΗ ΛΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ 
Πάμε μαζί με το παιδί μας στη λαϊκή αγορά και διαλέγουμε φρούτα και λαχανικά. Γυρνώντας στο σπίτι μπορούμε να φτιάξουμε σπιτική μαρμελάδα.
 20.ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Επειδή σταματάει το σχολείο δε σημαίνει ότι πρέπει το παιδί μας να μείνει μόνο του όλο το καλοκαίρι. Μπορούμε να κανονίζουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα να έρχονται φίλοι του στο σπίτι, να παίζουν και να περνούν ευχάριστα την ώρα τους.
 21.ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΛΤΣΟΚΟΥΚΛΕΣ 

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παλιές κάλτσες ή κάλτσες που δεν κάνουν πια στο παιδί μας και να φτιάξουμε καλτσόκουκλες… Λίγα κουμπάκια κλωστές ή μαλλί πλεξίματος, μαρκαδόροι και οι κουκλίτσες μας είναι έτοιμες.
 22.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΛΜΠΟΥΜ-ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Τα παιδιά απολαμβάνουν να ξεφυλλίζουν άλμπουμ με φωτογραφίες τους. Μπορούμε να αφιερώσουμε ένα απόγευμα κοιτώντας παλιές φωτογραφίες και λέγοντας στο παιδί μας ιστορίες που δε θυμάται από όταν ήταν πιο μικρό.
23.ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ

Καθόμαστε στο μπαλκόνι και αφού απλώσουμε ένα νάιλον ή σουπλά για να μη λερώσουμε το τραπέζι, φτιάχνουμε ένα σωρό σχήματα και σχέδια.
24.ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΣΤΡΟ

Μια βροχερή καλοκαιρινή μέρα… Δεν μπορούμε να βγούμε έξω να παίξουμε, οπότε τι καλύτερο από το να φτιάξουμε το δικό μας κάστρο. Χρησιμοποιούμε καρέκλες, καναπέδες, κουβέρτες και μαξιλάρια και ό,τι άλλο βάλει ο νου μας για να φτιάξουμε το δικό μας κάστρο και να περάσουμε εκεί την ημέρα μας λέγοντας παραμύθια, φτιάχνοντας ιστορίες και αφήνοντας τη φαντασία τη δική μας και του παιδιού μας ελεύθερη. Και γιατί όχι, διαβάζουμε μέσα στο κάστρο μας - στην πιο αναπαυτική του γωνιά - τα αγαπημένα του βιβλία.
25.ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΑΖΛ
Έχει το παιδί μας βαρεθεί να παίζει με τα πάζλ που του έχουμε αγοράσει; Ας φτιάξουμε τα δικά μας! Βρίσκουμε εικόνες από το ίντερνετ που αρέσουν στο παιδί μας και αφού τις εκτυπώσουμε, τις κόβουμε σε διάφορα σχήματα και δημιουργούμε το δικό μας παζλ.

26.ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΟΛΑΖ

Χρησιμοποιούμε εικόνες από περιοδικά και εφημερίδες που έχουμε στο σπίτι και φτιάχνουμε με το παιδί μας διάφορα κολάζ. Αν μάλιστα θέλουμε, μπορούμε να τα βάλουμε σε κορνίζες και να στολίζουμε με αυτά το δωμάτιό του.
27.ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι… Μπορούμε να ξεκινήσουμε εμείς την ιστορία και να τη συνεχίσει το παιδί. Ένας άλλος τρόπος είναι να συγκεντρώσουμε διάφορες λέξεις τυχαίες και χωρίς σχέση μεταξύ τους και στη συνέχεια να τις κάνουμε παραμύθι, μαζί με το παιδί. Αν το επιθυμεί και του αρέσει το αποτέλεσμα της ιστορίας μπορούμε να το παροτρύνουμε να κάνει και την εικονογράφηση του παραμυθιού. Θα επιλέξει ποιες «εικόνες» του παραμυθιού του αρέσουν πιο πολύ και θα φτιάξει από μια ανάλογη ζωγραφιά.
 28.ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ 

Μπορούμε να φτιάξουμε κουλουράκια, σπιτικό παγωτό και γενικότερα να αφήσουμε το παιδί να μας βοηθήσει στην κουζίνα. Οτιδήποτε κι αν φτιάξουμε, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα το διασκεδάσουμε κι εμείς κι εκείνο.
Το μήνυμα είναι «Ας δημιουργήσουμε τις διακοπές μας» χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να πάμε κάπου διακοπές. Δε χρειάζεται να ξοδέψουμε πολλά χρήματα, καθώς οι εποχές είναι δύσκολες για όλους. Μπορούμε όμως να δημιουργήσουμε τις διακοπές μας και παραμένοντας στην πόλη. Το ζήτημα είναι να είμαστε μαζί με το παιδί μας όσο πιο πολύ μπορούμε, να κάνουμε πράγματα και να μην αφήσουμε να χαθεί ούτε μια μέρα. Και στο κάτω – κάτω, ας ξαναγίνουμε μαζί του κι εμείς παιδιά! Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό το καλοκαίρι με τα παιδιά μας σ’ αυτήν την ηλικία που είναι τώρα, δε θα ξαναέρθει ποτέ, οπότε αξίζει να προσπαθήσουμε να το κάνουμε να αξίζει και να μείνει αξέχαστο και σε μας και στο ίδιο το παιδί!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις